Recenze Dead Rising 3: Statečný mechanik uvězněn v městě nemrtvých
Blogy čtenářů Recenze Recenze Dead Rising 3: Statečný mechanik uvězněn v městě nemrtvých

Recenze Dead Rising 3: Statečný mechanik uvězněn v městě nemrtvých

Lasman

Lasman

Na Dead Rising sérii se mi, snad jako každému, vždy líbila možnost kombinovat různé předměty a vytvářet z nich monstrózní smrt rozsévající zbraně.…

Reklama

Na Dead Rising sérii se mi, snad jako každému, vždy líbila možnost kombinovat různé předměty a vytvářet z nich monstrózní smrt rozsévající zbraně. Ještě lepší pak bylo testovat takovéto vynálezy a kochat se možnostmi, jak jimi porážet nekonečná stáda zombií. V Dead Rising 2 byl zbraňový arzenál více než slušný a já jsem velmi potěšen, že se v nejnovějším Dead Rising 3 ještě rozrostl.

Tentokráte hrajeme za Nicka, mladého mechanika, který je, tak jako spousta jiných lidí, uvězněn v karanténním městě, v němž raší zombie nákaza. On a pár dalších přeživších se teď snaží přežívat nelehké dny a přijít na způsob, jak se z tlejících trosek města dostat. Aby to neměli příliš jednoduché, zlý generál se rozhodl svrhnout na město bombu, která by vymýtila veškerý organický život. S tím nesouhlasí stovky přeživších, ale moc s tím nesvedou. Pro úřady je jejich existence sporná a i když vláda skrze média slibuje pomoc, povídá se, že je tomu spíše naopak. Vraťme se k Nickovi. Ten, poté co zjistí, že jediná pozemní cesta z karantény je nepřekonatelně uzavřená, začíná spolu s přáteli přemýšlet o nějaké jiné cestě. Spásou jim budiž aeroplán patřící Diegovi, Nickovu bývalému spolupracovníkovi z armády. Jak však čas ukáže, dostat letadlo do technicky přijatelného stavu, získat palivo a splnit množství další s tím souvisejících nutností, nebude záležitostí několika hodin. Ale ne delší než sedm dní. Přesně po tomto časovém úseku přiletí bojové letouny odhalit kostru města.  Co do příběhu je Dead Rising 3 žumpou až močůvkou. Slabý příběh plný klišé a rádoby zvratů nedokáže hráče pořádně napnout a překvapit. Chvílemi se sice může zdát jako zajímavý, nedokáže si však udržet tempo. Nehledě na to, že přesně takovouto zápletku o uvězněných přeživších v zombifikovaném městě a časovém limitu, po němž bude vyhlazen veškerý organický život, už jsem někde slyšel. Kde to jenom bylo? Mám pocit, že v Dead Rising 2 nebo tak nějak…

 

Jak jsem už zmínil na začátku, na sérii Dead Rising jsem měl vždy nejraději vytváření zbraní zkázy. Zůstaly zde některé dobře známé kombinace z Dead Rising 2, přibyla kopa nových ještě šílenějších kombinací. Od těch vcelku normálních jako: pistole + baterka = pistole se svítilnou, přes o něco ulítlejší jako: kuše + římská svíce = kuše na římské svíce, až po naprosté šílenosti jako jiskrné boxovací rukavice, blesky šlehající semafor nebo takové věci, jako plyšový medvěd s rádiem na hlavě usazený na tříkolce s kulomety místo paží. Jen zlomek takovýchto výtvorů je prakticky dobře využitelný. Zbytek sice vypadá efektivně, ale s sebou v inventáři ho tahat nebude neb je naprosto k ničemu. Já si třeba oblíbil již zmiňovanou kuši na římské svíce nebo ohnivý meč, drtivou většinu zbylých vynálezů jsem jen tak pro zábavu vyzkoušel.

 

Za kosení nemrtvých si poctivě vyděláváte zkušenostní bodíky. Ty lze vrazit do pestré škály atributů. Na výběr máte zlepšení inventáře a tudíž vyšší počet nositelných objektů, zlepšení zdraví (doporučuji), které rekovi navýší zdraví o jeden čtvereček (počáteční čtyři žalostně nestačí). Pak tady máme zlepšení mechanických dovedností (celkem k ničemu), zlepšení sprintu (hodí se) a instinkty. Jejich zlepšení rozšíří vaši grupu, urychlí levelování a dodá pár dalších zanedbatelných benefitů. Dále hra nabízí zlepšení zbraní na blízko a na dálku a také vylepšení kategorie objektů, kdy z libovolného nalezeného předmětu můžete bez dalšího kombinování vytvořit výtvor, jehož základem je právě objekt z oné kategorie. A to se vyplatí!

Víte, jakou další věc na sérii Dead Rising hned po kombinování zbraní zbožňuju? Psychopaty. Jde o volitelné bossfighty proti vyšinutým, zrůdným či jinak retardovaným občanům. Vyznačují se pokřivenou osobností, ohyzdným zevnějškem a svébytným výstupem. Jejich zdraví několikanásobně převyšuje to Nickovo a souboje s nimi nejsou z pravidla žádný med. Opět jde o neskutečně originální pošahané bytosti a hráč si nejednou klepe na čelo, co to tvůrci u všech všudy stvořili. Třeba morbidně obézní, na pojízdný vozík upoutaná jezdící reklama na srdeční kolaps je zářným příkladem zvrácenosti scénáristů Dead Risingu. Anebo jde o genialitu. Záleží, jestli vás ohyzdná zvratky vyvrhující dvousetkilová ochechule s vidličkou místo zbraně pobaví nebo znechutí. Nebo oboje. Záleží na vás. Na psychopatech v Dead Rising 3 mi vadí jen jedna věc. Je jich strašně málo! V Dead Rising 2 jsem ani nestíhal pobíhat po úrovních Fortune City a pobíjet všechny tamní šílence a tady jsem si vyloženě přál, aby mi neznámý kontakt ve vysílačce sdělil pozici dalšího psychopata. Vedlejších misí je k dispozici celkem dost. Obvykle přijedete za mírně vyšinutým přeživším, který vás konfrontuje svým požadavkem, který když splníte, přidá se k vám do party. Náplň misí je bez pár výjimek nudná a samotní parťáci, které za misi dostanete, jsou celkem k ničemu.

Los Perdidos (tak se to město jmenuje) doslova přetéká nejrůznějšími sběratelskými předměty. Hledat zde můžete sošky jakéhosi Franka (ví bůh, o koho má jít), těla nešťastně zesnulých občanů a to nejlepší – plány na zbraně. Samostatně už bohužel nemůžete vynalézat a zkoušet kombinovat. Na druhou stranu, teď už nepotřebujete stoly s vybavením. Všechny kombinace provádíte tak říkajíc na koleni. K Los Perdidos mám jednu výtku. Je zbytečně chaotické, špatně se v něm orientuje a ještě hůře se v něm dostává z bodu A do bodu B. Na hlavních tazích jsou nesmyslně rozmístěné zátarasy, které mnohdy nejdou objet a vy tak musíte vystoupit, přejít úsek pěšky a hledět si po dalším vozidle. Jako by snad nestačili zombíci, kteří jsou v městě zastoupeni v tak hojném počtu, až má člověk pocit, že zde byla vměstnána třetina americké populace a následně zahájena genocida skrze zombie apokalypsu.

 

 

Výlet do Los Perdidos se tak celkově vydařil. Hra je sama o sobě velmi slušně dlouhá a to ještě přidává 4 dodatečné kampaně, v nichž se na všechny události díváte z trochu jiné perspektivy. Hrajete za úplně nové postavy, do rukou se vám dostávají úplně nové zbraně a herní doba se vám hnedle prodlouží. Oceňuji snahu tvůrců zavděčit se širšímu davu, tedy zavedení herních režimů. Pro mě byl nový režim Completionist jako šitý, neboť jsem měl dostatek času na sesbírání všech plánů, dokončení drtivé většiny vedlejších misí a na bezcílné prozkoumávání města. A pro fanoušky původních dílů je tu režim Speedrun, kdy času bude naopak nedostatek a každá minuta zlatá. Dlouhá herní doba, návyková hratelnost a velké množství možností jsou dobrými důvody, proč do Dead Rising 3 jít. Když přičteme možnost kooperace, bonusové kampaně a tři konce, jichž lze dosáhnou, jedná se o jasnou koupi. Jasnou koupi v případě, že hledáte povrchní, nenáročnou a lehce stupidní hru k odreagování. PS: V recenzích od jiných recenzentů jsem narazil na kritiku portu hry. Nechápu, co jim na něm vadilo, protože moje verze fungovala skvěle. S myší se zacházelo bez problému, hra nepadala a nenarazil jsem na žádný bug, který by znemožňoval dohrání. S výsledným portem jsem osobně spokojen.

Recenze Dead Rising 3: Statečný mechanik uvězněn v městě nemrtvých

Hodnocení

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama