Recenze deskové hry Marvel United: Spider Geddon
Speciály Článek Recenze deskové hry Marvel United: Spider Geddon

Multiversa jsou tu a s nimi jejich hrdinové i padouši.

Marvel United patří mezi deskoherní série, které berou hráče do různých sfér oblíbeného komiksového vesmíru. Aktuálně rozšiřuje škálu deskovek patřících k této značce titul Marvel United: Spider Geddon. Nač přesně se zaměřuje, jací padouši v něm čekají a mnohem více vám povíme v následujících odstavcích našeho textu.

• Počet hráčů: 1 – 4
  • Herní doba: 30 – 45 minut
  • Cena: 999 Kč (Tlama Games)
  • Věk: 14+

Příběhy Marvel United: Spider Geddon vás vezmou do Spider-Verse

Univerzum Marvel za sebou nemá úplně nejlepší časy. Ne všechny jeho filmy zkrátka patří mezi opravdu kvalitní projekty. Jedním z mála, které lze označit za úspěšné je Spider-Man: Paralelní světy spolu s jeho pokračováním Spider-Man: Napříč paralelními světy. A přesně s touto úspěšnou trilogií (počítám i dosud nevydaný film) je hra Marvel United: Spider Geddon pevně spojená.

Hlavními hrdiny jsou tu borci, kteří mají něco společného s radioaktivními pavouky. Některé vyloženě kousl, zatímco v případě jiných se ukrývá v útrobách jimi vlastněného robota. Za dobrodružstvím se díky tomu můžete v Marvel United: Spider Geddon vrhnout v kůži některé z osmi postav. Ty v základu disponují specifickými balíčky, které mají na zadní straně vždy grafiku, díky čemuž se opravdu při třídění karet nespletete.

Vedle kousků, které jsou u všech víceméně totožné, nebo jsou zpracovány dosti podobně, mají všichni opravdu unikátní karty disponující unikátní schopností. Peni Parkerová kupříkladu za pomoci karty Kovová zbroj, umožnuje po vynesení ignorovat jedno zranění. Symbiote Spider-man kupříkladu po užití karty Ohromná síla získá dva údery. Když se mu navíc během této akce podaří zlikvidovat padoucha, tak za něj dostane jeden takový žeton zpátky, což se vyplatí.

Kromě nových hrdinů přináší Marvel United: Spider Geddon také padouchy. Primárním se pro řadu hráčů stane Spot, jehož si jistě pamatujete z Spider-Man: Napříč paralelními světy. Když je právě on vybrán do role hlavního padoucha do každé lokace umístíte jeho puntíkované žetony. Skrze ně může udělovat nepřátelům zranění a také na ně teleportovat, když náhodou utrží ránu. V nabídce vedle něj najdete také Morluna.

Tito vyložení padouši představují slušnou výzvu. Postavit se však můžete také Anti-venomovi a Superior Spider-manovi, protože tito hrdinové mohou převléci kabát a lze je tak transformovat do rolí antagonistů. Každý z nepřátel disponuje speciální škálou schopností, počtem životů a též tím jak lokace reagují na moment, když už do nich nelze dát další žetony padouchů / obyvatel. V případě je kupříkladu padouchem Spot, tak všichni hrdinové v dané destinaci utrží zranění.

Samotná bitva probíhá tak, že padouch vždy vyloží svou kartu Spiknutí, čímž odstartuje svůj pohyb po mapě. Pokud dorazí na „cílové“ destinace tak v Marvel United: Spider Geddon spustí hlavní efekt. V případě, že nikoliv pouze přidá na okolní políčka žetony padouchů a obyvatel města. Následně hrají hrdinové, kteří pokládají postupně karty, načež vždy dojde také na padoucha, který nezůstává zcela mimo hru.

Příběh se vyvíjí a parta správných postav během něj plní tři prezentované úkoly, jimiž dělají z jejich protivníka „normální“ cíl, do něhož se dá následně bušit. Pěkně je tu zpracována mechanika spolupráce stojící na tom, postavy mohou v rámci výpadu navázat na svého posledního předchůdce a tak to zloduchovi ještě více osolit. Partie v Marvel United: Spider Geddon končí prohrou hrdinů nebo poražení zloducha. Hrát takto můžete proti hře samotné, nebo některému z hráčů, který se ujme záporné postavy.

Fandům kooperace udělá Marvel United: Spider Geddon radost

Marvel United: Spider Geddon je deskovou hrou, která je i přes doporučenou věkovou skupinu relativně přístupná. Když máte po ruce trošku zkušené malé hráče, klidně se do jejího hraní můžete pustit i s o kapku mladšími společníky. Už od počátku ovšem musíte pracovat s tím, že je třeba spolupracovat. Protože právě kooperace je tu klíček k úspěchu.

Pokud navíc máte doma po ruce některý z jiných dílů Marvel United nic vám nebrání krabice zkombinovat a navýšit si tak výrazně znovuhratelnost novými hrdiny i padouchy. Za předpokladu, že patříte mezi fanoušky Spider-Versu představuje Marvel United: Spider Geddon výbornou volbu, pro ty, kteří touží po tom vydat se za dobrodružstvím do Marvel univerza.

Za poskytnutí kopie hry Marvel United: Spider Geddon děkujeme českému distributorovi, společnosti Blackfire.