NeverDead – kdo se chce nechat roztrhat?
Preview NeverDead Článek NeverDead – kdo se chce nechat roztrhat?

NeverDead – kdo se chce nechat roztrhat?

Daniel Kremser

Daniel Kremser

5

Nesmrtelnost, odtrhávání končetin, démoni a střílení. To už je pořádná nálož výrazů, u nichž lecjaký hráč zpozorní. Ale jak to vypadá, když to řízneme trochou japonské ulítlosti z Oxfordu?

Reklama

Na některé hry se zapomene, ať už jsou sebelepší nebo sebezajímavější. To je i případ NeverDead, které bylo oznámeno na loňské E3 a ztratilo se v záplavě mnohem zvučnějších jmen. To však nutně nemusí znamenat, že se jedná o hru špatnou, tedy alespoň doufáme.

A co, že to tahle neznámá záležitost vlastně je? Tak v první řadě se jedná o střílečku pohledu třetí osoby. Těch tu ale přece už byla celá halda, takže v čem je zrovna tahle tolik výjimečná? Tím, co by nás mnělo zajímat především totiž není samotné střílení, ale až ty další mnohem zajímavější featury. Mezi ty patří například nesmrtelnost, odolnost vůči ohni či elektřině a zapomenout určitě nesmíme ani na možnost svévolně si odtrhávat končetiny.

Démoni, třeste se!

Všemi těmi super cool schopnostmi disponuje muž jménem Bryce Boltzmann. Nic však není zadarmo a tenhle chlapík zrovna málo nezaplatil. Tedy pokud věčné prokletí a ztrátu manželky nepovažujete za jakousi malichernost. Navzdory způsobu, však získal schopnosti, jak se patří užitečné, a tak se vlastně není ani čemu divit, že jako správňacký hoch potírá zlo. Náš hlavní protagonista je totiž tak trochu více agentem Národní protidémonské centrály. Samozřejmě se však nedáme hnát pouze dobrým pocitem. Z toho se přece drsňácký příběh neuvaří. Svou roli zde hraje taky pomsta a touha zbavit se nesmrtelnosti.

Dar nebo prokletí?

Něco nám ale našeptává, že o příběh tady v první řadě nepůjde. On taky hlavní hrdina neumí střílet ze dvou zbraní nezávisle na sobě jen pro srandu králíkům. A věřte nebo ne, ani ten obrovitánský meč ukradený z Final Fantasy neslouží na okrasu. Boje tady totiž prý budou poctivé a tuhé. Nakonec si vždycky ještě můžete pomoci rozbitím vlastního těla.

On totiž ten systém oddělování částí těla od sebe vůbec nezní špatně. Třeba ruka utržená v lokti skvěle poslouží k odvedení pozornosti. A co třeba zamčené dveře? Není nic snazšího, než prohodit hlavu střešním oknem. Najít následně pouze hlavou otevírací mechanismus a dostat se dovnitř už je hračka. Ano tipujete dobře, vedle masakrování nekonečného počtu démonů se najde místo i na lehčí logické oříšky. Sympatickým detailem je i slušná interaktivita prostředí, které k rozlousknutí těchto vsuvek budete muset velice často využívat.

Že při tom všem Bryce neumře, je dáno jeho prokletím. Nesmrtelnost však rozhodně nenaznačuje přílišnou lehkost hry. Ukončit daný level lze podle producenta mnoha způsoby. Namátkou vyberme například sežraní daleko větší potvorou nebo prostá ztráta hlavy.

Já nechci umřít!

Kolegové ze zahraničních serverů měli možnost krátce nahlédnout pod pokličku i připravovaným multiplayerovým módům. Momentálně je odhalena pouze variace na survival. Takže honem najít čtyři kámoše a vzhůru otestovat kolik toho vydržíte. Na rozdíl od singlu se zde totiž klasicky umírá. V nejbližší době nám navíc vývojáři slíbili zveřejnění i zbývajících módů. Nečekejme však žádné převratné novinky. S největší pravděpodobností se zdejší výčet vezme přes kopírák u konkurence.

Nestandartní?

Jestli vám NeverDead přijde trochu divný, asi už jste taktéž přišli na to, odkud nápad na tenhle mix vzešel. Kdo tipoval zemi vycházejícího slunce, ten je tentokráte vedle jak ta jedle. Japonsky to sice vypadá, ale v rodném listu má NeverDead překvapivě napsáno Oxford. Do vydání nám ještě nějaký ten pátek zbývá, ale již teď hra vypadá přinejmenším nezvykle a určitě bude zajímavé sledovat co nám nakonec kluci v Rebellionu naservírují.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama