První dojmy z uzavřené bety The Division 2
Preview The Division 2 Článek První dojmy z uzavřené bety The Division 2

První dojmy z uzavřené bety The Division 2

David Zdešek

David Zdešek

16
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Vše při starém, ale proč by ne.

Reklama

Když jsem se před asi rokem dostal k prvnímu dílu The Division, bylo to v době, kdy na něj měl Ubisoft akci a mohli jste hrát prvních několik hodin zdarma. Hra mě uchvátila a já si zaplatil pár stovek za to, abych mohl pokračovat dál. Jenže marketingové oddělení Ubisoftu to mělo vychytané dobře. Ve chvíli, kdy jste si museli další hraní zakoupit, jste byli jen pár minut od uvědomění si, jak je svět prázdný a hratelnost repetitivní. Ano, mohli jste si dokoupit DLC, ty byly ale dohromady o dost dražší než základní titul samotný.

Hru jsem po několika dalších hodinách opouštěl zklamán. Měl jsem totiž pocit, že vývojáři nevyužili celý potenciál malebného zasněženého New Yorku, i tak jsem si ale říkal, že od kvalitního herního zážitku na mnoho hodin to nemělo vůbec daleko. Naděje jsem upínal na druhý díl, který tou dobou ještě nebyl ani oznámený. Nedlouho na to se však stalo, že The Division 2 skutečně oznámen byl a já se začal těšit, nebo přesněji spíše doufat, že tentokrát na hře obsahově více zapracují a bude nám představeno něco lepšího, něco komplexního a něco, co nás bude dlouhé hodiny bavit.

Ihned, jak byla oznámena uzavřená beta, jsem si sehnal klíč a začal jsem odpočítávat dny. Jenže když přišel onen den, nebylo to tak růžové, jak jsem si představoval. V prvních dnech jakékoliv bety přijdou klasicky i velice často problémy se spuštěním. S The Division 2 to nebylo jiné.

Po komplikovaném několikahodinovém spouštění plného vyskakujících hlášek o všelijakých problémech, jsem se vyčerpán konečně dostal do hry. To, co nám bylo ale v rámci uzavřené bety pro předobjednavatele představeno, mě trochu zarazilo. Připadalo mi to, jako bych nehrál nový titul, který vychází skoro přesně po třech letech, ale jako jen jakési DLC do původní hry.

I přes to, že zarostlý, zpustošený Washington působí opravdu hezky, je to více méně jediná větší změna. A ještě jsem tedy zahlédl srnku, nebo co to u nich vlastně běhá za potvory. To je vše, nic moc dalšího The Division 2 nepřináší. I to menu s inventářem, skilly a perky je skoro stejné. Je to tedy přehlednější, to ano, ale nic víc. Hratelně se také nic moc nezměnilo. Soubojový systém je stejný, stejně tak nepřátele. Na druhou stranu je ale pořád stejně dobrý.

Plnil jsem příběhové mise, ve kterých se ocitnete opět v kůži speciálního agenta v chaosu zmítaných Spojených státech, dál s nadějí, že narazím na něco nového, něco odlišného, ale i přes to, že příběhově to zajímavé bylo, na nic nového jsem nenarazil. Vývojáři prostě vzali první díl a dali mu nové textury, upravili skilly, perky, přidali nový příběh a to je vše. Docela nedávno jsem hrál hry, ke kterým vyšly DLC přinášející více změn než toto celé pokračování.

Zklamán jsem se druhý den vrátil ke hře doufající, že aspoň obsahově to je lepší. Nevím, jestli Uplay poznal mé zklamání a nějak mi hru raději zablokoval, byl někde problém na serverech anebo prostě zasáhla vyšší moc, do hry jsem se už ale nedostal. Opakující se hláška, kterou jsem viděl asi milionkrát, zpravující mě o nepřipojení do hry, mě dost možná zachránila od dalšího zklamání. Nebo možná ne, kdo ví. Třeba jsem ještě na to pravé ořechové nenarazil a třeba hra přináší opravdu něco nového, na co jsem se určitě nejen já těšil, během prvních pár hodin jsem se k tomu ale nedostal.

Hratelně je hra ale pořád dobrá a obrazově povedená, a pokud se ve hře bude dát co dělat, snad se bude dát překousnout i to, že je to více méně převlečená jednička. Vývojáři slibují v pozdější fázi určité změny a samotný endgame by měl být daleko zajímavější, k tomu jsem se ale za těch pár hodin nestihl dostat.

Ve výsledku mám zatím dojem kvalitní hry, která ale více méně působí jako DLC pro první díl. Je třeba si ale uvědomit, že je to stále beta a měl jsem odehráno pouze několik hodin, proto bych nerad hru nějak celkově hodnotil, od toho je recenze, na kterou si budete muset ještě chvíli počkat.

Druhý pohled od Michala Buriana

David je z prvního hraní The Division 2 zklamán. Já jsem se během hraní Far Cry New Dawn a Metra Exodus rozhodl prozkoumat Washington, D.C. na vlastní pěst. Oproti Davidovi jsem ale nečekal velké rozdíly. Jednička je po téměř třech letech od vydání solidní kooperativní střílečkou a přesně to jsem dostal i v případě uzavřeného testu The Division 2.

Dvojka zkrátka staví na základech svého předchůdce, využívá vyladěnější herní systémy a nabízí přesně to, co fanoušci původního The Division chtějí, což znamená úmorné přestřelky s tuhými nepřáteli a sbírání lootu a jeho následné porovnávání, zda tohle vybavení je lepší/vhodnější než to, co právě používáte.

Dark zóna byla temná, připadala mi, jak kdybych se ocitl na úplně jiném místě zdemolovaného hlavního města Spojených států amerických. Jsem rád za změny, které vývojáři v případě Temných zón provedli.

Mluvím konkrétně o dramatické nutnosti odnést kontaminované vybavení/zbraně k vrtulníku, který je vyzvedne. V této oblasti ale často číhají jiní hráči, takže o pořádné přestřelky nebude nouze. Zároveň si ale tihle hráči musejí rozmyslet, zda jim za to vaše vybavení bude stát. Po útoku na vás jsou označeni a mohou o nich všude po zóně střílet i další hráči. Naštěstí je tady snadnější způsob, jak přijít ke kořisti v Dark Zone. V tom prvním totiž nedoručené zboží po smrti nezískáte, zatímco u čistého lootu tohle pravidlo neplatí. Čisté, nekontaminované vybavení budete mít i po své smrti.

Na Dark zóně se mi líbila ještě jedna věc. U hlavního vchodu je automatická věz, jež má zabránit kempování.

V betě jsem si vyzkoušel i end game obsah v podobě jedné mise v Jefferson Trade centru, kde se odehrávala i příběhová/normální mise. Šlo o totožný úkol, akorát jsem stál proti mnohem lépe vybavenějším a tím pádem silnějším nepřátelům. Přestřelky díky tomu dostávaly větší grády a byly adrenalinovější. Je ale otázkou, zda tohle bude uspokojivý obsah po dohrání příběhu.

Abych shrnul své dojmy. The Division 2 je nadstavba původní hry, což pro fanoušky tohoto typu her, a hlavně původního titulu není vůbec špatná zpráva. Myslím si, že komunita The Division dostane přesně to, po čem prahne a bude ji jedno, že nejvýraznější změnou bude jiná lokalita.

Plná verze The Division 2 ale vychází 15. března na PC, PlayStation 4 a Xbox One (na všech s českými titulky), koncem února, případně začátkem března by se mohla uskutečnit veřejná beta pro všechny. Hru můžete předobjednat na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama