Recenze deskové hry Čarostíny
Speciály Článek Recenze deskové hry Čarostíny

Recenze deskové hry Čarostíny

6

Když se zvířátka poperou, tak jedině magií.

Naposledy jsem vám tu představil soubojovou hru Disney Sorcerer’s Arena: Epické aliance, ve které byla hromada slavných postav bojujících za pomoci unikátních karet. Dnes vám detailněji ukážu Čarostíny, v nichž se vydáte v kůži roztomilých tvorů do boje plného zaklínadel, který může vyhrát pouze jeden.

Počet hráčů: 2 – 4

Herní doba: 30 – 90 min

Cena: 829 Kč (Blackfire)

Poskytnuto: Blackfire

Věk: 12+

Čarostíny vás vyšlou do jasně zformovaného světa

Základní myšlenkou deskové hry Čarostíny není nic menšího než střet několika kouzelníků, kteří patří ke specifickým živočišným druhům, díky čemuž se od sebe liší. Nečekejte však, že tu dostanete podobně rozsáhlou arénu jako v případě Disney Sorcerer’s Arena: Epické aliance. Při maximálním počtu hráčů na vás čeká celkem sedm políček, po nichž se máte možnost pohybovat. Každý z bodů na mapě je ve své podstatě unikátem, takže z jejich potenciálu můžete těžit. Jednou vám dodá vyšší odolnost, a tak sníží míru zranění, zatímco jindy získáte nějakou tu surovinu.

Recenze deskové hry Čarostíny

Suroviny při hraní Čarostíny užíváte k nákupu kouzel, která jsou připojena k určitým částem mapy. A nejen k tomuto kroku. Užitečné jsou také když chcete samotnou magii užívat, protože každé kouzlo si po vás žádá určitý objem surovin. U některých pak můžete jeho efektivitu posílit vynaložením většího počtu zdrojů. Třeba takový Nájezd jednorožce sice vypadá roztomile, ale po investování tří modrých krystalů dovede protivníka obrat až o šest životů. Pískovcová pěst pak po utracení dvou červených krystalů udělí až čtyři zranění tomu, kdo stojí na sousedním políčku. Každá z postav může mít po ruce až pět zaklínadel, která mají různou podobu.

Útočná kouzla se zaměřují na poškození. Některá mají dost omezený dosah, zatímco u vyloženě komplexních zaříkadel můžete počítat s pokrytím klidně i celé mapy. Transformační magie mění krystaly a esence v to, co aktuálně potřebujete. No a pak jsou tu samozřejmě také protikouzla, s jejichž pomocí nemáte problém vyrušit nepřátelský výpad, anebo když už náhodou nikoliv, tak minimálně citelně snížit dopad na vaši tělesnou schránku. Tyto karty při hraní Čarostíny vynášíte vyloženě při útoku. Poté co jsou karty vyhodnoceny si odečtete životy a jedete dál až do okamžiku, kdy vás někdo pošle pod kytičky.

Recenze deskové hry Čarostíny

Bez štěstí si žádná kouzla nekoupíte

Jak už bylo řečeno výše, kouzla nejsou v Čarostíny zadarmo. Na začátku každého tahu proto musíte nejdříve hodit vizuálně velmi zajímavými kostkami, na kterých jsou vyobrazeny symboly zdrojů, s nimiž se dá poté pracovat. Padnout vám mohou různě barevné krystaly, sféry, prokleté krystaly nebo stínová esence. První dvě zmíněné složky jsou vyloženě investičním formátem, se kterým je možné pracovat. Prokleté krystaly vám za normálních okolností na konci kola vezmou nějaké ty životy, i ty však lze zpracovat. Musíte mít ale po ruce správná kouzla, která vyžadují k užití právě toto nebezpečné zboží.

Recenze deskové hry Čarostíny

Ve finále je tu pak stínová esence. Ta se dá použít k praktikování magie, jenže lepší je si jí schovat. Má totiž vliv na podobu vámi ovládaného tvora. Základní forma hrdinů deskové hry Čarostíny není nikterak specifická. Jakmile ale nasbíráte dostatečný počet esencí (3), tak můžete svého šampiona transformovat do děsivé formy u které už máte přeci jen nějakou tu speciální dovednost, s jejíž pomocí se odlišuje od zbytku osazenstva. Žabža Osnovačka má kupříkladu možnost vyléčit si za pět esencí pět životů. Dejmek Ničitel pak dovede použít plošný útok, skrze nějž vezme každému ze svých protivníků pět životů.

Transformace do stínové formy nevede pouze k získání speciální schopnosti, ale také si takto otevřete jednoho stínového společníka posilujícího tělo svého pána nějakou tou dodatečnou dovedností. Některý vám při hraní Čarostíny obnoví životy po užití kouzla, jiný zase zvýší kontaktní zranění, nebo dodá tělu vašeho hrdiny obranné schopnosti.

Recenze deskové hry Čarostíny

Bitvy v Čarostíny mají slušné tempo

Už na první pohled nevypadají Čarostíny nikterak komplexně, jakmile do této hry však proniknete, velmi rychle přijdete na to, že se jedná o titul kombinující velmi efektivně kostky a kartami. Díky nevelkému manévrovacímu prostoru jsou všechny partie nebývale rychlé. Odlišnost mezi postavami je pak zásadní pro vývoj boje. Tedy především ve finálních etapách, kdy proti sobě stojí už stojí tvorové mající za sebou transformaci do stínové formy. Pokud máte rádi plynulé hry schopné zaujmout i vizuálem, určitě po tomto kousku sáhněte.

Za poskytnutí kopie hry Čarostíny děkuji českému distributorovi, společnosti Blackfire.