Recenze deskové hry Marvel Dice Throne
Speciály Článek Recenze deskové hry Marvel Dice Throne

Recenze deskové hry Marvel Dice Throne

1

Hrdinské kostky jsou vrženy.

Nedávno jsem vám tu prezentoval karetní hru Královstvé Valeria, která v sobě kombinovala kostky a karty. Formát je to oblíbený, díky čemuž tady pro vás máme dnes text orientovaný na titul plný hrdinů Marvel Dice Throne, který vyšel ve dvou variantách. Jaké hrdiny v nich najdete a jak se tento kus hraje, vám poví následující řádky.

Počet hráčů: 2 – 4 (4 - 8 v případě, že máte oba sety)

Herní doba: 30 minut

Cena: 1599 Kč (Alza)

Věk: 8+

Každý set Marvel Dice Throne vám dává k dispozici specifické hrdiny

Nejeden komiks i jeho filmové adaptace stojí na střetu postav z univerza Marvelu. Vždy je to slušná bitva, kterou by chtěl člověk někdy zažít na vlastní kůži. Takovou příležitost vám dává karetní hra plná kostek Marvel Dice Throne. Tu lze nalézt ve dvou formátech. Jeden vám nabídne Lokiho, Thora, Milese Moralese a Scarlet Witch, zatímco ve druhé krabici se nachází Captain Marvel, Doctor Strange, Black Panther a Black Widow. Celkově na vás tím pádem čeká osm postav.

Každá z nich je tu vlastně unikátní ve všech ohledech. Všichni mají své kostky, karty a herní desku prezentující její schopnosti, které máte možnost realizovat. A aby toho nebylo málo přítomná je ještě deska stavů, kde opět naleznete napříč postavami specifické dovednosti a stavy. Asi vás nepřekvapí, že třeba Thor v tomto prostoru má své milované kladivo, Miles Morales neviditelnost a Black Panther svůj oblek a kinetickou sílu. Jakmile si určíte kdo by vám mohl sedět nejvíce startuje samotná hra.

Recenze deskové hry Marvel Dice Throne

Nejdříve je zde fáze Údržby ve které fakticky vyhodnocujete to co se stalo v předchozím tahu. Následně je tu etapa Příjmu. Hrdinové potřebují pro své akce bojové body, které vždy získáváte v úvodu této části spolu s kartou z vašeho balíčku, jenž je fakticky z nemalé části tvořen unikátními kartami pro každou z postav. Samozřejmě máte tam nějaké totožné karty, avšak z velké části je tvořen kousky s nimiž pracujete v hlavní fázi.

V ní můžete prodávat karty a měnit je tak v bojové body. Když pak chcete můžete některé ze svých karet zahrát. Některé si žádají bojové body, zatímco u jiných naleznete jiné požadavky. Část z nich stojí na akci, jiné zase vylepšují vašeho hrdinu. Paleta schopností je opravdu pestrá a možností je dost, takže se opravdu nudit nebudete. Samotné vylepšování může mít následně vliv na další fázi Hodu akčními kostkami. Při ní hodíte pěti kostkami a máte možnost následně dvakrát přehodit všechny nebo část z nich.

Recenze deskové hry Marvel Dice Throne

Jakmile máte naházeno nastává moment si vybrat schopnost, kterou váš hrdina disponuje. Hodně se mi líbí, že skrze vylepšení se dají dovednosti upravit, takže si žádají jiné kostky než za předpokladu, že schopnost vylepšená není. Váš hod mohou konkurenti upravit skrze karty. Když máte hotovo dochází k aktivaci vybrané útočné schopnosti. Zajímavé pak je, že tu při větším počtu soupeřů určujete cíl hodem kostkou. Napadený si pak má možnost hodit kostkou, či kostkami na obranu, čímž může redukovat poškození, popřípadě útočníka při troše štěstí zranit. Poté je tu opět Hlavní fáze postavená na stejném průběhu jako ta první.

Osmá část hry je fáze Odkládací, kdy prodáváte karty do momentu, než jich máte v ruce pouze 6 a méně. Všechny pak dáte na odkládací balíček. Samotná hra pak končí v Marvel Dice Throne momentem, kdy svého protivníka kupříkladu při střetu dvou hráčů připravíte o 50 životů. Vzhledem k tomu, že pokaždé můžete vsadit na jiného hrdinu a strategii, je to vždy zábavné.

Recenze deskové hry Marvel Dice Throne

Když Marvel Dice Throne, tak rovnou dvakrát

Her spojených s Marvelem není úplně málo, avšak označit většinu za pecky bych se rozhodně neodvážil. V případě Marvel Dice Throne dostanete zajímavý titul, který kombinuje efektivně karty s kostkami a nechává vás střetávat s unikátně navrženými hrdiny jejichž zpracování je velmi vydařené. Celkově si není moc důvodů stěžovat na komponenty ani na insert. Zkrátka naprostá spokojenost.

Recenze deskové hry Marvel Dice Throne

U jiné karetní hry bych k tomu asi přistupoval jinak, jenže v případě Marvel Dice Throne mi dává smysl, aby když už do této hry chce jít, je lepší vzít oba sety. Důvody proč jsou tu rovnou dva. Zaprvé si skrze druhý navýšíte počet hráčů. Za druhé rozšíříte škálu hrdinů a dáte možnost hrát celkem osmi hráčům, protože každý hrdina mé svá kostky, karty a komponenty, díky čemuž to, že vezmete jednoho nelimituje druhé a naopak. Za sebe jsem si hraní opravdu užíval, takže pokud máte rádi rychlé kostkokaretní hry, tak bych se tohoto kousku vůbec nebál.

Za poskytnutí kopie hry Marvel Dice Throne děkujeme českému distributorovi, společnosti REXhry.