Vývojáři však museli učinit nemalé ústupky.
Těsně před Vánoci dorazilo na Switch 2 Layers of Fear, kolekce předělávek obou dílů této hororové série od polského studia Bloober Team. A stejně jako při prvním vydání v roce 2023, kdy šlo o jeden z prvních titulů používající nasvícení Lumen (implementace ray tracingu pro globální nasvícení v Unreal Enginu 5) a vůbec jednu z prvních her na UE5, si hra připisuje určité prvenství. Layers of Fear je totiž první hrou na Switchi 2, která využívá Lumen, a to dokonce při 60FPS.
Přestože nejde o první UE5 titul, který na novou konzoli od Nintenda zamířil, ještě žádný neponechal RT globální nasvícení, vždy se sáhlo po nějaké alternativě. Zatím jediná hra, jež zachovává nějakou formu ray tracingu na Switchi 2, je Star Wars Outlaws. S Layers of Fear to ale není tak jednoduché.
Alex Battaglia a Oliver Mackenzie z Digital Foundry zjistili, že i když hra bezpochyby Lumen používá (jak později potvrdil i CEO studia Piotr Babieno), jde o horší Lumen než na ostatních konzolích. Stíny nejsou tak ostré, světlo zde způsobuje více šumu a zároveň na Switchi 2 úplně chybí odrazy, což je velice pozoruhodné, protože většinou UE5 jakožto „fallback“ (když nejsou k dispozici RT odrazy) spoléhá na technologii SSR, ale ani tu zde nenajdete. Dokonce občas kompletně zmizí veškeré nasvícení, přičemž není jasné, jestli jde o chybu, nebo záměr.
Každopádně Lumen, který ve hře je, běží v softwarové verzi, není hardwarově akcelerovaný. To je však na konzolích poměrně běžné, často to tak bývá i na výrazně výkonnějším PlayStationu 5 a Xboxu Series X. Jenže jsou tady i další ústupky, a to samozřejmě hlavně u rozlišení. Výstupní je zřejmě 1080p a interně se hra renderuje v rozlišení okolo 600p, přičemž se následně upscaluje nejspíš pomocí TSR nebo Lite verze DLSS.
Lumen ale není to jediné, čím Layers of Fear vyčnívá. Jak už tady padlo, hra běží na 60 FPS, a to dokonce dost stabilně. Ve většině scén se frame rate drží a propady jsou jen mírné, tedy až na jednu scénu, kde se snímková frekvence propadne naprosto masivně, ale takový problém měla i PS5 verze, kterou jsme recenzovali a jde skutečně jen o velmi malou část celkového zážitku. DF mimochodem otestovalo také handheld režim, kde je rozlišení velmi podobné jako v docked režimu, ale výkon je výrazně horší, frame rate se pohybuje okolo 40 FPS a VRR nefunguje.
Jakkoli jde celkově o velký technický úspěch, zatím není úplně jasné, jestli Layers of Fear ukazuje něco, co by mohly napodobit i další hry. Jde totiž o velmi lineární, koridorový zážitek s minimem interaktivity, což většina UE5 her zkrátka není. Battaglia si proto nemyslí, že další tituly s Lumenem budou následovat, ale kdo ví, třeba vývojáři překvapí.