Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #3
Speciály Článek Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #3

Příchod Snake Eyes aneb rytíř versus nindža.

U televizních seriálů platí pravidlo, že uprostřed sezóny je potřeba přijít s nějakým zásadním zvratem, aby se diváci nezačali nudit a nepřipadalo jim, že je seriál pořád dokolečka o tom samém. Podobnou změnu tempa a směřování jsem tedy očekával také od třetího dílu šestidílné komiksové série Bod Nula. Kromě jiného i proto, že se v minulém sešitu zdánlivě uzavřela část příběhu s Catwoman. Bylo tedy jasné, že komiks musí přeřadit na novou rychlost a jedinou otázkou zůstávalo: na co se zaměří.

• Sešitová vazba
  • 24 barevných stran
  • První vydání: 19. 5. 2021
  • Scénář: Christos Cage
  • Kresba: Reilly Brow
  • Vydavatel: Crew / DC Comics
  • Jazyk: Čeština
  • Cena: 79,- Kč (Xzone)

Pozorovatel smyčky

Jakou cestou se tvůrci rozhodli vydat pro svůj "mid-season twist" (neboli odhalení v polovině sezóny) je patrné hned od první stránky. Místo úvah mlčenlivého Batmana nebo dalších postav na tajemném bojišti je totiž naším vypravěčem zbrusu nová postava "Pozorovatel smyčky", který komentuje dění na ostrově a soustředí se právě na Batmanovy aktivity, které označuje za velmi znepokojivé. Je patrné, že Batman se postupně prokousává k odhalení tajemství smyčky a úniku z ní, takže Pozorovatel apeluje na své tajemné nadřízené, aby mu pomohli situaci řešit.

Tím řešením je druhá klíčová postava, která se na ostrov dostaví Batmanovi čelit a najdete ji rovnou i na obálce tohoto sešitu. Nejde o nikoho jiného, než Snake Eyes, což je slavný nindža bojovník ze série komiksů (a hraček) G. I. Joe. Jeho schopnosti i výzbroj se rychle ukážou být důstojnou překážkou pro Batmanovy snahy a jejich boje jsou smyčku od smyčky divočejší i velkolepější, což sebou nese poměrně působivé a nečekané vedlejší následky i pro ostatní bojovníky na ostrově. Mimochodem, přítomnost právě této postavy nejspíš není žádná náhoda, jelikož právě v těchto dnech jsme se dočkali první pořádné upoutávky na hraní film Snake Eyes.

Když jsem hltal prvních několik stránek, byl jsem nadšený z nápadu zapracovat pozorovatele a říkal jsem si, zda si tvůrci dovolí bourat čtvrtou stěnu do té míry, že třeba půjde o někoho z Epic Games. Jakmile se ale pozornost přesune na gradující duely se Snake Eyes, začal jsem se trochu nudit... do té doby, než jsem pochopil, jaký to má dopad na ostatní obyvatele ostrova a než se ukázalo, jakým způsobem nakonec Batman této mimořádné hrozbě bude čelit. Třetí sešit komiksu tak pro mne byl docela jízdou na horské dráze - nadšení, zklamání, překvapení a znovu nadšení. Bod Nula tak zůstává nápaditým a zajímavým příběhem, který slušně graduje.

Batmanova lekce

Přestože jde v jádru víceméně o akční příběh, začínám docela obdivovat způsob, jakým se autoři rozhodli vykreslit Batmana a důvody, proč se mu daří tam, kde všichni ostatní selhávají. Batman se totiž do akce nevrhá bezhlavě, nenechá se (nebo alespoň ne příliš dlouho) ovládat emocemi. A především respektuje svoje protivníky, snaží se je opravdu pochopit. Tohle se mu vyplatilo v minulých bitvách, ale obzvláště v téhle. Jeho přístup je myslím hodnotnou lekcí pro mladší čtenáře, ale také užitečným připomenutím pro ty starší. Silný příběh obvykle podpírá nějaká silný myšlenka - nejinak je tomu v tomto případě.

Jako obvykle, také v tomto sešitě najdete kód pro odemknutí nového skinu do hry Fortnite. Tentokrát se jedná o "krumpáč" Catwoman, nazvaný "Grappling Claw". Jde o docela velký nástroj, takže ho při hraní nejspíš žádný z vašich spoluhráčů nebo protivníků nepřehlédne. Mimochodem během testování tohoto vybavení mne po jejich smrti sledovalo (spectate) více hráčů, než jsem zvyklý, takže skiny z komiksu zřejmě budí mezi hráči zájem. A nebo se mi prostě zrovna extra dařilo.

Sešity vycházejí každých 14 dní, takže čtvrtý díl nás čeká ve středu 2. června.