Odpovědi na vaše dotazy ohledně Death Stranding
Speciály Death Stranding Novinka Odpovědi na vaše dotazy ohledně Death Stranding

Odpovědi na vaše dotazy ohledně Death Stranding

Martin Zavřel

Martin Zavřel

26
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC

Samozřejmě odpovídáme opatrně, bez spoilerů.

Reklama

Na Zingu je pěknou tradicí, že vám v souvislosti s recenzováním výrazných titulů dáme možnost položit redaktorům, kteří s právě hodnocenou hrou přišli do styku, libovolné otázky. Nejinak je tomu i v případě Death Stranding od Sony a Kojima Productions. Minulý týden jsme vás vyzvali k tomu, abyste se prostřednictvím komentářů zeptali na otázky, které vás v souvislosti s touto unikátní hrou zajímají. Odpovídáme samozřejmě opatrně, bez spoilerů (stejně jako jsme bez spoilerů zvládli napsat i naši recenzi).

MarekM se ptá:

Zdravím, rád bych se zeptal, jak vlastně funguje zmiňovaný multiplayer. Potažmo, jak se mohou hráči ve hře setkat, kolik hráčů je na jedné mapě / kolik jich může být na jedné mapě? A jak si kromě zanechávání zásob a ukazatelů mohou navzájem pomoct?

Případně, má ta hra nějaký mechanismus, jak třeba „přátelství“ ze hry převést do reálného světa? Něco takového jsem trochu čekal, když Kojima chtěl touto hrou spojovat společnost.

Odpověď:

Multiplayer se ve hře projevuje mnoha různými způsoby, z nichž některé jsme popsali v naší recenzi. Těmi nejčastějšími je vzájemné zanechávání vzkazů v herním prostředí, vybavení ve sdílených skříňkách na základnách a staveb v krajině. Hra ale různými systémy pečlivě hlídá, abyste toho ve svém herním světě od jiných hráčů neměli příliš a pokud přijdete do nové oblasti, je zcela pustá, dokud ji sami nepřekonáte a nepřipojíte k síti. Během hraní na novinářských serverech jsem přišel do styku se zhruba stovkou hráčů, ale z toho pouze pět jsem si vybral jako mé oblíbené a podle toho si nastavil vztah s nimi pomocí herních mechanik.

O některých vlastnostech multiplayeru schválně nebudu psát, protože si myslím, že je hra schválně představuje až v pokročilejší fázi příběhu jako překvapení. Každopádně ano, je tam mechanismus, který vám umožňuje převést přátelství s někým ze hry do reálného světa, pokud budete oba chtít.

VereWolf se ptá:

Tohle se asi ukáže časem….. Myslíte, že budou vznikat masivní společná komunitní veledíla ve hře? Kreslení různých společných obrazců a tak? A jak zabrání kreslení obrazců, které nebudou úplně košer?

Odpověď:

Rozhodně budou, hra k tomu na určitých místech přímo vyzývá. Spousta věcí je ale nachystaných tak, že je nemůžete nějak snadno zneužít (i když někteří hráči si určitě poradí, stejně jako třeba se vzkazy v Dark Souls).

MOONTZ007 se ptá:

1. Jak dlouho vám trvalo než jste to dohráli?

2. Má ta hra dost podobných epických a dojemných momentů jako třeba měla Metal Gear série?

3. Když jste to dohráli chcete si to zas někdy zahrat nebo si to odinstalujete z ps4 a zapomenete na to?

4. Obhájil Hideo Kojima svůj titul Mistra mezi vývojáři videoher?

5. Byla čeština kvalitní nebo byla odflaknuta?

6. Je ta hra dost podobná Metal Gear Solid Phantom pain ?

7. Těšíte se popřípadě na další díl?

8. Která věc vám nejvíce vadila na hře samotné (nějaká mechanika, chyby atd.)

Děkuji jestli jste si to přečetli všechno a pokud odpovíte na mé dotazy!

Odpověď:

  1. 50 hodin první průchod (trochu uspěchaný, chtěl jsem vědět jak to dopadne).
  2. Rozhodně ano, ale různé věci dojímají různé lidi.
  3. Nikdy jsem nepřestal hrát a asi jen tak nepřestanu.
  4. Dle mého soudu obhájil.
  5. Čeština byla místy nápaditá, ale jinde poněkud nepřirozená (nemyslím si ale, že to byl problém překladatele, spíš prostě určitá složitost zdrojové látky).
  6. Ve smyslu pestré hratelnosti v otevřeném světě je poměrně podobná.
  7. Těším, ale ještě raději bych zase něco úplně nového.
  8. Máloco dokáže tak vytočit, jako když se vám náklad rozsype všude kolem nebo dokonce spadne ze skály, do řeky apod. Mám ale pocit, že to je "by design".

Děkuji za pěkně strukturované dotazy!

Zrzek se ptá:

Zajímá mě jen jedno, po dohrání hry.. víte o čem ta hra vlastně je? (ano/ne bohatě stačí) lol

Ne, doopravdy mě zajímá zda Reedus má hodně dialogu, jestli to není další snake z phantomu který sotva něco řekl.

Odpověď:

Ano. Ale zabralo nějaký čas to zpracovat.

Ano, má opravdu hodně dialogů.

Ocelot se ptá:

Je tam něco jako rádio, díky němuž si můžete na cestě pouštět hudbu?

Odpověď:

Ano, ale pouze na základnách (pokud existuje i přenosná verze, tak jsem ji nenašel).

The Fox se ptá:

Aký dlhý je hlavný príbeh?

Sú vedľajšie misie rôzneho typu alebo len menej zaujímavé?

Aké sú v hre možnosti úpravy (vlasy, oblečenie, zbrane, atď.)?

Odpověď:

50 hodin na nižší obtížnost.

Vedlejší mise jsou relativně zajímavé často mnohem přísnějším zadáním (křehký náklad, nesmí zvlhnout, doručit v časovém limitu apod.).

Kostýmy a doplňky (čepice, brýle) lze v omezené míře (a později v příběhu) měnit.

Jan Horsinka se ptá:

Kolik je tam toho chození a přesunu z míst A a B, a kolik je akce? Člověk co má IQ tykve, aby pochopil tuto hru během prvních xxx hodin a baví ho akce, vydrží u hry?

Odpověď:

To záleží na hráči, jaké si vybírá trasy a vybavení na ně. Každopádně hra postupně tlačí na pilu a akčnějších pasáží přibývá. Pořád ale máte možnost většinu věcí obejít nebo se proplížit. Jednodušší hráči hledající akci asi u hry nevydrží dostatečně dlouho na to, aby si odemkli dostatečný arzenál.

Virus se ptá:

Sakra, na všecko důležitého se už hrači ptají, tak na co se ještě zeptat?! Mno, hra je o doručovateli Samu Porterovi, je jeho cesta aspoň stejně drsná, jako cesta doručovatele České pošty? Žluté auto má?!

Odpověď:

Česká pošta je daleko za hranicí hororu, to by asi Sony nepustila do hry přes svou cenzuru. Auto je tuším oranžové, ale motorky jsou víc cool.

Aleš se ptá:

1) Testovali jste jen na PS4 nebo i na PS4 Pro? Jaký je případný rozdíl?

2) Něco málo jinde jsem zaslechl, že PC bude oproti PS4 potřeba. Opravdu?

3) Jde nastavit velikost titulků?

4) Je hodně věcí v inventáři nebo budou jen jako doplněk?

5) Dávala hra “smysl” – v rámci možností.

Odpověď:

  1. Pouze PS4 Pro. Samotného mne zajímá, jak se moc se zadýchají Slim konzole.
  2. Nemyslím si, hra si těch 30 fps držela naprosto stabilně a vypadala nádherně.
  3. Bohužel nejde.
  4. Je jich spousta a hlavně vás zatěžují, tak je musíte neustále řešit.
  5. Ano, v rámci pravidel svého světa hra pěkně zaklapne do sebe a dává smysl.

zebrostroj74 se ptá:

1. Pochopili jste o co vlastně ve hře jde nebo jste i po dohrání nadále zmateni?

2. Jsou celebrity ve hře smysluplným zpestřením nebo spíše rušivou pěstí na oko?

3. Jde hrát i v japonštině?

4. Vidíte prostor pro grafické zlepšení na PC nebo hra ždímá PS4 na dřeň?

Odpověď:

  1. Pochopil, ale musel jsem si to srovnat v hlavě a namalovat diagram návazností.
  2. Já jich většinu nenašel a jiné nepoznal (např. ty japonské celebrity), takže u mě bez problému.
  3. Tak teď si nejsem úplně jistý, ale myslím že jsem tam tuto možnost neviděl.
  4. Samozřejmě že na PC bude hra ještě hezčí, ale i na PS4 polovinu času vypadá naprosto fotorealisticky.

OneShot se ptá:

Tak kde začít… co to vlastně do *** **** ***** ** ****** je? smile Ale na to předpokládám co možná nejlépe odpovíte v recenzi tak jako tak.

Zajímalo by mě:

a) jestli hra stojí za koupi už jen kvůli příběhu / už jen kvůli hratelnosti, zkrátka- jaké aspekty hry vás nejvíce uchvátili a co byste vypíchli

b) je-li svět jedna velká lokace, nebo je loadingy rozdělený na menší části a jak jsou tyto případně velké a liší-li se biomy (pouště, hory, louky, města)

c) kolik je ve hře zbraní, jaké to jsou (stačí obecně) a jak velkou roli ve hře hraje boj

d) jaká je obtížnost boje a je-li zábavně zpracovaný

e) dává-li příběh po dohrání smysl v rámci svého fikčního světa

f) odehrává-li se příběh ve více časových rovinách (není-li spoiler) a jak se tyto vzájemně ovlivňují

g) zhodnocení soundtracku- jestli slyšíme hudbu i jen tak při putování světem a jak byste ji žánrově zařadili

h) jaká je grafika a výkon hry na základní PS4

i) můžeme-li se těšit na nějaké dechberoucí, kulervoucí scény (ať už nevídanou akcí, úchvatným pohledem do krajiny, „badass“ momentem, nečekaným zvratem či dojemným monologem), na které budeme vzpomínat ještě dlouho po dohrání

j) jak moc časově náročné je spravování vašeho vybavení, sebe a děcka a není-li to časem dohromady otravné

k) převažují-li ve hře normální postavy s normálními úkoly, či ztřeštěné s praštěnými úkoly a jsou-li nějaké postavy, které jste si velmi oblíbili

m) jsou-li HUD a UI pěkné a přehledné, případně jde-li HUD vypnout

n) naposledy to nejdůležitější- prosím o co možná nejdetailnější popis hratelnosti a jejích jednotlivých prvků a pokud je to možné přirovnání k jiným hrám, kde jsme mohli vidět podobné hratelnostní prvky

Doufám, že jsem vás moc nezahltil dotazy. Mockrát děkuji a těším se na odpovědi.

Odpověď:

Doufám, že recenze odpověděla, schválně jsem ji podle toho strukturoval (podnadpisy).

a) Umím si představit lidi, co budou hru milovat pro příběh - a jiné, co ji budou milovat pro ten unikátní herní zážitek.

b) Svět je možné přecházet plynule bez loadigu - výjimku tvoří překonávání velkých vodních ploch nebo fast-travel.

c) Zbraní je relativně hodně a navíc je možné je vylepšovat, od sečných zbraní přes všemožné omračující až po vyloženě smrtící střelné i speciální. Přístup k nim se ale otevírá poměrně pomalu.

d) Obtížnost podle nastavení obtížnosti, ale rozhodně mě bavily některé zbraně i monstra. Kvůli akci bych ale hru nedoporučoval, zas tak moc jí tam není.

e) Ano, dává.

f) Příběh je velmi zamotaný a nelze to rozebírat bez spoilerů.

g) Hudba je většinou excelentní - od té "filmové a herní" až po písničky, z nichž má většinu těch nejlepších na svědomí kapela Low Roar (kterou za pár týdnů potkáme na jejich koncertě v Praze).

h) Základní PS4 jsme bohužel netestovali.

i) Já je tam rozhodně našel, věřím, že nebudu sám.

j) Je to hodně časově náročné, ale časem to člověk dostane do ruky a optimalizuje ten proces na nezbytné minimum (které je ale pořád zajímavé a zábavné).

k) Nejen mne, ale i kolegy překvapilo, jak logicky hra zadává hned od začátku ty hlavní příběhové úkoly (jinými slovy, jak vznikne situace, kdy je potřeba něco důležitého někam odnést a jak se stane, že zrovna vy jste pro to nejlepší kandidát). Většinu času to pěkně funguje a dává smysl.

m) Mě se líbily, jsou moderní a čisté, hodně mi připomínaly MGS V.

n) Ufff... tak to asi odkáži na recenzi, kde se o to podrobné vysvětlení i přirovnání k jiným hrám snažím .)

Děkuji za dobré otázky i dlouhodobou přízeň Zingu a zvyšování kvality diskuzí na něm.

skylines se ptá:

Jaké si mám vzít zítra tričko? Modré nebo zelené?

Odpověď:

Modré, jednak je to barva Playstation a navíc zelené obálky prý neprodávají.

David se ptá:

Mám pár otázek…

1. Jak se vám líbí menu hry?

2. Která lokace, nebo prostředí na vás zapůsobilo nejvíce?

3. Nejdůležitější otázka: Kolikrát jste se už ve hře vymočili?

Odpověď:

  1. Hlavní menu je hodně minimalistické. Herní menu jsou přehledná a funkční.
  2. Já mám velkou slabost pro zelenou horskou přírodu a vodopády.
  3. Ani jednou, nějak mě tenhle styl easter eggů neláká (ale je možné z toho vyrábět munici do zbraní).

Razzak se ptá:

Ma hra konec? Nebo je to ve stylu MGSV Phantom Pain?

Odpověď:

Těžko se odpovídá bez spoilerů, ale rozhodně konec není tak useknutý jako MGS V a zároveň je možné v hraní po dokončení příběhu pokračovat, prošmejdit zbytek světa apod.

Radar se ptá:

Obtížnost platiny

Odpověď:

Dám vědět, až ji budu mít. Což asi budu, protože jsem si hru zamiloval a budu hledat záminky v ní zůstat co nejdéle.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama