Nové technologie od AMD pod hlavičkou FSR Redstone dorazí v prosinci
i Zdroj: AMD
Novinka Nové technologie od AMD pod hlavičkou FSR Redstone dorazí v prosinci

Nové technologie od AMD pod hlavičkou FSR Redstone dorazí v prosinci

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Windows PC

Dostupné budou pouze pro grafické karty RX 9000.

Reklama

AMD letos v květnu představilo tři nové technologie, které měly do her dorazit pod labelem FSR Redstone někdy v druhé polovině roku. Už to začínalo vypadat, že se nedočkáme, ale přece jenom jsme se už datum dozvěděli. Viceprezident AMD Jack Huynh na Twitteru uvedl, že FSR Redstone bude plnohodnotně představeno (a zřejmě také vyjde) 10. prosince. Zároveň potvrdil, že míří exkluzivně na RDNA 4, tedy grafické karty Radeon RX 9000.

Připomenu, že FSR Redstone obsahuje technologii Neural Radiance Caching, jež zlepšuje výkon a kvalitu RT nasvícení (alternativa k Neural Radiance Cache od Nvidie), dále Ray Regeneration jakožto lepší denoiser pro odstranění šumu při použití RT (alternativa k Ray Reconstruction od Nvidie), a v neposlední řadě vylepšené generování snímků na bázi strojového učení, opět něco, co už nabízí Nvidia v rámci DLSS 4. AMD by tak tímto balíkem mohlo Nvidii v mnoha ohledech v podstatě dorovnat.

Zajímavé je, že část FSR Redstone, konkrétně Ray Regeneration, už tak trochu potichu vyšla, a to v rámci Call of Duty: Black Ops 7. Daniel Owen a Digital Foundry se proto na technologii podívali a zjištění jsou smíšená. 

Ačkoli Ray Regeneration vypadá lépe než defaultní denoiser a nabízí také podobný výkon, za Ray Reconstruction od Nvidie zatím zaostává. Problém je především v tom, že jde opravdu čistě o denoiser, který jde použít s jakýmkoli upscalingem (ale RT prvky zůstávají v interním rozlišení), zatímco Ray Reconstruction je součástí upscalingové pipeline DLSS, takže výsledné odrazy jsou ve výstupním rozlišení, a jsou tedy ostřejší. Na druhou stranu Alex Battaglia z DF chválí například chování Ray Regeneration pří pohybu odrazů, tam dokáže být i o něco lepší než Ray Reconstruction.

Je každopádně otázka, jestli jde o finální verzi této technologie, nebo jenom jakousi ukázku, co by mohla nabídnout. Na to si nejspíš budeme muset počkat do již zmíněného 10. prosince.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama