Recenze deskové hry Zombie Kidz: Vzpomínky
Speciály Článek Recenze deskové hry Zombie Kidz: Vzpomínky

Nastal čas cestovat do dětských vzpomínek.

Zombie Kidz patří mezi deskové hry, které mají u mladších hráčů na růžích ustláno. Tematicky se jedná o zajímavé dílo s nemalou škálou fanoušků. Zombie Kidz: Vzpomínky je detektivním titulem z tohoto univerza, cílící opět na mladší hráče. Co vše vám nabídne, vám povíme skrze následující odstavce naší recenze.

• Počet hráčů: 1 – 4
  • Herní doba: 30 min
  • Cena: 669 Kč (Tlama Games)
  • Poskytnuto: Asmodée-Blackfire
  • Věk: 7+

Zombie Kidz: Vzpomínky vám nabídne trojici kapitol

Konec světa je doslova za rohem a jediný, kdo jej dokáže zvrátit, jsou děti. Tedy přesněji řečeno jejich podivný vynález, s jehož pomocí máte možnost cestovat do minulosti a nalézt způsob, jak zachránit toto místo předtím, než se z něj stane prostor plný zombíků. A že to nebude nic snadného. Vy to však bezesporu zvládnete.

Každá z herních vzpomínek je vnímána více aktéry, zaznamenávajícími na svých zornicích to, co se vlastně odehrálo. Už na prvním obrázku máte možnost spatřit rovnou čtyři postavy, které vnímají svět jinak než úplně první z řady. Aktér číslo dva má naopak celou situaci smrsknutou pouze na láhev plnou vody a nemrtvého, který mu skrze ni ukazuje svůj krásný a dosti zmalovaný obličej. A cože dělá postava numero 3? Ta se snaží varovat své přátele. Hratelnost Zombie Kidz: Vzpomínky vyloženě stojí na detailním prohlížení obrázků.

Čím více toho budete schopni na obrázcích spatřit, tím vyšší šance budete mít, že se vám správně podaří zodpovědět na otázky, které na vás čekají. Z těch prvních, které mě napadají už v momentu, kdy píšu tuto recenzi, bych zmínil třeba dotaz zaměřený na to, jak je možné, že se zombie vůbec dostaly do prostoru školy, nebo které z dětí má pod palcem roboty. Otázek je dost, takže se opravdu nudit nebudete a musím říct, že nejednou dostane vaše paměť spolu s detektivními schopnostmi slušně zabrat.

Jedním z nejsilnějších faktorů Zombie Kidz: Vzpomínky je to, jakým způsobem jsou zpracovány jednotlivé karty. Celkem se ve hře nachází 80 příběhových karet, na kterých máte velmi pěkně zpracovány zásadní momenty příběhu, a především perspektivy aktérů účastnících se daných chvil. Svět můžete spatřit očima zombie, dětí, nebo robotů. Pohledy jsou různé, osobně se mi zamlouvalo třeba izometrické vyobrazení některých situací. Všechny kartičky však stojí za to.

Trojlístkem vyprávění Zombie Kidz: Vzpomínky nekončí

Zde doporučuji vzhledem k spoilerům přestat číst. Po dokončení hlavní příběhové linky složené ze tří kapitol totiž máte možnost vrhnout se do pátrání po vašem pomocníkovi. V této části na vás čeká několik dalších záhad, které je nutné rozluštit. K vyřešení hádanek používáte různé dodatečné prvky.

Nabídnuto je vám v Zombie Kidz: Vzpomínky vedle speciálních karet také několik hraček, jejichž vliv je možné aplikovat na některé příběhové karty. Předmětů je samozřejmě více, avšak za sebe jsem si jakožto fanoušek světýlek nejvíce oblíbil lampičku. S tou se, a už to asi vzhledem k varování zaměřeným na spoilery říct mohu, odhalují skrytá místa a indicie ukryté tam, kde by to čekal jen málokdo.

V Zombie Kidz: Vzpomínky na detailech záleží

Nejspíše byste řekli, že znovuhratelnost u tohoto díla nebude příliš velká. Realita je však odlišná. Po hlavním příběhu máte možnost si hraní za pomoci dalších faktorů ještě okořenit. Je otázkou, zda je takovéto navýšení hratelnosti dostačující, je však nutno říci, že minimálně o pár hodin si můžete celý zážitek prodloužit.

Jakmile mají děti příběhy za sebou, je tu relativně málo důvodů, proč by se měl jednotlivec k Zombie Kidz: Vzpomínky vracet, což ale není u tohoto žánru nic až tak překvapivého. Příběhy jsou však natolik kvalitní, že dokáží hráče vtáhnout a po dobu hraní jen tak nepustit. Rozdělit si je navíc lze na více sezení, takže dětem je možné poskytnout vizuálně velmi příjemnou zábavu na několik večerů, testujících jejich všímavost.