Memory leak v Borderlands 4 způsobuje masivní propady FPS
i Zdroj: Gearbox Software
Borderlands 4 Novinka Memory leak v Borderlands 4 způsobuje masivní propady FPS

Memory leak v Borderlands 4 způsobuje masivní propady FPS

Jan Urbančík

Jan Urbančík

43
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Výkon se při nepřerušovaném hraní neustále zhoršuje.

Reklama

1st person střílečka Borderlands 4 už je několik dní venku (naši recenzi najdete zde), ale hned od počátku ji provází řada technických problémů. O těch na PC, spojených především s vysokými nároky na výkon a stutteringem, už jsme psali v dřívějším článku, ani situace na konzolích však není zdaleka ideální. Ve videu si na ni posvítil Tom Morgan z Digital Foundry.

Borderlands 4 nabízí dva grafické režimy, které se paradoxně příliš neliší. Na základní PS5 a Xboxu Series X nabízí dynamické rozlišení mezi 720p a 1080p. A co je nejbizarnější, ve stejném rozlišení se vykresluje i uživatelské rozhraní, takže vypadá velice rozmazaně. Quality režim má každopádně přesnější nasvícení a odrazy či větší vykreslovací vzdálenost. 

PS5 Pro pak má velkou výhodu v podobě HUDu v nativním 4K a celkově lehce vyšším dynamickém rozlišení. Nabízí také lepší filtrování textur a ještě větší vzdálenost vykreslování porostu. Series S nabízí jediný režim s trochu nižším dynamickým rozlišením než základní konzole, většinou 720p. Kromě toho tato verze přišla o řadu odrazů, textury jsou horší a stejně tak stíny.

Největší problém každopádně nastává u frame ratu, především tedy u režimu výkonu. Ten totiž cílí na 60 FPS a za normálních okolností této hranice na základní PS5, PS5 Pro i Xboxu Series X dosahuje, pouze s menšími propady někam k 55 snímkům za sekundu (podle Morgana jde dost možná o limitaci procesorem). Jenže takový ideální scénář vám vydrží pouze pár desítek minut.

Borderlands 4 totiž trpí na memory leak. Místo v paměti, jež by se mělo uvolnit, v ní zůstává a postupně se hromadí, než jednoduše přeteče celkovou kapacitu. To nastává zhruba po 30 minutách hraní a způsobí to obrovské propady FPS, od stabilních 60 někam ke 40 nebo třeba i 30 FPS. 

Pozitivní je alespoň fakt, že na dočasné vyřešení není třeba tvrdý restart hry, ale pouze odchod do menu a následné načtení uložené pozice, které paměť pročistí a frame rate vrátí zpět do stabilních vod, alespoň tedy na pár desítek minut. Do doby, než Gearbox přijde s patchem, bohužel jiné řešení neexistuje. Nejde ostatně o zdaleka první UE5 hru s memory leakem, vzpomenout můžeme na Lords of the Fallen či nedávný remaster Oblivionu.

Pokud se smíříte s 30 FPS (a u Series S ani na výběr není), je tu ještě možnost použít režim kvality, jenž je výrazně stabilnější. Morgan dokonce na propady vůbec nenarazil, ani při delším, nepřerušovaném hraní. Není ale vyloučeno, že pokud byste hráli hodně dlouho, frame rate spadne i pod tuto poloviční hranici.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama