Insider Billbil-kun odhalil další podrobnosti.
Spekulace ohledně vylepšené konzole od Sony se zřejmě chýlí ke konci, už brzy bychom se měli dočkat oficiálního představení. S novými informacemi tentokrát nepřišel Tom Henderson, který dosud přinesl zdaleka nejvíc podrobností, ale jiný, velmi důvěryhodný leaker billbil-kun prostřednictvím magazínu Dealabs.
Začněme tím hlavním, představení konzole má být už velmi blízko, konkrétně by k němu mělo dojít v první polovině září, tedy během následujících dvou týdnů. Mohlo by to souviset i s údajnou prezentací State of Play, o které již dříve mluvil Jeff Grubb. Potenciální datum vydání billbil nezmiňuje, ale Henderson dříve mluvil o listopadu.
Insider dále potvrzuje, že název konzole je skutečně PS5 Pro, jako první ale odhalil také její design, byť pouze jako náčrt, nikoli fotku skutečné konzole. Vypadá každopádně velmi podobně jako loňská Slim verze, jen má být o něco tlustší a uprostřed má více černých pruhů. Stejně jako Slim verze má vepředu pouze zapínací tlačítko a 2 USB-C porty, tedy žádné USB-A na rozdíl od první verze PS5. Ovladač DualSense pak má být úplně stejný.
Na konzoli chybí mechanika, bylo by však poněkud zvláštní, kdyby se jí Sony kompletně vzdala uprostřed generace. Dá se tedy předpokládat, že bude řešena stejně jako u Slim verze v podobě vyměnitelných krytů. Billbil nicméně dodává, že žádnou verzi s mechanikou zatím neviděl.
Na závěr jen dodám, že podle dřívějších informací by měl PlayStation 5 Pro nabídnout zhruba o 45 % vyšší grafický výkon v rasterizaci a několikanásobně v ray tracingu (údajně 2x až 4x). Paměť zůstává na stejné kapacitě 16 GB, ale bude o něco rychlejší, nabídne tak i vyšší propustnost, a systém si jí zabere o něco méně, takže vývojářům zbyde navíc na samotnou hru. Stejný zůstává také osmijádrový procesor s architekturou Zen 2, nově ale nabídne režim s boostem frekvence o 10 %.
Asi hlavním lákadlem nové konzole má být exkluzivní upscalovací technologie PlayStation Spectral Super Resolution, neboli PSSR. Podle dosavadních informací má nabídnout výrazně lepší kvalitu obrazu oproti na konzolích hojně používanému FSR, přičemž její implementace by neměla být nijak složitá a půjde udělat i zpětně do již vydaných her.