Nová hra od tvůrce BioShocku je ve velkých problémech
Novinka Nová hra od tvůrce BioShocku je ve velkých problémech

Nová hra od tvůrce BioShocku je ve velkých problémech

Jan Urbančík

Jan Urbančík

4
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Vývojáři opouští studio kvůli špatnému vedení.

Reklama

Je to skoro 8 let od faktického rozpuštění studia Irrational Games, které dalo světu sérii BioShock. Samotný tvůrce této legendární značky, Ken Levine, si po vydání BioShocku Infinite a obou DLC nechal v podstatě jen kostru celého týmu a založil zcela nové studio s názvem Ghost Story Games. Studio, které ani po 8 letech nevydalo jedinou hru. A proč tomu tak je? To se rozhodl zjistit novinář Jason Schreier z magazínu Bloomberg, který vyzpovídal celkem 15 současných i bývalých zaměstnanců studia.

Celá věc by se dala shrnout poměrně jednoduše: Problémem je samotný Ken Levine, jenž je hlavou celého studia. Někteří zaměstnanci tvrdí, že jeho manažerské schopnosti jsou velmi špatné a má potřebu neustále vše přepracovávat, aby vzniklo něco dokonalého. Takové problémy zažívali i vývojáři v Irrational Games při tvorbě BioShocku Infinite, ale v Ghost Story Games, které mělo být paradoxně mnohem přívětivějším studiem, vše nabralo úplně jiný rozměr.

Hra, na níž stále pracují, měla původně vyjít už v roce 2017, ale vydání se neustále odkládá, protože Levine vymýšlí nové a nové nápady, zatímco ty staré zahazuje. Chce navíc vytvořit něco, co je téměř nemožné – ambiciózní hru na úrovni AAA titulů, ale v malém týmu. Kvůli Levinově vedení už ze společnosti odešla asi polovina původních zakladatelů, v čele s level designerem Mikem Snightem.

Samotnou hru Levine popsal jako "příběhové lego". Má jít o titul, v němž bude zážitek každého hráče naprosto unikátní. Původní prototyp byl sci-fi střílečkou ve stylu BioShocku a odehrával se na záhadné vesmírné stanici, kterou obývaly tři frakce. Každá z nich mohla být spojencem, nepřítelem, nebo něco mezi. A to podle toho, co udělal hráč.

Jak vypadá hra dnes, to zatím nevíme. Je však jasné, že jde o velmi ambiciózní koncept, kterému zřejmě Take-Two i přes problematický vývoj stále věří. Levinovi totiž nechává kompletní svobodu a problém by neměly být ani finance. Vypadá to ale, že tohle je jeden z případů, kde je přílišná svoboda spíš na škodu. Zatím totiž není jisté, kdy a jestli vůbec se hry dočkáme. Jeden z vývojářů tvrdí, že by mohla vyjít asi za dva roky, což by bylo neuvěřitelných 10 let od začátku vývoje.

Nakonec jen připomenu, že zatímco Ghost Story Games pracují na nové IP, v nově založeném týmu Cloud Chamber zase vzniká pokračování BioShocku, které má údajně nést podtitul Isolation a oznámení bychom se měli dočkat ještě v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama