Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #4
Speciály Článek Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #4

Tým hrdinů proniká do tajemného zákulisí ostrova.

Zatímco minulé díly si musely vystačit s vnitřním monologem postav, čtverkou se přesouváme "mimo smyčku", do světa, ve kterém již postavy spolu mohou normálně rozmlouvat. Nejvýraznějším rysem čtvrtého sešitu je tedy mnohem větší důraz na dialogy a interakce. Bohužel se tak naplno projeví určitý kýčovitost některých aspektů příběhu, nicméně jakmile dostanou pořádný prostor Batman a Catwoman o samotě, vše je zase o hodně dospělejší a zajímavější.

• Sešitová vazba
  • 24 barevných stran
  • První vydání: 2. 6. 2021
  • Scénář: Christos Cage
  • Kresba: Christian Duce
  • Vydavatel: Crew / DC Comics
  • Jazyk: Čeština
  • Cena: 79,- Kč (Xzone)

Tajemství ostrova

Ačkoliv se po událostech minulého dílu Batman dostal mimo prokletou smyčku, která ho opakovaně zbavovala dlouhodobých vzpomínek a schopnosti mluvit, ještě pořád se nachází na tajemném ostrově. V prostoru mimo smyčku ale platí jiná pravidla a zmíněná omezení zde již nefungují. Na druhou stranu má ale každý jen ten svůj jeden opravdový život... což se hned v úvodu čtvrtého sešitu ukáže být poněkud nebezpečné, jelikož ze smyčky očividně uniklo více bojovníků a jejich vztahy nejsou zrovna nejlepší.

Po úvodním vyhrožování se ale postupně všichni shodnou, že je v jejich společném i individuálním zájmu spolupracovat na nalezení řešení a cesty pryč z ostrova. Přestože v partě uprchlíků najdeme třeba i postavy kalibru Deathstroke, všichni postupně přijmou, že se Batman stane jejich přirozeným vůdcem - jeho detektivní schopnosti a přirozená autorita jdou těžko přehlédnout. Následně se tedy všichni pustí do organizovaného pátrání, které opravdu přinese plody v podobě nových odhalení o historii i technologii tajemného ostrova. Mezitím si ale užijeme i příjemně provokativní interakci mezi Batmanem a Catwoman.

Následuje proniknutí do "zákulisí" ostrova, tedy do zdánlivě nedostupné oblasti, odkud kdosi manipuluje vším zdejším děním. Ačkoliv ještě nedojde na úplné odhalení nebo konfrontaci, věci se rychle zvrhnou a dočkáme se prvních "permanentních" smrtí. Do příštího dílu tak budeme vstupovat s mnohem vyššími riziky a sázkami, i když asi většina z nás dokáže tipnout, o které postavy se ve skutečnosti zas tak moc bát nemusíme.

Tradiční příběh

Určité kouzlo první poloviny série, kdy si autoři museli vystačit s minimem písmenek, kladli větší důraz na emoce a všemu dominovala mnohem tajemnější záhada zdejšího světa, je pomalu pryč. Místo toho nastupuje poměrně tradiční "týmová" akce, ve které se parta hrdinů musí společně poprat s nebezpečnou situací a porazit toho, kdo za všechno může. Sice mne tento odklon od skvělé atmosféry minulých dílů docela mrzí, ale na druhou stranu jsem pořád napnutý, jak přesně autoři vysvětlí fungování "Fortnite ostrova".

Také tento sešit v sobě ukrývá kód pro stažení skinu přímo do hry Fortnite, který je potřeba uplatnit na webu hry. Jedná se o další kluzák - tentokrát patří Deathstrokeovi. Musím přiznat, že jsem lehce zklamaný, protože jsem čekal, že nás komiksy postupně vybaví jedním kompletním setem např. pro Batmana - od kostýmu přes kluzák až po krumpáč, emote, tag apod. Nic to ale nemění na tom, že kluzák vypadá dobře. A při jeho testování jsem tentokrát vyhrál (solo) Victory Royale, což mě potěšilo, jelikož v poslední době hru zapínám opravdu jen na ten jeden testovací zápas jednou za 14 dní.

Sešity vycházejí každých 14 dní, takže pátý díl nás čeká ve středu 16. června.