Zpět na článek

Diskuze: Nvidia představila GeForce RTX 2060

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Docik
Docik
Level 26 Level 26
9. 1. 2019 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD začne 7 února prodávat za 699 dolarů 7nm VEGU II. První GPU na 7nm. 3800stream procesorů, 1,8ghz frekvence v základu, 16GB HBM2 paměti výkonostně o pár bodu lepší než 2080 Nvidia. Takže můžeme očekávat srovnání cen Nvidie v únoru, hlavně si myslím Pascalů tzn 10xx karty ty bude potřebovat Nvidie konečně doprodat (díky mineři). Za sebe čekal jsem na 7nm produkty a jakožto 3d grafik upřednostním 16GB HBM2 před 8GB GDDR6 u Nvidie. A na hry to bude taky slušný dělo. Takže bych řekl, že AMD se po dlouhé době vrací do hry a jsem hodně zvědav až představí Navi architekturu jak bude vypadat mainstream. Výkon 2060tky za 5-8 tisíc? Každopádně uvidíme jaké budou výsledky v testech

Docik
Docik
Level 26 Level 26
9. 1. 2019 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak dneska večer bude na CES mít panel AMD, je dost možné že se rovnou začne prodávat VEGA 2 tzn 7nm vega. Uvidíme jestli představí NAVI, ta by se mohla začít prodávat někdy v Q2 2019. takže bych s nákupem grafiky počkal minimálně do dnešního večera ať víte jaké jsou možnosti, ale myslím, že Nvidia bude muset jít s cenami dolů. Neočekávám atak na výkon 2080ti, ale hlavně na cenu výkonu 2070. Takže bych počkal být vámi, protože kupovat grafiku teď tak budete přeplácet. Je možný taky že AMD představí nějaký shity na poli GPU a nezmění se nic takže pak můžete koupit, ale teď bych určitě počkal co se bude dít. Něco mi říká, že tím že AMD bude první kdo vypustí 7nm produkty (TSMc přeskočilo 10nm) tak bude mít letos velmi dobrý rok.

Rivers25
Rivers25
Level 1 Level 1
8. 1. 2019 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dalsi predrazena grafika od nvidie!! Tohle rozhodne neni mainstreamova grafika pro masy, kdyz bude stat kolem 10 tisic v zakladni verzi. Lepsi edice budou tak za 12 tisic. Navic ray tracing tady bude nepouzitelnej jako u ostatnich karet. Radeji bych si pockal na 7nm Navi od Amd. To by mohlo prinest karty s podobnym vykonem pro lidi, kteri nakupuji v cenove relaci 4 - 8 tisic.

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
8. 1. 2019 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TAk se zda podle prvnich testu ze 2060 bude na urovni 1070ti, coz je docela slusny, ted jeste pockat na cenu. Takze pro kolegy ze Slovenska, pockej na cenu a uvidis, ale pokud testy nelzou pak by mela byt 2060 jasna volba Udajne by cena mela byt kolem 10 000 cemuz ale neverim, pokud by to tak ale bylo pak neni co resit.

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
12. 1. 2019 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Výkonnější než 1070Ti opravdu není a také min. fps jsou mnohem horší než u 1070Ti. Nízká vram 6GB způsobuje u mnoha her stutter. Jen blázen by vzal 2060 místo 1070 Ti. A na raytracing karta nemá výkon pokud Vám nestačí 30fps v 1080p...

Malasnikov
Malasnikov
Level 21 Level 21
7. 1. 2019 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě, kolik z vás PC hráčů hraje v Ultra HD.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malasnikov Do UHD bych nešel. Nemá to ještě cenu. Radějí QHD s 144Hz.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
8. 1. 2019 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malasnikov Já, ale jen starý hry (cca do r. 2008-2010), případně adventury typu Rime nebo Abzú, zkrátka nenáročné hry. Na dnešní tříáčka mám značně zastaralý hardware. Ale zhruba tak do tří let bych rád udělal takový upgrade, abych ve 4K mohl hrát cokoli, na 50" obrazovce je to přece jen pořádný rozdíl.

Malasnikov
Malasnikov
Level 21 Level 21
8. 1. 2019 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Já jsem hrával na Full HD monitoru a byl jsem spokojenej. Pak mi ale přestával vyhovovat ten malej 24 palcovej obraz a chtěl jsem něco s vyšší úhlopříčkou, jenže monitory se moc velký nedělají, tak jsem vzal rovnou 50 palcovou Ultra HD Sony Braviu s HDR a už bych nic jinýho nechtěl. Nehraju teda na PC ale na PS4 Pro která je podle některých výkonem slabá, ale ty hry na té TV vypadají naprosto nádherně. Je to stokrát lepší než hrát na 2x tak dražším PC na malým Full HD monitoru. Až za rok vyjde PS5 tak si asi ucáknu do textilu. :D

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
8. 1. 2019 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malasnikov Na PS5 taky vyčkávám a je dost možné, že jestli splní veškerá moje očekávání, tak se pro mě PC stane jen doplňkovou platformou. :-) Jinak přechod monitor -> TV jsme měli stejný, i když já nemám Sony, ale Philips.

zorgSVK
zorgSVK
Level 1 Level 1
7. 1. 2019 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, kedže budem mať za 1-2 mesiace nový PC, teraz mám GTX 770 a chcel som tam dávať GTX 1060 čož je podľa mňa stále slušná karta na FHD 1920x1080 tak sa Vás expertov chcem spýtať či by nebolo lepšie tam dávať rtx 2060 ? Procesor bude i7-8800k alebo i7-8700k a 32GB ram. Prečítal som komenty nižšie že treba počkať ako to naozaj bude s tým výkonom či o 15-20% lepšia než 1060 atď. Ale tak čo si o tom dopredu myslíte ?

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zorgSVK 32GB je overkill. Na tom by se dalo ušetřit a peníze spíš investovat do lepší GPU. RTX 2060 má být o 40% výkonnější než GTX 1060.

Bonny
Bonny
Level 1 Level 1
9. 1. 2019 04:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny 32GB neni overkill, nekolik her je hodne zravejch. Takovej Star Citizen si rekne i o 16GB :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
8. 1. 2019 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zorgSVK osobne bych koupil spis 1070ti ktera byla naposled co sem se dival v czc levnejsi jak samotna 1070 za necelych 12 tisic

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
8. 1. 2019 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zorgSVK Záleží, jak dlouho chceš, aby ti karta vydržela v kurzu- pokud víš, že kartu za 2-3 roky zase obměníš, šel bych do 1060, 20xx řada je podle mě dnes pořádně využitelná jen na 4K hraní. Jestli ale zase chceš, aby ti vydržela třeba 5 let bez nutnosti upgradu i pro nové hry, pak bych šel do 2060 (samozřejmě v té době se bavíme zase jen o FHD). Jinak souhlasím s Johnyshem, že 32GB je zbytečně moc, a ještě velmi dlouho bude, a právě to, co ušetříš na RAMkách oproti původnímu plánu, by ti mohlo částečně vyrovnat cenový rozdíl grafik. Takže jestli neplánuješ ušetřit každou korunu, běž spíš do výkonnější varianty, jestli jo (případně tak, jak jsem psal na začátku), kup si tu levnější kartu. Ani jedna z obou karet není špatný nákup, záleží čistě na tvých financích a jaké máš představy do budoucna.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď jsem taky zjistil, že byla oznámena podpora DLSS pro BF5, Anthem a 3DMark Port Royale. A jestli tohle je pravda... hustý "Electronic Arts and DICE will shortly release an update to Battlefield V that will incorporate DLSS support, as well as additional optimizations for real-time ray tracing. Pairing DLSS with ray tracing allows gamers to get both amazing performance and ray-traced image quality. Testing with early builds shows that RTX performance with DLSS and ray tracing simultaneously enabled can provide comparable frame rates to playing with ray tracing disabled."

HSGID
HSGID
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ludia aky je vas nazor mam GTX970 oplati sa prejst na tuto alebo radsej trochu nasetrit a ist skor na 2070? Povodne som chcel ist na 1080Ti ale ked uz vysli tieto takk som zacal uvazovat nad nejakov z tejto kategorie. samozrejme si potrpim na najvyssich nastaveniach ale zas nemam take financie aby som daval cez 1000€ za grafiku ked pred 2-3 rokmi som dal 1600€ za PC

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HSGID co máš teď za grafiku a v jakém rozlišení plánuješ hrát?

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Vzdyt to pise 970 a pocitam FHD. Jinak ta otazka je zapeklita, pokud by 2060 stala kolem 10 000, pak je to skvela karta za jeste slusnou cenu, osobne ale pocitam s cenou kolem 11 200-11 400. Takze fakt nevim co mu poradit

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass aha, sorry. Ty chybějící čárky, tečky mě zmátly. Na FHD asi fakt tu 2060. Nevím jaké ceny budou u nás, ale ten výkon 1070Ti za méně peněz (když ale vezmu aktuální ceny) nemusí být špatný.

HSGID
HSGID
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny No momentálne hrávam na 1920x1080 rozlíšení.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
7. 1. 2019 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HSGID Být tebou, tak počkám- předpokládám, že hraješ ve FullHD, na víc 970 nestačí- no a za poslední dva až tři roky herní požadavky na grafiku nijak výrazně nevzrostly, tedy pokud jde o 1080p, a není důvod očekávat v brzké době změnu, alespoň dokud nevyjde další generace konzolí. Za předpokladu, že ostatní komponenty máš na adekvátní úrovni ke grafice, měl by sis zahrát i hry, jež vyjdou v r. 2020 na vysoké až ultra detaily při slušných fps. Cca v té době (Vánoce 2020) bych se poohlédnul po nové grafice, do té doby to podle mě nemá cenu.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot wait what? hry jež vyjdou v 2020 na vysoké až ultra? To nás ty konzole tak zbrzdí nebo vratí dokonce zpět?

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot To je zas blabol, hry v roce 2020 na ultra s 970 :D 970 neda na ultra jedinou novou hru, treba navou Laru, BF 5, Far Cry 5, a muzu pokracovat. 970 je v podstate mrtva karta, v dnesni dobe uz hoooodne za zenitem.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Far Cry 5 jo. Ale to je furt ta samá hra od FC3.

HSGID
HSGID
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass No na BF5 full nastavenia mam okolo 40fps

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
7. 1. 2019 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Lukass: Neupravuj si věty, psal jsem vysoké až ultra- a hry nejsou jen tříáčková špatně optimalizovaná produkce, existují i hry dobře optimalizované, a pak taky menší hry. Nikdo tu neříká, že spustí 2-3 nejnáročnější hry roku na nejvyšší detaily, ale ty zase zpravidla i "jen" na ty vysoké vypadají velmi dobře. Každopádně si stojím za tím, že ještě tak rok a půl se žádný velký posun ve hrách neočekává a dát teď cca 400€ za grafiku, která za ten rok a půl, abych použil tvoje slova, bude hodně za zenitem, to mi přijde jako nerozum.

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Oneshot : No na konzolích se žádný velký posun ve hrách neočekává. Ani nemůže být. Na PC to jede pomalu ale jistě pořád dopředu a člověk musí jít s nastavením pomalu ale jistě dolů. Samozřejmě záleží na tom jak moc je člověk náročnej, ale s 970kou se dá dnes v klidu fungovat když se tu a tam a ještě tady a tady něco ořízne :)

Ria Kon
Ria Kon
Level 1 Level 1
7. 1. 2019 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Tak to tě brzdí jiné komponenty, nebo nehraješ ve FHD. Za ultra počítám i případy, kdy si jeden-dva efekty stáhneš na HIGH a většina nových her se slušnou optimalizací jede v poho.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
8. 1. 2019 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass 970 je vykonove to stejny co 1060 a dost her se da hrat na vysoke+ detaily

HSGID
HSGID
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Tak ostatne komponenty mam takéto: Operačná pamäť: Kingston 16GB KIT DDR4 2400MHz CL15 HyperX Fury Black Series PC zdroj: Seasonic G Series 650W Základná doska: ASUS Z170-K Grafická karta: ASUS Strix GTX970 Pevný disk: Seagata Barracuda 7200.14 2 TB s Advanced Format SSD disk: Crucial MX200 500GB M.2 2280SS Procesor: Intel Core i7-6700K Monitory mam 2 ale primarny na ktorom hram je LCD 24 acer predator Vacsinu hravam na rozliseni 1920x1080

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HSGID No, počkej jak na tom bude cena RTX 2060 u nás/vás, a cena 1070Ti. Ty karty jsou výkonově hodně podobné a to ještě k tomu z toho co víme teď o RTX 2060 jsou testy z FE. Potom jak přijdou nereferencní karty, tak to bude ještě výkonnější a samozřejmě i stoupne cena.

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HSGID Presne, pockej na ceny a uvidis. Urcite neposlouchej ty blaboly, co sem nekteri pisou a ani na nic necekej. Ja kdyz chcu grafiku tak ju koupim a hotovo. 970 je v dnesni dobe uz proste pomala karta.

HSGID
HSGID
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Ako samozrejme že ju mienim vymenim a nebudem sa riadit blabolma niektorych ze netreba. No len si chcem nechat poradit ze co je lepsia varianta lebo nie som az taky odbornik ako podaktory co su tu a nevyznam sa v tom az tak detailne tak si radsej precitam viac nazorov a podla toho usudim ze co dalej. Len hovorim ze nechcem davat za grafiku take peniaze velke ked som za celu PC skrinu aj s komponentami dal pred 2 rokmi 1600€ a nie aby som teraz dal iba za grafiku take peniaze kedze nepatrik k tym ludom co maju peniaze na rozhadzovanie ale zas potrpim si ze uz ked mam nejaku tu investiciu spravit tak bud nech je to ta najlepsia cesta alebo aspon zlata stredna ked uz na ine nemam financie

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
8. 1. 2019 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HSGID Pochopitelne je to o penezich. Hele kdyz koupis 1070 urcite neudelas chybu, ta karta dava hromadu her i ve 2K, takze na FHD bude jeste v pohode nejakou dobu stacit. Pokud uplne nespechas pockej na cenu 2060, ale podle me bude u nas karta predrazena, 2070 je na FHD uz zbytecne luxus. Takze bud 1070 jedine od MSI, podivej se na benchmarky atd, anebo pockej na tu 2060 za jakou bude cenu.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
7. 1. 2019 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Lukass: Vzájmu HSGIDa doufám, že si nenechá poradit od někoho, kdo napíše v první větě "počkej na ceny" a ve druhé "na nic nečekej." Tak kdo tu píše bláboly?

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
8. 1. 2019 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Nevytrhavej ty vety z kontextu, ano. Myslel sem at pocka na cenu 2060, to kazde chape krome tebe. Karta budrle v obchodech do 14 dnu. A ne at ceka 2 roky jak radis ty.

Ria Kon
Ria Kon
Level 1 Level 1
7. 1. 2019 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Přikláním se k této taktice. Vlastním GTX 970 a počínaje Vánoci 2020 se začnu poohlížet po upgradu. Popřemýšlela bych pak hlavně, jestli nepřejít na nový 4k monitor, jelikož to hodně ovlivní výběr oné budoucí karty. A taky peněženku... 😂

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
7. 1. 2019 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ria Kon Labigmek: Většina velkých her je vyvíjena současně na PC a dvě konzole, případně PC port přijde až dodatečně (RDR2?). Ať tak, či tak, současná generace již nějaký ten pátek vývoj her brzdí, protože se vývojáři při jejich tvorbě musí omezit dle výkonu nejslabšího zařízení, to jest konzolí. Až přijde nová generace, pak se teprve uvidí, co dokážou vývojáři se současnými počítači, takže očekávám menší skok. Jinak s tebou, zcela výjimečně, docela souhlasím. :-)Ria Kon: Jsem rád, že se spolu shodneme. :-) Snad si HSGID tu diskuzi nějak přebere.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
8. 1. 2019 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot mno vzhledem k tomu ze nvidia stejne jak intel jen recykluje stary soucastky jen presouva na vyssi takty tak narocnost her stejne nestoupne tak jako tak

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
8. 1. 2019 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Oneshot: To sice ano jistě, ale to jak sám uznáš nevylučuje ani nevyvrací to co jsem napsal já. Nechci se opakovat ani řešit konzole. Ty jsou po tomhle článku zas o něco víc na nic :) K výkonu nové 2060... prostě pěkný. Tak by to mělo vypadat. O nějakých 43 procent nárůst oproti 1060 6gb a zhruba někde na úrovni nebo mírně pod 1070ti. Když člověk skočí ob jednu sérii nebo ještě líp o dvě je to upgrade jak hrom :)

Galmar
Galmar
Level 1 Level 1
8. 1. 2019 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot já mám doma i5-4670, GTX960 2G, 32GB ram a SSD no a taky jsem již přemýšlel o nové kartě a to o 1060 (více jsem ani nechtel investovat, 1070 byla pro mne zbytečný luxus). No a tato rtx 2060 mne celkem oslovila, počkám si na rezence, testy a cenu a v polovině roku pujdu asi do tohoto. ale musím říci že i ta moje stará sestava zvládá veškeré hry na ultra FPS kolem 40 - 50, Fallout 76 jede kolem 60fps a BF5 na medium detaily 60fps drží. Kdybych otáčel každou korunu, určitě bych s tou grafikou vydržel další dva roky, 960 je prostě držák )

Docik
Docik
Level 26 Level 26
7. 1. 2019 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HSGID Počkej co ukáže na CESu AMD, třeba půjdou ceny dolů. Já mám 770gtx a čekám už dva roky na 7nm. Určitě je spousta starých pecek co jsi nehrál a nepotřebuješ na ně novou grafárnu, minimálně počkej do konce CESu, pak uvidíš. NAVI asi jenom nastíní jak bude vypadat a čekal bych že vyjde až v druhé polovině roku...

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za prvé - som rád, že sa na Zingu konečne objavujú aj hardvérové novinky. A za druhé - nesúhlasím s tým, že 350 USD karta, je kartou pre tzv. masy. Samotná Nvidia si dávala robiť štúdiu (pri uvádzaní GTX 9X0 série) a vyšlo jej, že karty od 250 - 900 USD tvoria niečo okolo 6% predajov. Najväčší podiel tam bol 28,5% v rozmedzí 100 - 249 USD. A už som to písal na inom serveri, medzigeneračne urobila Nvidia v tomto segmente cenový skok o 40%! GTX 1060 sa predávala oficiálne za 249 USD. U nás tie ceny boli tradične vyššie (na začiatku väčšinou 279 eur). Ono stráca význam upgradovať kartu, keď ten vyšší výkon z minulej generácie vyššej triedy si náležite doplatím...

Docik
Docik
Level 26 Level 26
7. 1. 2019 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio uvidíme co předvede AMD. Nejsem žádný AMD fanboy, mám v PC nvidii, ale kdyby udělali u GPU to samé co udělali u CPU a to že by dělali slepence, navíc 7nm bez RT a tensor jader, tak by jejich highend mohl útočit na výkon vyšší než 2080ti. A jejich střed by byl stejně drahý jak lowend u Nvidie. A Nvidie by potřebovala dostat přes prdel jako sůl za tu svoji cenovou politiku. Takhle to dopadá když není konkurence. AMD musí ukázat výkon jestli se má v těch cenách něco změnit.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
8. 1. 2019 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Docik mno pokud plati to stejny u grafik co u cpu tak 7nm technologie nezveda ani zdaleka vykon jak se ocekavalo, proto taky amd dela ty procesory v kombinaci 12nm+7nm

Docik
Docik
Level 26 Level 26
8. 1. 2019 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel jak si prisel na to ze neni vyssi vykon u 7nm CPU kdyz je predstavi az dnes/zitra? A z tech leaku co jsou je narust vykonu ocivvidny jednak v taktech, druhak nizsi spotreba, za treti vice jader? Nebo mas lepsi info nez ja, dej kdyztak vedet kde si cerpal, ale TSMc si pochvaluje uz od lonskehop roku vytezitelnost 7nm procesu. 7nm se jim povedlo podle vseho. A 12nm+7 to mas namysli ze da 4x 7nm cipy a jeden 12nm radic, jo takhle to funguje ale celou dobu ty jejich ryzeny ze tam je radic ktery vykon tech CPU spojuje. Prave to vsichni doufaji ze udelaji i v grafikach, protoze by to prineslo skokovy narust vykonu pro AMD.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
7. 1. 2019 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak se tvrdilo nebo aspon tu na Zingu někdo říkal že ray tracing a další blbůstky budou fungovat aji na řadě 1000 s tím že výkon to sežere o dost víc ale v BF5 mi to 1070 ani neumožní zapnout tak že to asi nebyla pravda.

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Podle mě to je naprostá blbost. Série 1000 RTX prostě nepodporuje a hotovo vyřízeno. Jak je to s dalšíma blbůstkama netuším (nevím teda který)

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Nesmysl, vubec nechapu jak tohle nekdo muze napsat nebo nekde publikovat a nekdo tomu jeste verit. Jak chces rozjet technologii na karte ktera ju neumi....

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
7. 1. 2019 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Zas taková blbost to není i když jsem tomu jako taky nevěřil. Třeba physx šlo zapnout aji na AMD ale chce u toho umřít ta karta :D

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Je to uplna blbost!!!

Docik
Docik
Level 26 Level 26
7. 1. 2019 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Jsou clanky, nejde mi sem hodit: Titan umi ray tracing a stoji si v nem docela dobre i bez RT jader. pripis si sem svethardware cz před to: /nvidia-titan-v-umi-rychly-ray-tracing-v-battlefieldu-i-bez-rt-jader/48340

Bouner
Bouner
Level 27 Level 27
7. 1. 2019 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Ono je velkej rozdíl mezi RTX a DXR, DXR je součást DX12 a používá to BFV, takže by nebyl problém to rozjet i na AMD/starší nvidia kartě :) ... RTX je jen nvidia "featura" která pomáhá výpočtu.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl Tjn, na Pascalu asi nic. Ale Volta to dokáže. A to nemá RT jádra.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsou venku nějaké benchmarky. Průměrné herní FPS karty je o 10% lepší než GTX 1070, ale o 3% horší než 1070Ti ve FHD. Ve 1440p je to 12% a 1%. V některých hrách překonává i 1070Ti.

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Jo to by tak odpovídalo normálnímu stavu věci. No a o kolik je teda výkonější jak ta 1060ka ? Jestli jsi to někde našel. S tou by se měla srovnávat :) Vím že se to dá odvodit, ale tak když už někdo dělá testy........

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@labigmek sakra, teď už to nemám otevřené ale bylo to 20-30%. Zkusím prohledat historii. EDIT: ok mám to. Tak prd 20-30%. Ve FHD 43% a 1440p 48%. Jedná se o 6GB verzi GTX 1060.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím... moje GTX 970,zvládá hry na very high nastavení při fullHD rozlišení a stále nad 60 fps,pokud u hry není zmršená optimalizace :D ale možná bych už mohl po těch pár letech přejít na novou řadu a užívat si hry na Ultra nastavení (bez RT a DLSS) :D

-TomaS587-
-TomaS587-
Level 1 Level 1
7. 1. 2019 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Hmm tak to by mě zajímalo co hraješ.

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Jo s 970 se dá ještě naprosto v pohodě fungovat a bude stačit i dalších já nevím kolik let pokud nemusíš mít všechno na za každou cenu na max. Napsal bych ti hry který ta tvoje karta nedá na max ani náhodou, ale tím vůbec nechci říct že by byla zralá na výměnu. Já mám 1060 což není o moc výkonější než ta tvoje a dokud to pojede..... :) Takže upgrade tak na 5060 :D

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher No hodně záleží na optimalizaci. Z velkých her co letos vyšly jsem snad nehrál žádnou na veryhigh nebo maximální detaily. Možná beta BF5. A to mám GTX 980 a také hraji ve FHD. Celkem se bojím, že už i Metro nedám na vysoké. Ale stejně plánuji upgrade kvůli Cyberpunku a RDR2. Tyhle hry bych si chtěl zahrát v té nejlepší kvalitě co mi půjde.

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Nelzi nam, a nelzi i sam sobe. 970 neda na very high, FH, a 60 fps ani Zaklinace 3.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Zaklínač 3 byla dost náročná hra a dost zatápěla i výkonným kartám,tam jsem byl rád 45 FPS,já nepsal,že mi jede úplně každá hra na FullHD a 60FP :-) ,ale výše zmiňované hry mi jedou krásně ;-) a těch her je více :-)

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Hele když snížíte stíny na střed či minimum a AA hodíte na klasický FXAA,tak hry jedou dost dobře a pořád vypadají krásně :-) AC Odyssey jede na 75FPS,BF V (full verze) jede na 85-95FPS,FC 5 mi jela okolo 70 FPS myslím a Hitman 2 krásných 60 :-) Některé hry jedou krásně i na Very High nastavení ( viz AA a stíny) a některé jen na High nastavení,ale pořád nemusím snižovat na střední nastavení...to jsem neudělal ani jednou zatím :-) a snad to tak i zůstane :-D

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Pokud dam stiny na stred a AA na rozmazavaci hnus FXAA tak to neni nastaveni very high. Proste 970 neda hry na very high a tim bych to ukoncil. Mel sem doma 960, i 970, a 1060 takze vim jak na tehle kartach jedou hry

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Přít se tady s tebou nebudu,ty máš odzkoušeno,já mám odzkoušeno.Myslím,že to tady ukončíme a svět zase bude krásný ;-)

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Podle mě jde hlavně o to že na té 970 vypadají ty hry naprosto nádherně. I nastavení na dnešní střední je vyšší než bylo před lety very high a je to pastva pro oči. Některý nastavení tomu opravdu tak naloží že vizuální přínos tomu neodpovídá. To je prostě nastavení pro ty nevýkonější karty což už 970ka opravdu není ale to vůbec nevadí. Šikovně se ubere a hra jede jak z praku a při minimálním rozdílu ve vzhledu

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@labigmek To stim nastavenim je hovadina, jinak se ale shodneme, jenze kdyz neco uberu pak uz to neni nastaveni very high a to je to ocem se bavim. Na very high neda hromadu her ve FHD a 60 fps ani moje 1060 6gb.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukass Ano není to nastavení /HighVery High ,ale Custom,ale když nastavím High/Very High defaultně,vše se přepne na High/Very High a pak změním jen stíny a AA,přičemž nesahám na Textury,level detail a jiné věci (které jsou díky tomu stále v defaultnímu nastavení na high/veryhigh),tak to beru,že je to stále High/very high nastavení s omezením na stíny a AA. Možná jsem to špatně formuloval v původním komentáři,ale takhle to beru z hlediska nastavení já.Možná jsem měl napsat v původním komentáři že je to Custom nastavení a nemusel bych to tu pak psát a vysvětlovat :D

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Prostě to už není MASTER RACE vše na max to už není ono :D

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@labigmek no právě proto uvažuju o upgradu :D

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
7. 1. 2019 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řada 1000 měla takovej skok ve výkonu ale tyhle karty jsou hlavně dělaný na to RTX a od řady 1000 je skok max 20 procent. 2060 nebo 2070 si kvůli RTX může koupit jen blázen když si s tím sotva poradí 2080ti.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Anciabl to už dávno neplatí. Ray tracing je už použitelné na každé RTX kartě. S 2070 ve FHD se dostaneš na 60FPS v BFV se vším na Ultra, i ray tracing. Stačilo tomu dát čas a lépe optimalizovat. Jak to bude s RTX 2060? Asi podobně. Také tyto karty podporují DLSS což je taky celkem velká, dobrá věc.

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 40 Level 40
7. 1. 2019 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O 60% výkonnější než GTX1060? Takže bude výkonnější než GTX1080 a RTX2070? Nebo tady někdo lže?

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
7. 1. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou Nvidia uvádí o 60 procent rychlejší než GTX 1060, ale RTX 2070 má být stále výkonnější. Ostatně kdyby RTX 2060 byla lepší a levnější, tak proč by si někdo kupoval RTX 2070 :-)

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
7. 1. 2019 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou Tyhle čísla od NVIDIA se musej ignorovat, to je vždycky plné keců a slovíčkaření, je potřeba prostě počkat do vydání a pak kouknout na recenze a výsledky benchmarku.

Lukass
Lukass
Level 33 Level 33
7. 1. 2019 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou Realne to bude kolem 20%, tak je to zhruba vzdycky. 60% je pochopitelne nesmysl a pr zvast.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou Nvidia si samozřejmě vybrala nějaký extrémně specifický scénář, kde klidně o těch 60 % výkonnější být může. Bude to asi ten ray tracing. Ale u klasické rasterizace to bude o hodně menší rozdíl.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
7. 1. 2019 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou Prý má RTX 2060 být i výkonově lepší než GTX 1070Ti.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
7. 1. 2019 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny vykonejsi v raytracing mozna, v realnejch situacich bude stejne pod 1070, jako tomu bylo vzdy...

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
7. 1. 2019 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk No ale třeba 1060 6Gb je o chlup nebo o dva výkonější než 970ka. A podle prvních testů co tu někdo psal to platí i v tomto případě.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
8. 1. 2019 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny mozna lepsi nez 1070 ale nez Ti rozhodne ne, jinak nevidim duvod proc kupovat 1070 bez ti kdyz Ti je levnejsi a nestoji ani 12 tisic

ItsTrueNothingElse

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

grafiku bych si nechal ještě rok , počkej si nemá smysl nic kupovat . kdyby si měl 950 tak nic neřeknu ale s 970tkou a 6700k si ve FHD ještě rok zahraješ (tak stáhneš shadow na mediuma hraješ dál no bože) a koupíš na konci roku líp než teď . Nebuď hladovej a počkej si .

ItsTrueNothingElse

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kde píšeš něco o 1440p ? ty píšeš QHD což je 2560x1440p . Asi ti chybí nějaký informace kámo ;) 1440p má více možností , ty si zas jeden z těch chytrolínů co si myslí že mají vždy pravdu a jsou nejchytřejší ... něco ti povím nejsi ;) Popřípadě to tvoje slavný UHD je min. 2160p BRO ;) jen aby si mohl v sobě doplnil tu vědomostní díru ;)

Formis

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ItsTrueNothingElse Tobě taky chybí informace kámo 😂 nemoralizuj tady když tomu rozumíš míň než druhý... a když si napsal "a i to 2k je občas na hraně" tak jaký je podle tebe rozlišení 2k ? 😉

Trollolol

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Formis nesnaž se tady dělat frajera z jinýho účtu a s klidným dojmem . on piše že do uhd by nešel a že by raději qhd s 144hz a zároveň na to píše takovou kokotinu jako že 1440p není 2k což zaprvý nemá co dočínění s jeho příšpěvkem a ani s tím co sem napsal já jemu . takže frajere dej si vocas spádky k prdleli a padej . a pro tvoje doplněnáí 2k máš 2560x1080 ale todle je něco jako 2.5k název se takový nepouživá ale v drtivým počtu případů se v testech a všude jinde použivá jako 2k 2560x1440 hňupe :) používej mozek než něco napíšeš mš neošulíš .

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
9. 1. 2019 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Formis UHD :D Konzolisti prostě musí zaneřádit debatu o dobré grafické kartě. A ted' šup zpátky do 30ti fps s propadama s gamepadem v ruce :D

ItsTrueNothingElse

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

máš recht ;) a i to 2k je občas na hraně :D

Johny
Johny
Level 20 Level 20
8. 1. 2019 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ItsTrueNothingElse 1440p není 2k.

Nex

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebylo to ale video před tím rt patchem? Protože to by tak odpovídalo, to mi to běželo asi kolem 30-40ti fps. Po něm už na fhd, ultra a 60fps sem tam možná nějakej malinkej drop.

Nex

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedinej důvod proč pustit Battlefield; aby se člověk podíval jak ty technologie fungujou a vypadají přímo před ním. :D

Pchrac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mas snad svuj mozek, kup co sam uznas ta vhodne

marian

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nie neoplaty mam 970 tiez mam ju mesiac a ide ako delo

Nex

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak píše Johnysh, tak ray tracing u BF V běží na 2070 ve full hd, všechno ultra na těch 60fps úplně v pohodě. Já koupil 2070ku za 14k, protože před ní jsem měl 1050ti a myslím, že takhle upgradovat smysl teda má. Asi bych neběžel pro karty z 2xxx řady kdybych měl třeba 1070/1080, ale pokud máš slabší kartu, tak mi přijde naopak blbost kvůli pár ušetřenym tisícům kupovat karty z 1xxx

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
7. 1. 2019 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nex Já se teda díval na testy po optimalizaci ray tracingu u BF5 a 2080ti to dávala kolem 70 fps ale furt tam jsou místa kde to padalo aji pod 60 tak se mi moc nechce věřit že nižší třída si stím poradí nad 60 fps pokud teda nehraješ na střední nastavení což bych s kartou za 14k nehrál. Netvrdím že nemá cenu kupovat RTX 2070 pokud chceš trochu větší výkon ale je blbost to kupovat jen kvůli tomu RTX. Až další řada karet si s RTX poradí daleko líp.

Hejda

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D prý lepší optimalizace. Ano teď to jede lépe, ale je to tím, že zhoršili kvalitu obrazu. Už to psali v prosinci

Pavel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klasik Nvidia co chceš? Nějak to prodat musí každý rok celá nová řada nebo alespoň update modelů. Věřím že pokud si to nastaví tak toho na omezeném bench dosáhnou ale přineseš to domů a zjistíš že 2060 je jen o 15-20% lepší v reálu než 1060

Reklama
Reklama