PhysX je nově open source, mohlo by to zachránit nedávno zrušenou podporu
i Zdroj: Rocksteady Studios/WB Games
Novinka PhysX je nově open source, mohlo by to zachránit nedávno zrušenou podporu

PhysX je nově open source, mohlo by to zachránit nedávno zrušenou podporu

Jan Urbančík

Jan Urbančík

3
Platformy Windows PC

Budou ale muset zasáhnout moddeři.

Reklama

V únoru jsme psali o tom, že Nvidia u řady grafických karet RTX 50 zrušila podporu 32bitových CUDA aplikací, a tím pádem i 32bitového PhysX. Technologie, která do her přinesla lepší destrukci prostředí či simulaci tekutin a částicových efektů, tak pro majitele nových karet v celé řadě her nebyla dostupná, respektive šla pustit pouze přes CPU, ale ani dnešní nejvýkonnější procesory na PhysX ani zdaleka nestačí. Nyní to každopádně vypadá, že by tu mohla být určitá záchrana.

Magazín Wccftech totiž informoval o tom, že Nvidia zveřejnila plné SDK pro PhysX. Jeho část je sice k dispozici už více než 6 let, ta se ale týkala právě jen CPU verze, nyní byl uveřejněn i kód pro GPU implementaci.

Je to jen další důkaz toho, že Nvidia pravděpodobně technologii opouští, dobrou zprávou ale je, že si ji nenechává pro sebe. Díky zveřejněnému kódu by totiž mělo být možné zpětně „opravit“ starší tituly (v podstatě udělat přechodovou vrstvu mezi 32bitovou a 64bitovou CUDOU), již nyní nejsou podporované. Bude k tomu ale samozřejmě potřeba práce modderů, kterým by se do něčeho takového chtělo pustit.

Zdrojový kód je zveřejněný jen krátkou dobu, takže zatím asi nemůžeme počítat s nějakými výsledky, možná se ale v průběhu následujících měsíců majitelé RTX 50 skutečně dočkají alespoň neoficiální podpory 32bitového PhysX ve starších titulech.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama