První dojmy: Red Dead Online – divočejší než Divoký západ
Speciály Článek První dojmy: Red Dead Online – divočejší než Divoký západ

První dojmy: Red Dead Online – divočejší než Divoký západ

Jakub Němec

Jakub Němec

10
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

V americké divočině jsme online strávili více než desítku hodin a přinášíme vám naše čerstvé dojmy.

Reklama

Red Dead Redemtion 2 právem patří mezi nejskloňovanější tituly ve vyhlašování všemožných anket o hrách roku. Nás také velmi zaujal (recenze) a nemůžeme mu odepřít jeho kvality. Po desítkách hodin v rámci singleplayerového dobývání Divokého západu nám studio Rockstar Games otevřelo také brány onlinového prohánění po širokých prériích amerického kontinentu. My jsme pozvání samozřejmě přijali a na dalších řádcích vás seznámíme s našimi pocity z Red Dead Online.

Příběhovost zůstává

Předpokládám, že čtenáři našeho článku již mají zkušenost se světem Red Dead Redemtpion 2, v opačném případě mohou být ze zjištěných informací dost překvapeni. Ostatní si budou připadat jako doma, protože online verze Divokého západu podle Rockstaru se v mnohém podobá svému sourozenci pro jednoho hráče. Mě osobně nejvíce těší důraz na vyprávění příběhu, který se ani v multiplayerové variaci nevytratil, naopak zde má své pevné místo. Na rozdíl od Redemption 2 však není nalinkovaný scénáristy, ale do značné míry si jej tvoříte sami.

První minuty budou patřit jen vám a ostatní, s nimiž sdílíte mapu, vlastně ani nepotkáte. Ve věznici, kam jste byli nespravedlivě umístěni, totiž nejdříve musíte vytvořit svůj charakter. Volbou mužského či ženského pohlaví to teprve začíná, protože následují tělesné a obličejové partie, s nimiž si mohli vývojáři pohrát trošku lépe. Některé kombinace jsou totiž doslova děsivé a netuším, jak se dopracovali k frankensteinovským variacím dostupným v základní nabídce. Po čtvrthodince v editoru se již vydáte na vězeňský dvorek, abyste si odpracovali svůj díl viny vůči společnosti.

Naštěstí se nebudete potloukat mezi mukly nijak dlouho, při první příležitosti (po půl roce) vás osvobodí pan Horley, aby splnil úkol své mecenášky paní Jessicy LeClerk. Jen ona ví, že jste vraždu jejího manžela nespáchali, ale dá vám řadu tipů na lidi, kteří v odstranění její lásky mají prsty. Jak se s nimi vypořádáte, je pouze na vás. K vyvrcholení příběhu povedou jednotlivé mise rozeseté po mapě pěti států, ale nikdo netlačí na jejich plnění, protože rozptylujících činností bude během cestování habaděj.

Všechno stihnout nejde

Jestli jste totiž měli pocit, že v Red Dead Redemption 2 můžete utopit stovky hodin času rybolovem, lovem zvěře, pomáháním bližním, přepadáváním, loupením, poznáváním příběhu nebo jen relaxačním touláním po nádherné krajině, tak z online verze se posadíte na zadek (pokud ještě nesedíte). K původním aktivitám se totiž přidala typicky onlinová náplň, v rámci níž si zazávodíte se svým věrným ořem v adrenalinovém závodě bez pravidel ala Muž od sněžné řeky, budete se mordovat v arénovitých soubojích o pytel zlata nebo si vyzkoušíte naturalistický battle royale s nožem a lukem.

Z obrovského balíku činností si zkrátka musí vybrat každý, komu se alespoň trošku líbil RDR2. Musíte ovšem počítat s tím, že v současné době se jedná o beta přístup, takže na chyby narazíte dost často. Vstřícnost vyžaduje také padání systému, i když já jsem jím tak často postihnut nebyl. Za přibližně dvanáct hodin asi sedmkrát (ale třeba na konci delší mise, což opravdu naštvalo). Z mého pohledu se na kolbišti Divokého západu rýsuje větší problém – sociální aspekt.

Smrt na každém kroku

Znám spoustu lidí, kteří se straní GTA Online kvůli toxické komunitě, která dokáže „poctivcům“ opravdu zkazit zážitek. A věřte tomu, že gangsterský svět je slabý odvar proti tomu, co se děje v Red Dead Online. Během první hodiny jsem byl zabit snad dvacetkrát, než jsem pochopil, že město je pro mě zakázaným prostorem. Valentine se, podobně jako další metropole, stalo horkou půdou, kde sviští kulky nepřetržitě (nelze se tak divit, že je tam tak mrtvo).

Zákeřnými vraždami civilistů a neagresivních hráčů sice získáváte zápornou karmu, ale současný stav bety ji nijak netrestá. Dokážu si představit, že vypsaná odměna na hlavu lotrů, či útočnější přístup NPC charakterů, zamezení vstupu do obchodu či další postihy, které by nekazily, ale naopak prohloubily, zážitek z westernové atmosféry, by některé rozené desperáty zkrotily do rozumné podoby.

V současné době se totiž raději vrátím do singleplayeru, kde mi kolemjdoucí nevystřelí mozek z hlavy jen, co mě mine (děti, pamatujte, střelba do zad je opravdu zbabělá). Nejvíce se děsím okamžiků, kdy potřebuju nakoupit suroviny. Již jsem našel několik opuštěných vlakových stanic sloužících zároveň jako koloniál, protože městský vzduch mi opravdu nevoní. Nejvíce si lebedím v horské krajině Grizzlies, protože mrazivé počasí většinu hráčů odrazuje.

Jen pro představu popíšu svůj pobyt ve městě Blackwater. V mírném poklusu jsem zamířil k prvním stavbám a prásk, načítání obrazovky. Fajn, chápu, měl jsem v ruce pušku. Schoval jsem zbraň, slezl z koně a šel dál. Prásk. Prásk. Poučení zní, plížit se podél domů k obchodu. Cestou jsem sestřelil pár agresorů a karma šla do háje (vždyť to byli jiní hráči). Po opatrném postupu jsem se dopracoval na dohled koloniálu a na patě se otočil. Před nákupní zónou hlídkoval čtyřčlenný gang, který útočil na každého, kdo by chtěl utratit nastřádané dolary. Cestou jsem si od pocestného nechal zadat úkol a Blackwater mi zmizelo zády.

Chce to hroší kůži

Jestli vás znechutil jen můj zážitek, tak raději počkejte, než se trollové vyřádí a na Red Dead Online zapomenou. Rozhodně však nezavrhujte celý koncept, protože sám o sobě je navržený skvěle a tkví v něm obrovský potenciál. Líbí se mi především nápad, kdy jiní hráči mohou vstoupit do vaší mise a překazit vám nelegální činnost na straně zákona. Velmi dobře vypadá také systém společně plněných úkolů, který zatím moc dobře nefunguje kvůli solitérům odmítajícím plnit činnosti v týmu. S bandou tří kamarádů to bude ovšem jiné kafe.

Grafická stránka vypadá taktéž úžasně a věci, jež vás ohromovaly v základní verzi, se objeví také v Red Dead Online. Já se ve hrách se štědře navrženým prostorem profiluju jako tulák prozkoumávající krajinu, takže jsem nyní absolutně nadšený. Kvituju také menší pomoc umělé inteligence s mířením, alespoň mě nepřijde autoaiming tak přesný jako v případě singleplayerové verze.

Uvidíme, jakým směrem se Red Dead Online vydá, ale zatím má vykročeno více než dobře. Největší problém tkví v lidském faktoru, který ve městských prostorách a na významných křižovatkách vytváří dojem obrovského deathmatche. Ještě bude zajímavé sledovat, jak se projeví monetizace produktu (jsou zde dvě měny, jedna exkluzivní založená na zlatě), jež je ovšem nezbytná, aby se mohl svět Divokého západu pravidelně udržovat.

Red Dead Redemption 2 objednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama