Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #6
Speciály Článek Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #6

Jak dopadlo finále ambiciózního crossoveru?

Závěrečný díl šestidílné série, ve které se proťaly světy komiksového Batmana a videohry Fortnite, dorazil. Jako obvykle těží z parádní kresby, ikonických herních rekvizit a povedeného vztahu mezi dvojicí hlavních hrdinů, Batmanem a Catwoman. Jak se ale podařilo uzavřít záhadu tajemného ostrova, završit příběh i osudy postav a napojit to všechno na kontinuitu obou vesmírů?

• Sešitová vazba
  • 24 barevných stran
  • První vydání: 16. 6. 2021
  • Scénář: Christos Cage
  • Kresba: Reilly Brown
  • Vydavatel: Crew / DC Comics
  • Jazyk: Čeština
  • Cena: 79,- Kč (Xzone)

Konec cesty

Minulý sešit zanechal Batmana a Catwoman v poněkud zoufalé situaci s poškozenou dimenzionální bránou, kterou se plánovali vrátit do svého světa. Samozřejmě by to ale nebyl Batman, aby nepřišel na nějaké to technicky nepravděpodobné řešení. Pomůže mu k tomu také postřeh Catwoman, která minule nenechala jejich protivníka uniknout, aniž by jej o něco neobrala. Společně se tedy dvojice vydává zpátky do smyčky uvnitř ostrova na jednu poslední misi.

Předmětem jejich výpravy přitom není nic jiného, než najít na bojišti uvnitř smyčky třetí osobu z jejich světa: Harley Quinn. Jak se ale ukáže, ta má na celé dění i na plán dvojice hrdinů poměrně radikální názor, který samozřejmě vede k pořádné bitce. A když už se zdá, že se vítezství nakloní na stranu hlavní dvojice, odhalí tajemná smyčka svůj nejnovější trik.

Přestože ve finále není o zvraty nouze, největší dojem ve mně zanechalo opět to samé, jako v prvním sešitě: vztah mezi Batmanem a Catwoman, který je lidštější a opravdovější, než všechny ty šílené nadpřirozené věci kolem nich. Na samotném konci Catwoman odhalí Batmanovi svoji největší obavu a obě postavy na chvíli zapochybují, zda jejich plán vůbec stojí za tu cenu. Otázka zde položená na chvíli zasekla i mne a následné odhalení odpovědi na mne udělalo dojem nejen svojí pointou, ale také stylovou změnou kresby. Autorům se povedlo zúročit příběh téhle svérázné "milenecké" dvojice a dodat tak příběhu zdařilou pointu.

Jiný pohled na hru

Bohužel silné finále osudů hlavní dvojice poněkud rozmělní následujících několik stránek, řešících následky v Gotham City... a Metropolis. Zde dojde na nějaké to vysvětlování, kdo za tím vším vlastně stojí a také na náznaky, kam směřuje budoucnost těchto postav. Aniž bych chtěl prozrazovat příliš, najdete zde mix postav z DC i Fortnite vesmíru a celkově je zřejmé, že propojování těchto dvou světů zdaleka neskončilo. Nejspíš to bude mít vliv nejen na budoucí komiksy, ale také na obsah ve hře. Každopádně je zajímavé zamyslet se nad mechanikami Fortnite z pohledu hlubšího lore a budování mytologie, ke kterému zde dochází.

Také šestý sešit obsahuje kód pro bonusový předmět do hry Fortnite, tentokrát se jedná o "krumpáč" Batarang Axe. Pokud jste ale aktivovali kódy ze všech šesti sešitů komiksu, dostanete zároveň s tímto posledním kódem také extra odměnu v podobě celého skinu pro samotného Batmana, nazvaného Armored Batman Zero. Je to rozhodně jeden z těch lepších/drsnějších vzhledů v Batmanově dlouhé historii. Součástí je i pláštěnka, která nahrazuje tradiční batoh. Docela mne mrzí, že jsme nedostali také skin Catwoman, když už nám tvůrci ke komiksu věnovali Batmana a Harley. Každopádně jsem rád, že jsem byl u tohoto mimořádného crossoveru a určitě si na něj v budoucnu při hraní Fortnite vzpomenu.