Zpět na článek

Diskuze: Lednové hry: přehled & anketa

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Medvěd
Medvěd
Level 31 Level 31
3. 1. 2024 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně nový Like a Dragon🤗💪

Paul
Paul
Level 32 Level 32
1. 1. 2024 23:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi nic, dám si Robocopa, AC Mirage, pak se uvidí. Cyberpunk s PL, nebo Remnant 2.

Pan Císař
Pan Císař
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
1. 1. 2024 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Během hlasování mě systém odhlásil a musel jsem se znova přihlašovat a hlasovat. Kvalita nad zlato.

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Infinite Wealth! Moje nejočekávanější hra 2024. Hrozně se těším!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
1. 1. 2024 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Přesně tak, pro mě je to také nejočekávanější 2024 hra (z těch co už mají potvrzené letošní datum vydání) 👌

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Patřím do té menší skupiny lidí, kterým nový turn-based soubojový systém z prvního Like a Dragon velice dobře sednul a popravdě ho preferuji spíše, než klasický beat em up ze starých dílů. Příběh velice příjemně balancoval nové se starým a postavy byly, jak už u Yakuzy bývá zvykem, zase velice kvalitně napsané. Čili mám v RGG plnou důvěru a jak říkám, osobně nejočekávanější hra.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
2. 1. 2024 04:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Ičiban je doslova moje nejoblíbenější mužská postava ve videohrách (zatímco moje nejoblíbenější ženská postava je Ringo ze Soul Hackers 2) 🤭 Ten tahový systém byl pro mě požehnání, nemám příliš v oblibě mlátičky, i když jsem vyrůstal na Streets of Rage sérii. Docela mi ale vadí, že v Infinite Wealth zahodili koncept "dvě party stojí proti sobě na dvou stranách arény" a místo toho tam musíme pobíhat po bojišti 😐

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
2. 1. 2024 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Patřím do stejné skupiny :) Jsem teda úplnej Yakuza nováček, hrála jsem jen Gaiden a Like a Dragon, a to až teď v prosinci. A souboj na tahy rozhodně vede o parník. Trochu mě tam štvaly QTE, ale až po dohrání jsem se dočetla, že by měly jít vypnout. Navíc bylo na Like a Dragon super, že to není "jen" Kiryu, ale celá parta dost originálních společníků. Takže jsem to hodila taky Infinite Wealth (kdyby TLOU vycházelo na PC, tak to tak nebude, ale takhle to bylo úplně jednoznačný) a těším se! Kombinace Kiryu + Ichi bude skvělá, i když se trochu děsím, jak Kiryu dopadne...

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka @Zavrel: Moc jsem nad tím nikdy nepřemýšlel, ale víš, že moje vlastně asi taky? Strašně obdivuju, že dokázali napsat postavu, která se v normálních situacích chová tak nevinně a občas až dětinsky, ale né do takové míry, že by byla otravná. Právě naopak. Je to hrozně wholesome. Stále ale dokáže mít Iči srdcervoucí momenty a být vážný, když je potřeba. Prostě peak writing.@Lenka: Nebyl pro tebe Gaiden matoucí? Protože i když RGG říkají, že je to ideální start pro nováčky série, tak si myslím, že to tak vůbec není. Sice to hezky vyplňuje první Like a Dragon a trochu nastavuje Infinite Wealth, ale přecijenom je to primárně pokračování už tak komplikovaného příběhu Kiryua, který má za sebou 7 dílů :-D

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
2. 1. 2024 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Tuším, že to neříkali RGG, ale jen citovali (nebo retweetli, už nevím) vyjádření nějakýho velkýho herního magazínu. Ale to je jedno, kdybych dělala v marketingu RGG, říkám to stejný, protože samozřejmě chci do série natáhnout nový hráče. Tj. tvrdit, že si musíš předtím zahrát 7 50+h her, není ideální :D Za mě - začínala jsem Gaidenem, protože mi přišlo sympatický, že to není velká časová investice, takže na vyzkoušení, jestli mě Yakuza vůbec chytne, super. Hlavní příběhová linka jde úplně v pohodě pochopit (a díky retrospektivním animačkám jde trochu pochopit i to, co jí předcházelo) a jde si i za těch 20-30h vytvořit vztah k hlavní postavě - konec mě úplně rozstřelil, i když Kiryuovu minulost pořádně neznám. Na druhou stranu jsem byla mírně zmatená z názvů různých klanů/osob, několikrát jsem cítila, že se naráží na něco z minulých dílů a já nechápu kontext a samozřejmě když se objevil třeba Majima, tak jsem vůbec netušila o koho jde... Ale nic úplně zásadního. Možná bych pro nováčky doporučila nejdřív Like a Dragon (pokud někdo nemá čas nebo chuť začínat od 0, což bude určitě nejlepší), ale tam by mě zas mrzelo, že netuším kdo je Kiryu.

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
2. 1. 2024 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Schválně jsem si to našel a máš pravdu, je to citace. Nicméně existuje více způsobů, jak propagovat svojí novou hru a "entry point" to dle mého určitě není. Jako doplnění příběhu Like a Dragon (tvůj případ)? Super. Ale pro úplné nováčky? Nevím nevím. Yakuzu tvoří její svět jako celek, tzn. kromě příběhu například postavy, klany a tak podobně, a pokud tohle člověk nezná, tak si myslím, že přichází o spoustu malých, ale i velkých momentů (třeba vidět Majimu je za mě vždycky super treat :-D ). Nicméně rád slyším, žes nebyla zmatená do takové míry, že bys nepochopila příběh. To byla má hlavní obava. Je taky super, že sis takhle hned vytvořila vztah k hlavnímu hrdinovi. Tady je prostě vidět, jaký je Kiryu super charakter, a i když člověk nemá nahrané stovky hodin v předchozích dílech, tak hned pochopí o koho se jedná. Třeba konec bych čekal, že dojme jenom dlouholeté fanoušky, ale on dostal i tebe :-) Pokud budeš mít chuť na víc, tak Yakuza 0 je jasná volba (a asi i logická, že jo? :-D). Nejenom, že je to prequel ke všem dílům, ale je to jeden z nejlepších dílů vůbec. Za mě osobně se o první místo pořád pere Like a Dragon a právě Yakuza 0. PS: Sorry, pokud matu s názvy dílů. Když říkám Like a Dragon, mám na mysli Yakuza - Like a dragon (také sedmý díl) Gaiden je Like a Dragon - Gaiden, to je jasný. No a Yakuza 0 je Yakuza 0. Nevím jestli to totiž víš, ale v Japonsku se série vždycky jmenovala Like a Dragon. Yakuza byl název série pro západní trh. Nejprve se přejmenovalo studio na RGG (Ryu ga gotoku je Like a Dragon v japonštině) no a teď právě přešli na Like a Dragon i pro západní obecenstvo. Proto se sedmý díl jmenoval Yakuza - Like a Dragon a následné díly už jenom Like a Dragon. Sorry za případný mansplaining, jsem velkým fanouškem RGG :dd

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Nezlobte se, ale Gaidenem není dobré začínat. Ano, Sega to z pochopitelných marketingových důvodů uváděla, ale je to skutečně naskočení do rozjetého rychlíku - v plné rychlosti. Samozřejmě se to dá hrát i takto, ale je to škoda. Při tom RGG série není komplikovaná a určitě stojí za to si ji zahrát pěkně postupně od Zero až po šestku. Teď mne nenapadá podobná série, kde bychom mohli sledovat osudy postav na prostoru několika desítek let (tomu se snad nevyrovná ani obrovská Legend of Heroes série her). V klidu můžete vynechat naprostý úlet Dead Souls, ale naopak si jako milý bonus přihodit Ishin a Lost Paradise. I když ani jedna z nich nemá s původním příběhem a postavami nic společného - stejný je jen soubojový systém a obecné herní mechaniky - prostě je dělali stejní tvůrci podle stejné šablony. Samozřejmě se pak dá pokračovat dvěma Judgment hrami, které jsou pro mne osobně skutečným pokračováním "staré dobré Yakuzy" ;-) P.S.: Goro Majima je naprosté zlatíčko a už jen kvůli němu se vyplatí zahrát Zero. A pak čtyřku, abyste se dozvěděla, jak přišel o oko ;-)

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Sedmička byla fajn. Hrál jsem, dohrál jsem. Ale po Dead Souls a trojce je to asi moje nejméně oblíbená Yakuza. Nejde primárně o to, že změnili soubojový systém - povětšinou hraju JRPG se souboji na tahy, takže jsem zvyklý a mám to rád, ale problém u RGG7 je v tom, že souboják je příšerně pomalý. Protože dává hráči možnost zvyšovat efektivitu jeho útoků a obrany aktivním mačkáním tlačítek, tak se musí vždy protrpět sledování úmorně dlouhých animací. Neadekvátně to prodlužuje délku hry. Všechny předcházející hry se v pohodě vlezly do 30 hodin (ok, zero a pětka jsou o něco delší). Sedmička je někde kolem sedmdesáti! Další problém bylo, že se prakticky nedalo určovat umístění vaší postavy proti protivníkům. Nebyl by to problém, pokud by na tom nezáleželo. Ale jedním z propagovaných efektů bylo, že vaše postavy umí provést útočné bonusy, pokud jsou v dobrém postavení vůči protivníkovi (využití prostředí). Proto jsem rád, že tohle v osmičce snad napravili. Ale asi největší výtku, kterou vůči sedmičce mám, jsou příšerné "difficulty spikes". Jsem na ně z JRPG zvyklý, ale tady mne skutečně šokovaly! Nechci spoilerovat, ale asi si každý vzpomene na dva specifické boss souboje, které se prostě nedají udělat, pokud hráč před tím poctivě několikrát neprojde soubojovou arénu a kanály, a neztratí pár hodin úmorným "grinděním". , že jeden z bossů neútočí na ženy ;-) Je mi jasné, že autoři chtěli udělat Dragon Quest - Yakuza Edition, ale v některých aspektech nemuseli svůj vzor kopírovat tak důsledně. Na osmičku se proto "těším" velmi velmi opatrně. Autoři slibují zrychlení soubojů, možnost kontroly nad umístěním postav a dokonce i kombinaci s akčními souboji v provedení našeho nezničitelného panice Kazumy, ale dokud nevyzkouším, neuvěřím. Hrál jsem skoro všechny RGG hry kromě dvou spinoffů na PSP a prvního spinoffu na PS3 (z éry Sengoku), ale i včetně Lost Paradise a Ishin, a za mne je nejlepší "RGG" hra Lost Judgment :-)

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
2. 1. 2024 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert @Hubert: Víš co je vtipný? Reddit byl tehdá plnej lídí, co si stěžovali na tebou zmíněné difficulty spiky, a že je to nefér a kazí to hru. Ale za mě osobně je to jeden z důvodů, proč jsou tyhle boss fighty právě tak super a osobně i mé nejoblíběnější z celé série. To, že hráč musel přerušit misi a jít pogrindit levely a gear je za mě naprosto adekvátní, vzhledem k tomu, o koho se v těch boss fightech jedná. Když jsem všechny nakonec porazil a můj grind přinesl ovoce, měl jsem z toho jeden z nejlepších pocitů u hry vůbec :-D To jsem chtěl jenom tak zmínit, že je vtipný, jak odlišný názor právě na tuhle věc já mám :-D S pohybem souhlasím Nespočetněkrát jsem na někoho zaútočil, ale jenom lehce jsem se o někoho otřel, dostal ránu a přišel tak o tah, takže je super, že teď budu moct svou pozici ovlivnit. Je to zajímavé. Like a Dragon opravdu lidi prostě rozdělil na jednu skupinu, která nový gameplay zbožnuje, a na druhou, která ho nesnáší :-D Já jsem si třeba ani jednou nevšiml, že by souboje byly dlouhé nebo natažené, jak ty zmiňuješ.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
2. 1. 2024 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert @Frezen Co se týče pojmenování jednotlivých dílů, říkám tomu stejně (Like a Dragon = sedmička, Gaiden = Like a Dragon Gaiden). Ale díky za objasnění, že si rozumíme :) Konec Gaidenu dostane snad skoro každýho - když máš postavu, která je většinu času dost nad věcí a působí emocionálně stabilně i ve vypjatých situacích a pak se to najednou zlomí, je to hodně silný. A je dost pravdšpodobný, že se k předchozím dílům vrátím a určitě bych začala s 0. @Hubert U mě to bylo spíš “zkusím Gaiden a uvidím” / “nezkusím to vůbec” - v tomhle případě je Gaiden myslím dobrá varianta - jak jsem psala, určitě mi toho spoustu uniklo, ale nemyslím si, že si to člověk nemůže užít bez znalosti předchozích dílů. Ale pokud si někdo je jistej, že chce hrát dílů víc, souhlasím, že to nejlepší začátek není. Já si vždycky myslela, že mě to spíš nebude bavit, ale měla jsem o Yakuza hrách dost mylnou představu...a Gaiden stačil, aby se můj názor změnil. Difficulty spikes - obrovskej souhlas. To je asi jediná věc, která mě na Like a Dragon fakt vadila. Mně na Yakuze hodně příjemně překvapilo, jak moc je příběhová a jak má výbornej pacing. A to, že musím jít před určitým boss fightem na 3 hodiny do dungeonu grindit, mě z toho jinak výbornýho flow vyhodilo a připadalo mi to zbytečný.

Mr.Noob

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě osobně je leden ve znamení Grandblue Fantasy Relink, který konečně po letech čekání vychází. Sice technicky v zato to vychází až 2 února ale vzhledem k tomu, že předobjednávky mají předběžný přístup o pět dní, tak už v lednu se do toho vrhnu. Jinak ale asi TLoU2 Remaster, kdybych si musel vybrat.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
1. 1. 2024 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Noob Granblue vypadá až podezřele dobře, taky se na ni hodně těším 👁️

Mr.Noob

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Hlavně, pokud splní jen polovinu toho co slibují a budou dostatečně rychle dodávat obsah do online části hry, tak to má potenciál trochu posunout JRPG žánr a ukázat, že i tam může fungovat MP. K tomu základ soubojáku mělo na starost platinum game, financí taky mají dostatek. Ta hra by si zasloužila větší pozornost nejen u nás.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
1. 1. 2024 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Noob Yup, trochu mě tedy děsí že to celé vychází z mobilní hry, ale je pravda, že by to mohlo fungovat dlouhodobě. Genshin by konečně potřeboval důstojnou konkurenci 😉

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Obávám se (a jak rád bych se mýlil!), že SP část bude stát za starou bačkoru a ve skutečnosti chce mít vydavatel vlastní "Genshin Impact". To zdůrazňování coopu mne odrazuje. Ale kdo má rád MP, ten si to užije.

Mr.Noob

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel V tomhle není důvod k obavám, tvůrci nejednou řekli že to nebude gacha (i když mobilní GbF je hodně vstřícné k F2P hráčům oproti konkurenci) ani servis live hra, ale standartní titul, člověk si zaplatí a ví co dostane. Tedy 20 hodinovou singl kampaň, kde si odemkne všechny postavy a následně se s nimi vrhne do online s kamarády. (Nebo sám, vše jde odehrát i s AI společníku jako singl) To je spíš přímočařejší akční coop ve čtyřech s epickými boss fighty, kdy v den vydání má online část mít 100 misí a mají plán na dlouhodobou podporu. Jediná monetizace se kterou se počítá, jsou další postavy (kterých mají za ty roky fakt obrovský množství) v podobě placených DLC (i když první postava je už oznámena že bude free) a balíčky skinů, přece jen co by to bylo za japonskou hru bez balíčku s plavkami a školními uniformami :D Ve výsledku to vlastně tedy ani moc konkurence genshinu není, protože zde se nebude wishovat a modlit se, aby mi padla limitovaná postava nebo zbraň, nemají ani v plánu žádné časově limitované eventy.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
1. 1. 2024 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tenhle měsíc 100% War Hospital a New Cycle, kterému jsem dal i ten hlas 👍i ten Prince bude stát za zahrání 😊

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
1. 1. 2024 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher New Cycle vypadá až podezřele úžasně (audiovizuál, hloubka herních mechanik apod.). War Hospital na mne bohužel dělá přesně opačný dojem, ale rád se budu mýlit...

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
1. 1. 2024 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel u New Cycle jsem se hlavně zděsil,kolik materiálu a surovin ta hra má 😂ale New Cycle mě zajímá víc,protože si bere něco z Frostpunku a něco ze Survive the aftermath. U War Hospital to chci jen vyzkoušet ,uvidíme, třeba to překvapí 👍

Pajka

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Path of Exile 2

Mong
Mong
Level 39 Level 39
1. 1. 2024 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pajka Co je s poeckem? Vsak uzavrena beta ma byt spustena az nekdy v cervnu.

OnDrAAA

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prince of Persia je jasná lednová volba! Jsem hrozně rád za návrat k 2D stylizaci. Tak snad se hra povede :) Úplně nechápu, proč je na druhém místě TLOU Remastered. V podstatě je to stejná hra v téměř stejném kabátě.

Accus

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OnDrAAA Já třeba TLOU nehrál, tím, že to byla PS only hra. První díl jsem zkusil až teď na podzim a na dvojku se těším a počkám na remaster.

Mr.Noob

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OnDrAAA To ve výsledku nic nemění na tom, že se i na remaster můžou lidé těšit, osobně i když jsem TLoU2 už dohrál 3x, se sám těším na nativní PS5 verzi a dám si s radostí další průchod.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
1. 1. 2024 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Noob Já jsem v TLOU2R zvědavý hlavně na ten nový obsah - No Return a Lost Levels 👁️

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
1. 1. 2024 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediná lednová hra, která by mě mohla zaujmout je možná Prince of Persia: The Lost Crown. Jinak mám v plánu pokračovat ve fantastickém kousku od Remedy, Alan Wake 2. A také jsem zvědavý, s čím přijde 23.1. třetí sezona Diabla 4.

Reklama
Reklama