Recenze deskové hry Heat
Speciály Heat Článek Recenze deskové hry Heat

Recenze deskové hry Heat

2

Závodění na okruhu ve velkém stylu.

Patříte mezi velké fanoušky závodních her, ale už vás nebaví hrát pouze na PC či konzoli? V deskové hře Heat máte možnost se pustit do závodění na vybraných závodištích, ve kterém vám cestu k vítězství dláždí karty. Jak to funguje v praxi, si můžete přečíst v následujících řádcích.

• Počet hráčů: 1 – 6
  • Herní doba: 60 minut
  • Cena: 1469 Kč (Alza)
  • Věk: 10+

Závodění může být v Heat výzvou

V deskové hře Heat máte možnost naskočit do formule a dát se do závodění na některé z tratí. Nabídnuty jsou vám celkem čtyři závodiště, na které se ve vašem autě máte příležitost vydat. Ve škále závodu naleznete trať v USA, Francii, Velké Británii a Itálii. Každá z nich hráče testuje jiným způsobem. Některé vyloženě prosvištíte, zatímco jiné vám skrze své zatáčky dokáží zlomit vaz. Liší se od sebe mimo jiné také v rámci toho, že jsou rozloženy do jiného počtu kol.

Recenze deskové hry Heat

Následně si zvolíte formuli, ve které budete závodit. Navolená barva je spojená se základními kartami dané barvy, protože právě karty jsou tím, na čem tento kousek stojí. Žádné kostky, ani žetony. Prim tu hrají karty a práce s vaší herní deskou. Na té každý hráč v rámci kola během souběžně probíhající fáze přeřadí žeton řadící páky. Posunout ho lze o jeden stupínek dolu nebo naopak o jeden nahoru. Takto s autem pracujete bez penalizace, když chcete posunout pedál o dva stupínky nahoru nebo dolu je třeba si dobrat jednu kartu Heat.

Jakmile máte zařazeno, je čas zahrát tolik karet rychlosti jaký máte zařazený převodový stupeň. Konkurence však nevidí vámi zahrané karty. Nejdříve hodnotu karet sečte první závodník, načež k ní v případě, že je mezi kartami přítomná také karta napětí přičtete ještě hodnotu další základní karty rychlosti, která se vám dostane do rukou. Ten z vás, kdo je na poslední příčce se může při přidání 1 k hodnotě rychlosti posunout o jedno pole navíc a/nebo získat jedno ochlazení.

Recenze deskové hry Heat

Další část této fáze stojí na aktivování symbolů, které máte k dispozici. V základní variaci hry se jedná o ochlazení motoru, díky čemuž odložíte karty Heat na herní podložku svého vozu. Pokud ukončíte svou jízdu vedle nebo za jiným autem máte možnost jednou za tah použít větrný pytel, s jehož pomocí se posunete o dvě pole vpřed. Za předpokladu, že během vašeho průjezdu přejedete hranicí zatáčky musíte vyhodnotit rychlost formule. Když přesahuje hodnotu daného bodu musíte využít tolik karet Heat, kolik činí rozdíl.

Jestliže je nemáte vyletíte, načež musíte umístit formuli před zatáčku a zařadit první převodový stupeň, s tím, že si do balíčku přidáte jednu až dvě karty napětí. Karty rychlosti po této fázi můžete odhodit. Karty napětí a Heat vám však v ruce zůstávají. Finálním tahem pak jest dobrání karet z balíčku tak, abyste měli na konci sedm karet v ruce. Jakmile odjedete předem určený počet kol stane se vítězem ten, kdo první protne cílovou linii.

Recenze deskové hry Heat

Tak tohle jsou základní podmínky, jenže Heat pro vás má také širší škálu modulů, jimiž se dá hra obohatit a tak navýšit celkovou náročnost. Je zde modul garáže, v jehož rámci upravujete svou káru. Pokud spíše preferujete počasí, ani tato možnost tu neschází stejně jako sólový režim či šampionát představující sérii závodů, jimiž se projedete za specifických podmínek. Modifikátory jsou to zajímavé a celkově podle mého stojí za pozornost každý z nich.

Heat: Hustý déšť přidává dalšího hráče i nové tratě

Přišlo vám, že základní verze Heat je příliš jednoduchá i po obohacení skrze některé moduly? Tak to je tu pak pro vás expanze Heat: Hustý déšť, která přináší okruh v Japonsku a Mexiku. To však není vše. Vedle toho je tu další autíčko, díky němuž se do hraní má možnost pustit další účastník, který se může zapojit jak na nových tratích, tak i mimo ně.

Recenze deskové hry Heat

Na čerstvých okruzích ovšem můžete počítat s dosud nespatřenými podmínkami. Japonsko je kupříkladu proslulé kalužemi vody, které znesnadňují zpomalení, takže je náročnější na karty Heatu. AI může být agresivnější, v určitých okruzích je pak možné nalézt prvek Šikany. Heat: Hustý déšť je dle mého slušným rozšířením, které vzhledem svým kvalitám stojí za pozornost primárně v momentu, kdy chcete získat prostor pro dalšího hráče, nebo zkrátka jen ozvláštnit základní hru novými tratěmi, které stojí za to.

Recenze deskové hry Heat

Heat patří mezi žánrové klenoty

Závodní hry nejsou na deskové scéně úplně početné, nebo minimálně těch kvalitních není mnoho. Heat patří mezi to nejlepší co můžete nalézt. Ocenit musím zpracování tratí, základní myšlenku hratelnosti a také dodatečné moduly, jimiž máte možnost navýšit celkovou náročnost. Skrze rozšíření Heat: Hustý déšť pak můžete znovuhratelnost posílit novými tratěmi a také možnostmi. Pokud o hře uvažujete, není špatné vzít rovnou i rozšíření.

Heat patří mezi atraktivní projekty, jejichž hratelnost je velmi povedená. Pokud patříte mezi fanoušky závodění vůbec bych se nebál právě po tomto kousku sáhnout, protože díky modulům sedne jak náročnějším jedincům, tak i začátečníkům.

Za poskytnutí kopie hry Heat a Heat: Hustý déšť děkujeme českému distributorovi, společnosti Blackfire.