Jeden z nejlepších raidů v akčních hrách
Speciály Článek Jeden z nejlepších raidů v akčních hrách

Jeden z nejlepších raidů v akčních hrách

Martin Zavřel

Martin Zavřel

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Ghost Recon: Breakpoint dokáže překvapit.

Reklama

Ghost Recon: Breakpoint schytal při svém vydání v říjnu loňského roku mnoho kritiky, ať už za odklon k RPG prvkům a lootu s úrovněmi, za špatný technický stav (obzvláště na PC), za průměrný příběh nebo za přílišnou podobnost předchozímu dílu série. Jak jsem přiznával v tehdejší recenzi, navzdory tomu všemu jsem si hru docela užil, ale její problémy jsem objektivně uznal - stejně jako sám šéf Ubisoftu, který se za hru víceméně veřejně omluvil.

Od té doby uplynulo hodně času a hra se dočkala mnoha patchů i sezónních událostí, ať už šlo o Terminator event, návštěvu Sama Fishera nebo zásadní překopání herních mechanik směrem k tradičnější hardcore simulaci. Jelikož si ale hra nesla tu pošramocenou reputaci, měl jsem docela problém sehnat parťáky na vyzkoušení přídavku, který mne jakožto Destiny veterána zajímal ze všech nejvíc: Raid "Project Titan" pro čtyři hráče. To se mi ale nakonec povedlo díky klanu Wolf´s Rain CSK.

Raidy jakožto náročné aktivity vyžadující od skupiny online hráčů maximální organizovanost, sehranost, komunikaci, vybavenost i výkonnost jsou samozřejmě známé především z velkých MMORPG her typu World of Warcraft. Nicméně ačkoliv jsem pár takových zažil, mám přeci jen raději spíše akční raidy z moderních online stříleček, které zásadním způsobem prošlápla a proslavila Destiny, ale od té doby je najdete i v dalších podobných hrách. Líbí se mi, že akční povaha těchto her vyžaduje stejně tak hbité reflexy a přesnou mušku, jako taktické myšlení a perfektní komunikaci s ostatními. Přijde mi to prostě zábavnější a lépe se cítím, jako že jsem přímo "tam".

Raid v Breakpointu vychází z podobných principů, jako jemu podobné, nicméně přináší také několik unikátních nápadů, z nichž tím nejlepším je zřejmě skutečnost, že se odehrává na vlastní mapě, fungující podle principů "open worldu", stejně jako zbytek hlavní hry. V praxi tedy nasednete se svými spoluhráči do člunu a odplujete na separátní ostrov (poměrně rozlehlý, s několika biomy a vhodný pro vozidla na přepravu z jednoho konce na druhý). Unikátní lokace pro raid samozřejmě nejsou samy o sobě novinkou, ale skutečnost, že je to lokace otevřená, kterou můžete prozkoumávat víceméně svobodně, to je panečku citelně zajímavější zážitek.

Tenhle aspekt "prozkoumávání nepřátelského území" a mysterióznost celého ostrova je dále prohlouben druhým skvělým vylepšením: abyste našli jednotlivé raidové bossy, musíte o nich nejprve nashromáždit dostatek informací v základnách po ostrově - ať už hackováním počítačů nebo polapením informátorů apod. Aby to bylo ještě zajímavější, tyto informace jsou náhodně generované, takže jsou pokaždé na jiném místě. A teď to nejlepší: nikdy nejsou přímočaré: jde o nápovědy, které musíte rozluštit - ať už podle ukradených satelitních fotek nepřítele nebo třeba pečlivým studiem nápovědy v jejich emailech apod. Tahle mechanika nahrazuje puzzle sekvence z podobných her a zajišťuje, že je v každém raidu prvek neznáma. Navíc si díky tomu i v raidu užijete jednu z nejzábavnějších činností z Ghost Recon her - obklíčení a postupnou infiltraci nebo likvidaci nepřátelského tábora. Zde najdou své uplatnění snipeři, operátoři dronů, řidiči i opravdoví "ghost" útočníci.

Jakmile ale nasbíráte dost stop k odhalení lokace nebo odemknutí brány k bossovi, čeká vás těžiště každého správného raidu: epické boje proti mimořádně silným nepřátelům. V tomto případě jde o čtveřici extrémně silných robotů, kteří se mi ohromně líbili designem, ale ještě více mechanikami, souvisejícími s jejich porážkou. Pro případ, že budete raid sami hrát, nebudu prozrazovat příliš - rozhodně zde ale najdete nutnost umět si za běhu předávat role, pojmenovat místa v aréně i fáze boje a ke slovu se dostane samozřejmě i váš postřeh a muška, protože netrefit klíčové zranitelné místo ve správnou chvíli může zabít celý tým. Jsem trochu zatížený na sci-fi a cyberpunk, takže se mi relativně realističtí hitech roboti a obří drony v raidu opravdu líbili. Obzvláště finální boss mi přišel stejnou mírou děsivý, jako geniálně propracovaný a vyvážený po mechanické stránce.

Jako v každém raidu, i zde samozřejmě získáváte unikátní brnění a zbraně za každý checkpoint. Raid je navíc nekompromisně nastaven na režim s úrovněmi gearu, takže vás extra odmění těmi nejvyššími úrovněmi ve hře. Jeden běh s vytrénovanou skupinou zabere bez problému třeba pět hodin, takže jde o opravdu solidní akční zábavu na víkendový večer. Šli jsme ho již několikrát a pořád mne ohromně baví. Není možná kvalitnější, než ty nejlepší raidy z Destiny (Vault of Glass, King´s Fall, Last Wish), ale opravdu jsem se bavil skoro stejně dobře a ty inovativní nápady (open world, luštění random hádanek) stejně jako celková atmosféra byly parádní. Zároveň šlo o mnohem zajímavější, pestřejší, nápaditější, rozsáhlejší a zábavnější raid, než třeba v Division 2 od stejného vydavatele.

Pokud máte raidy v akčních hrách rádi a máte možnost tenhle vyzkoušet, rozhodně vřele doporučuji.

Za parádní spolupráci bych chtěl poděkovat spolubojovníkům i šéfovi klanu Wolf´s Rain CSK.

Hru můžete zakoupit v Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama