Nexuiz – zpět mezi živými
Preview Nexuiz Článek Nexuiz – zpět mezi živými

Nexuiz – zpět mezi živými

Martin Cvrček

Martin Cvrček

3

Ačkoliv to vypadalo, že slibně vypadající FPS Nexuiz nikdy nevyjde, nyní se znovu dostává na světlo a dává nám vědět, že ještě žije. A že má co nabídnout.

Reklama

Po vzoru starých legend

Když se to tak vezme, je docela dost možné, že o Nexuiz slyšíte poprvé. Pokud to tak vážně je, nebude od věci pro začátek zmínit, o čem vlastně jde. Nexuiz je ve zkratce multiplayerová first-person střílečka, která si bere za vzor legendy typu Quake, a tak lze očekávat především boj v uzavřených arénách. Z historického hlediska je však důležitější fakt, že původně mělo jít o vůbec první titul běžící na CryEngine 3. V době prvního odhalení na PAX 2010 měl totiž Crysis 2 ještě daleko od svého vydání, a tak tvůrcům ze studia Illfonic nic nebránilo pyšnit se touto zajímavou informací. Bohužel však brzy narazili na nezájem hráčské obce, a po víc jak rok o hře nikdo neslyšel. Teprve nedávno si slibného díla zapadaného prachem všiml vydavatel THQ, jenž nyní pomáhá vývojářům ke zviditelnění.

Ale teď už něco k samotné hře. Už bylo řečeno, že jde o multiplayerovou FPS zaměřenou na boj v uzavřených arénách. Pokud jde o herní módy, nabídne Nexuiz pouze dva, a to Team Deathmatch a Capture the Flag. Zda je to hodně nebo málo, to se nyní dá těžko říct, my ale máme z malého počtu módu docela obavy. Počet map už je na tom o něco lépe, čeká nás celkem devět kousků, tři zaměřené na CTF a šest pro TDM. Možná se zdá, že díky tomu nemá oproti jiným FPS Nexuiz co nabídnout, ale to není tak úplně pravda, protože můžeme zároveň očekávat řadu speciálních schopností a zlepšováků, jež musíte opět po vzoru starých klasik sbírat a hledat během samotných zápasů.

Vyspělejší než ostatní

Takových zlepšováků, v originále nazvaných mutators, bude k dispozici kolem stovky. Šílené číslo, co? Některé z nich jsou víceméně klasika, mohou zlepšit vaše štíty, palebnou sílu nebo rychlost, některé ale dokážou nepříteli docela zamotat hlavu. Když se vám z ničeho nic prohodí ovládání, a vy tak třeba místo míření doleva zamíříte doprava, nebo když vám začne blbnout vidění a obraz je sotva černobílý, určitě vám nebude moc do zpěvu. Naopak ten, kdo takovou schopnost vyvolal, se musí za obrazovkou popadat smíchy. Ačkoliv lze v jednu chvíli mít aktivní pouze jednu schopnost, v zásobě jich můžete mít víc, a co je důležitější, některé se zaměřují spíše na podporu týmu, jiné zase na podporu vás jako jednotlivce, a další prostě jenom dělají bordel v řadách protivníka. Podle toho můžete snadno volit a upravovat svůj styl hraní.

Tvůrci slibují, že díky velkému počtu těchto zlepšováků nás čeká až 1,7 milionu možných průběhů zápasů. Taky docela šílené číslo. Ani nechceme vědět, jak na něj vůbec přišli. Každopádně, přítomnost všech schopností nemusí být povinná. Vývojáři myslí i na hardcore jedince, a tak bude možné hrát bez nich ve stylu čistokrevných klasických FPS. On je Nexuiz celkově možná až moc klasická záležitost, takže je otázka, zda bude mít kromě všech schopností a CryEnginu 3, jenž pochopitelně zajišťuje velmi vysokou kvalitu audiovizuální stránky, co nabídnout vzhledem k jiným FPS hrám současnosti.

Jestli ale něčím určitě zaujme, je to cena, zatím stanovená na skvělých 10 dolarů skrz digitální distribuci. A platformy? Kromě PC se Nexuiz objeví i na Xboxu 360 a PlayStation 3. PC však bude mít výhodu v tom, že už teď tvůrci plánují mod tools a další nástroje na úpravu a vylepšování hry. Ty se však objeví až po vydání, plánovaném na začátek příštího roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama