Nový nástroj od Intelu usnadňuje identifikaci bottlenecku
Novinka Nový nástroj od Intelu usnadňuje identifikaci bottlenecku

Nový nástroj od Intelu usnadňuje identifikaci bottlenecku

Jan Urbančík

Jan Urbančík

4
Platformy Windows PC

Díky PresentMon můžete zjistit, jestli vás brzdí GPU, nebo CPU.

Reklama

První generace grafických karet Arc, která nese označení Alchemist, je na trhu už zhruba 10 měsíců. Za tu dobu Intel odvedl velký kus práce na poli driverů a výrazně vylepšil například výkon ve starších titulech používajících DirectX 9. V novém videu se společnost pochlubila také tím, že se od původních driverů zvedl výkon ve hrách s DX11 v průměru o 19 %. Zdaleka nejzajímavější část videa se však týká zcela nové metriky, kterou Intel nazývá "GPU Busy".

Při měření výkonu jsme samozřejmě zvyklí dívat se na snímky za sekundu (aktuální/průměrné), nejnižší hodnoty (tzv. "1% lows"), ale také frametime, tedy čas mezi jednotlivými snímky. Takový graf většinou ukazuje "plynulost", jakou cítíte při hraní. Jakkoli vysoká mohou FPS být, pokud je frametime nestabilní, hra působí sekaně. Pouze časy mezi snímky ale neřeknou celý příběh, neboť na pozadí se toho děje spoustu.

Právě v tom má pomoct GPU Busy, jež ukazuje čas, jaký na vyrenderování snímku potřebuje grafická karta. Pokud údaje srovnáme s časy mezi snímky, dostaneme obrázek o tom, kde je "brzda". Ideální stav samozřejmě je, pokud jsou obě hodnoty vyrovnané, může se ale stát, že jsou frametimes výrazně vyšší než GPU Busy, což znamená, že je bottleneckem procesor a hra nevyužívá plný potenciál grafické karty.

Pokud si chcete GPU Busy v nějaké hře změnit, můžete si stáhnout nově vydaný program PresentMon, který Intel vytvořil pro přehledný overlay se zajímavými informacemi. V nastavení si lze spoustu věcí přizpůsobit a hlavně PresentMon funguje na všech grafických karet, ne jenom na těch od Intelu. Zároveň je open-source, takže kdokoli může nahlédnout do zdrojového kódu a případně jej upravit.

Samozřejmě nejde o všemocný nástroj, ani z porovnání frametimes a GPU Busy totiž nedokážete vyvodit, kde přesně je problém, příčin může být spousta. Tom Petersen z Intelu každopádně tvrdí, že budou PresentMon dál vylepšovat a v plánu je právě i možnost ukázat uživateli, co výkon brzdí nejvíc.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama