Rebellion založil divizi deskových her
Sniper Elite Novinka Rebellion založil divizi deskových her

Rebellion založil divizi deskových her

Michal Jonáš

Michal Jonáš

5

A hned jako svůj první produkt vytváří deskovou verzi Sniper Elite.

Reklama

Britský videoherní vývojářský dům Rebellion Developments z Oxfordu, který je v posledních letech známý svými značkami Sniper Elite a Strange Brigade, založil speciální divizi Rebellion Unplugged, jež se bude zabývat výhradně rychle rostoucím byznysem deskových her. Tedy vývojem, testováním, produkcí a vydáváním stolních her, a to zejména na základech videoherních značek.

První vlaštovkou je až na přespříští rok připravovaná taktická deskovka pro 2-4 hráče Sniper Elite: The Board Game, která je inspirovaná stejnojmennou odstřelovačskou sérií, jako aktuálně nejznámější a nejúspěšnější herní značkou Rebellionu. Do pozice šéfe divize Rebellioni nedávno přetáhli velkého odborníka Duncana Molloye, který dříve působil u velkého britského deskoherního vydavatele Osprey Games. Podle něj to deskovým Sniper Elite nekončí a již nyní mají ve vývoji několik dalších deskových her.

Odvětví deskovek poslední roky totiž roste doslova raketovým tempem jak v prodejích, tak i v tvorbě a vydávání, že se do něj začínají hrnout i dříve výhradně videoherní společnosti a obchody. Nedávný největší veletrh Spiel 2019 v německém Essenu doslova praskal ve švech jak vystavovateli, tak i návštěvníky, prodaly se tam tisíce her a výstavní plocha se musela jako každý rok ještě více rozšiřovat.

 

Rebellion založil divizi deskových her

 

Deskovky jsou nyní obrovský byznys, navíc s velmi rychlou návratností a daleko menšími počátečními výdaji, než musíte utopit ve videohrách. Pro začátek vám stačí šikovný nápad, papír, barvičky a parta testérů, a pokud máte zajímavý koncept, na Kickstarteru během pár měsíců zafinancujete celou výrobu a ještě vám kápne pořádný balík do vlastní kapsy.

Přitom dnešní moderní deskovky pro dospělejší hráče jsou obecně ještě dražší než videohry a když si uvědomíte, že jen v Evropě ty největší deskoherní značky časem prodají na miliony kusů, tak to jen ukazuje sílu trhu. Druhou stranou je, že komunitní financování zneužívají velcí vydavatelé, protože dnes již prakticky jakákoli větší deskovka i od plně soběstačného a vydělávajícího vydavatele vleze napřed na Kickstarter a teprve pak je normálně vydána veřejně. Přitom by vyšla tak jako tak.

Deskovky totiž na platformách pro komunitní financování svojí úspěšností videohry doslova válcují, protože se úspěšně zafinancuje drtivá většina nabízených deskovek, což o videohrách zdaleka neplatí. A tak se není co divit, že i jeden z největších vývojářských domů na kontinentu si chce ze stále většího koláče také něco ukousnout.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama