Jak běží Frank West z Dead Rising 4 na PC?
Speciály Dead Rising 4 Článek Jak běží Frank West z Dead Rising 4 na PC?

Jak běží Frank West z Dead Rising 4 na PC?

Jan Kalný

Jan Kalný

1

PC verze Dead Rising 3 byla… No, škoda slov. Otázka tak zůstává, jestli je počítačový port čtvrtého dílu v jakémkoliv ohledu lepší. A světe div se, on je.

Reklama

Čtvrtý díl Dead Rising vyšel už více jak čtyři měsíce zpátky. A to jak na Xboxu One, kde jsme hru recenzovali, tak i na PC. Vzhledem k diskutabilní užitečnosti a hlavně přívětivosti obchodu od Microsoftu se nám ale nechtělo počítačovou verzí tolik zabývat, především proto, že svoje nervy rádi šetříme.

Nedávno ovšem nastala zásadní změna, protože hra před měsícem konečně vyšla i na Steamu, což otevírá spoustu nových dveří. My jsme využili téhle šance a podívali se na to, jestli se Capcom, který hru vydává na Steamu, a vývojáři hry poučili z počítačového debaklu jménem Dead Rising 3 a čtvrtý díl už má port, který by za ty peníze i stál.

No ne, ono se to dá nastavit!

Port třetího dílu byla tragédie už od samotného spuštění. Během prvních momentů v menu jste cítili, že je něco hodně špatně. Po chvilce jste si uvědomili, že je něco fakt hodně špatně. A když pak přišlo na samotnou kampaň hry...

PC verzi Dead Rising 3 tu ale řešit nebudeme a hned zprvu mohu říct, že naštěstí ani nebude moc důvodů, proč ji ještě někdy vůbec zmiňovat. Port Dead Rising 4 nedoprovází stejné první dojmy a hned od začátku vidíte tak nějak všechno, co byste vidět chtěli. Nechybí dostatečné nastavení, nastavení rozlišení, neuzamknuté snímky a další věci. A právě v tomto případě vás oči klamat nebudou - vážně ve hře najdete všechno, co tam prostě má být.

Nastavit si můžete hlasitost, citlivost myši a detailně upravit HUD; lze změnit, jestli se běh přepíná nebo jestli musíte klávesu držet, a řadu dalších relativně standardních věcí. V případě nastavení grafiky se pak můžete těšit nejen na klasickou změnu rozlišení nebo vertikální synchronizace, ale také na detailnější možnosti, jako je kvalita textur, kvalita zombíků, kvalita a rozlišení stínů, subsurface scattering, volumetrická světla, ambientní okluze, bloom a další.

Jak už to tak bývá, některé položky mají menší vliv na grafiku a výkon, zatímco jiné jsou přesný opak. Z toho, co mohu sám posoudit, je rozlišení stínů tou nejviditelnější položkou. Minimální nastavení totiž vyústí v to, že vypadají, jako by vylezly z Malování ve Windows. Naštěstí se nezdá, že by šlo o přehnaně náročnou věc, pokud jí člověk nebude kombinovat s nejvyšší kvalitou stínů. Tam už se pak musí počítat s docela výraznými propady snímků za sekundu. Zbytek ale není zase tak náročný a na GTX 970 s i5-6400 jsem byl schopný hru nastavit až na výjimky na maximum a snímky se většinu času držely kolem 55 až 60.

Kdo s čím schází, s tím také zachází… Nebo tak něco

Když už se všechno nastaví a vy se dostanete do hry, tak ani ovládání nebude představovat nějaký problém. Je vidět, že hra byla uzpůsobená hlavně na ovladač, ale jinak je většina věcí neměnnou klasikou. Pravým tlačítkem míříte, levým střílíte nebo mlátíte, stisknutím kolečka myši provedete speciální útok, můžete běhat, chodit pomalu, skákat, vybírat zbraně pomocí kolečka zbraní nebo stiskem kláves 1, 2 a 3. Stejně tak se můžete dostat do mapy nebo deníku pomocí jedné z F kláves. Pomocí G můžete hodit granát nebo jinou vrhací zbraň, stiskem V zase vytáhnete foťák a můžete fotit.

Pokud vám něco nebude vyhovovat, není problém si rozvržení nastavit jinak. V nastavení ovládání sice nenajdete sekundární klávesy, ale osobně mi tam nechyběly tak, jak jsem původně myslel, že budou.

Ačkoli ale na první pohled funguje v PC verzi Dead Rising 4 všechno tak, jak má, přeci jenom se najdou výtky a nedostatky. Asi tím největším je celkově grafika, která prostě v žádném případě nepřekvapí. Hra vypadá často dost vyblitě, světle, bez pořádných stínů a zastínění a všechno okolo je docela diskutabilní.

Když to vezmu kolem a kolem, tak se dá říct, že ani samotná optimalizace není nijak dokonalá. Většinu času jsem měl možnost hrát při zhruba 55 - 60 snímcích za sekundu, ale vzhledem k tomu, jak ta hra vypadá, bych ani nečekal opak.

Mám propisku. Mám jabko. Uh! Standardní port!

Kolem a kolem PC verze Dead Rising 4 sice vyloženě nepřekvapí - ani po grafické a ani po technické stránce - ale zároveň vás nebude brzdit ve hraní. Alespoň většinu času. Během mého zhruba desetihodinového testování mi totiž hra zhruba pětkrát spadla, a z toho, co dokážu usoudit, je na vině memory leak, kterým hra trpí.

Prvních pár desítek minut hraní je všechno v pořádku, ale postupně se začne hra sekat, špatně načítat textury, postavy, zvuky a pak prostě spadne. V jednom nebo dvou případech mi to neudělala ani po několika hodinách, v jiných po pár desítkách minut. Je to ohromná škoda, protože v ostatních ohledech není nic, co vyloženě kritizovat, ačkoliv zároveň není nic, co výrazně chválit.

PC verze Dead Rising 4 vám dech nevyrazí. Nevyrazí vám ho tím, o jak dobrý port jde, ale nevyrazí ho vám ani tím, jak si tohle mohl někdo dovolit vypustit. Po grafické stránce vás nečeká nic šokujícího a v ostatních ohledech jde o dnešní standard. Hra funguje, dá se hrát, dá se dohrát, ale nikdy vás nenapadne si ani pomyslet něco v tom smyslu, že PC verze je evidentně a bez debaty tou nadřazenou.

Pokud jste Dead Rising 4 na Steamu vyhlíželi, ale bojíte se podobných zkušeností jako v případě třetího dílu, tak se naštěstí bát nemusíte. PC verze Dead Rising 4 je docela standardní port a nic lepšího jsme asi stejně čekat nemohli. Největší otázkou tak akorát zůstává to, jestli vám za ty peníze stojí samotná hra, ale to už vám neporadím.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama