Jaké zákulisní příběhy z herního vývoje se dozvíme tentokrát?
Ačkoliv se názory na něj různí (i v našich končinách), jedno nelze dost dobře Jasonovi Schreierovi upřít. Snad žádný herní novinář v posledních letech nepřinesl ve svých článcích tolik zákulisních informací o tom, jak vznikají ty nejvýznamnější videohry a počítačové hry naší doby. Herní vývojáři si prostě v určité fázi zvykli obracet se na něj jako důvěryhodného prostředníka mezi jejich (často anonymními, ale pro Schreierovy potřeby potvrzenými pracovními doklady apod.) výpověďmi (o smluvně utajovaných záležitostech) a veřejností. Jeho články vycházely dlouhé roky samostatně online (nejprve na Kotaku, nyní na Bloombergu), ale zatím největší porci těchto příběhů jsme si mohli přečíst v první Schreierově knize "Krev, pot a pixely", která vyšla i v češtině a recenzovali jsme ji také na Zingu.
Právě tento měsíc (konkrétně 11. května) Jason Schreier vydal svoji druhou knihu, nazvanou "Press Reset: Zkáza a zotavování v herním průmyslu", pojednávající o následcích pádů velkých herních studií pro jejich zaměstnance. Knihu si již nyní můžete zakoupit (papírově nebo elektronicky) v angličtině, nepochybně časem dorazí také její český překlad. O kterých herních studiích a konkrétních hrách ale pojednává?
Kapitoly knihy "Press Reset: Zkáza a zotavování v herním průmyslu"
- Turbulentní pouť legendárního designéra Warrena Spectora (System Shock, Deus Ex, Epic Mickey)
- Zánik Irrational Games, kdysi ikonického studia stojícího za hrami Bioshock a Bioshock Infinite
- Jak malá skupinka vývojářů využila uzavření Irrationalu pro začátek něčeho nového, plus vzestupy, pády a Google Stadie, kterým museli po cestě čelit
- Příběh 2K Marin, tvůrců hry Bioshock 2 a jak jejich studio prostě zmizelo po katastrofě jménem The Bureau: XCOM Declassified
- Pouť jednoho člověka skrz EA, workholismus a nešťastné studio Visceral Games, stojící za hrou Dead Space
- Příběh bývalého baseballového hráče Curta Schillinga a jak jeho boj s World of Warcraft vedl k půjčce 75 milionů dolarů od státu, díky čemuž byly převráceny životy stovek lidí naruby
- Příběh Big Huge Games, tvůrců Kingdoms of Amalur Reckoning - toho DRUHÉHO studia, které Schillingova firma zničila - a všechny ty momenty, kdy se jim málem povedlo katastrofu odvrátit
- Milovaný vývojář Mythic Entertainment, jedna příšerná mobilní hra Dungeon Keeper a tvorba indie klasiky Enter the Gungeon
- Otsourcing, odbory, práce na dálku, covid-19 a způsoby, jak učinit herní průmysl lepším
Zaujala vás některá z těch jmen? Víte třeba, jak příběhy Irrationalu či 2K Marin souvisí s příběhem českých tvůrců Mafie? A plánujete si druhou Schreierovu knihu sehnat?