Regenerování paprsků, Neural Radiance Caching či lepší Frame Gen.
Už při představení grafických karet Radeon RX 9000 bylo jasné, že to AMD s technologiemi myslí vážně. Upscaler FSR s verzí 4 přešel na model strojového učení (ML) a spolu s ním výrazně narostla kvalita obrazu, jak už jsme psali v dřívějším článku. AMD ale u toho nekončí a na Computexu představilo další vlnu nových funkcí, jež je pojmenovaná FSR Redstone.
Viceprezident AMD Jack Huynh, který novinky v rámci konference prezentoval, se hodně zaměřoval na path tracing. Ten je podle něj až příliš náročný, a právě proto AMD vyvinulo tyto technologie, které mají pomoct nejenom s výkonem, ale také výslednou kvalitou obrazu.
Tou první je Neural Radiance Caching, což je technika, která pomocí AI predikuje, jak a kam se bude světlo odrážet. A, jak už tady padlo, má zajistit lepší výkon i kvalitu celkového nasvícení. Jde mimochodem o podobnou technologii, kterou Nvidia nabízí pod téměř identickým názvem Neural Radiance Cache.
Nejvíc Huynh vyzdvihoval funkci Ray Regeneration. Opět jde o podobnou funkci, jakou už nabízí Nvidia pod názvem Ray Reconstruction, přibyla ve verzi DLSS 3.5. Technologie v zásadě u titulů používající ray tracing či path tracing nahrazuje standardní denoisery (které často nejsou příliš dobré) a pomocí AI odstraňuje šum v obrazu, jenž vzniká nedostatkem informací o barvě pixelu.
Poslední novinka se týká technologie, kterou už AMD nabízí, konkrétně generování snímků. To dosud používalo standardní algoritmický model, nyní ale, stejně jako v případě upscalingu, přejde na strojové učení. Dočkat bychom se tedy ve výsledku měli kvalitnějších generovaných snímků. Zdali ale dojde i na podporu Multi-Frame Genu, jakou nabízí Nvidia, zatím potvrzeno nebylo.
FSR Redstone má dorazit v druhé polovině letošního roku, přičemž míří pouze na karty s architekturou RDNA 4, tedy RX 9000. Na rozdíl od upscalingu se zde ani nedá očekávat, že by AMD v nějaké podobě dokázalo funkce dostat i na starší grafické karty.