Marvel's Midnight Suns nebude jako XCOM
Novinka Marvel's Midnight Suns nebude jako XCOM

Marvel's Midnight Suns nebude jako XCOM

Jan Urbančík

Jan Urbančík

9
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Hrát budeme za nového superhrdinu jménem The Hunter.

Reklama

Včera byla oznámena nová hra od studia Firaxis, známemu díky sériím XCOM a Civilization. Marvel's Midnight Suns je tím titulem, který jsme poslední měsíce nazývali "Marvel XCOM", ale jak se nakonec ukázalo, k XCOMu nebude mít až tak blízko, jak jsme si mysleli.

"Nejsou tu žádné mechaniky, které sdílí XCOM a Midnight Suns," řekl creative director Jake Solomon, který dal rozhovor magazínu Polygon.

Vyjádřil se také na konto toho, jak se vůbec ke hře studio Firaxis dostalo:

"Byl to Marvel, který nás oslovil potom, co jsme udělali XCOM 2. Když jsem si s nimi volal, byl tam taky výkonný viceprezident a poskytl nám velmi konkrétní zpětnou vazbu ohledně finální mise, hned se přidali další lidi a já si říkal, že tihle lidi musí být opravdu velcí fanoušci. Ihned pochopili, jaké hry děláme."

Hra je založena na komiksové sérii The Rise of the Midnight Sons, která začala v roce 1992. V ní se musí spojit postavy jako Dr. Strange, Frank Drake, Morbius, Jonny Blaze nebo Blade, aby zastavili Lilith, matku démonů, která chce získat nadvládu nad celým světem. Solomon říká, že je to jeho nejoblíbenější série z té doby.

Přímo ve hře se ujmeme role Huntera, což je úplně nová postava, kterou vývojáři vytvořili ve spolupráci s Marvelem. Budeme si moct upravovat jeho vzhled i bojové schopnosti. Máme se těšit na více než 40 superschopností, které se budou lišit podle toho, jestli jsou světlé, nebo temné.

Jestli něco z XCOMu zůstalo, tak jsou to tahové souboje. V nich si kromě Huntera zahrajeme také za další 3 superhrdiny (ty si zřejmě budeme moct vybrat, celkový počet by měl být 12), jejichž schopnosti se budou také postupem času vylepšovat. Tato část už se ale od XCOMu hodně liší. Naší základnu jménem The Abbey, kterou vývojáři také vytvořili ve spolupráci s Marvelem, budeme prozkoumávat z pohledu třetí osoby. Čas budeme trávit především navazováním vztahů s ostatními superhrdiny.

"Robbie Reyes, nový Ghost Rider, si bude chtít zahrát videohry. Captain Marvel zase boxovat. Tony Stark si možná bude chtít zahrát karty," říká Solomon. "Vy si vybíráte, jak s nimi budete vycházet, jak s nimi budete mluvit, jestli jim dáte dárek. Kolem The Abbey jsou sociální kluby, ke kterým se můžete přidat, ty mají efekt na vztah s ostatními hrdiny. Některé jsou poměrně veselé, protože příběh je temný dost."

Dalším odklonem od série XCOM je absence systému permanentní smrti, který je pro ni velmi typický, ačkoli ho neměl ani loňský XCOM: Chimera Squad. V něm si možná chtěli Firaxis vyzkoušet, jestli něco takového vůbec funguje. Podle Solomona je to z toho důvodu, že v XCOMu čelíte mnohem silnějšímu nepříteli, zatímco v Midnight Suns hrajete za superhrdiny, kterých se záporáci obávají.

V XCOMu navíc většinou bojujeme proti pár silnějším nepřátelům, v Midnight Suns nás jich čeká víc s tím, že často budeme zabíjet hned několik jednotek naráz pomocí silných útoků, které mají větší dosah než klasické zbraně. Důležitou roli má hrát také prostředí, se kterým budeme různě interagovat a může nám v boji pomoct.

Vývojáři prý nejprve přemýšleli nad tím, že by hru udělali víc jako XCOM, ale nakonec nápad zavrhli:

"Bylo to překvapivé a děsivé, když jsme si na začátku uvědomili ‚Sakra, budeme muset udělat úplně jinou hru.‘ Ale je to super, protože vám to dává ten jiný pocit oproti XCOMu, to rozhodně," uzávírá Solomon rozhovor.

Marvel's Midnight Suns vyjde v březnu roku 2022, míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series a Nintendo Switch.

První gameplay uvidíme 1. září ve 20:30 našeho času.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama