Recenze Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu
Recenze Recenze Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

2
Platformy Windows PC Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Apple iOS Android Android

Sbalit stan, vařič, teplé oblečení a hurá do kempu! Tedy alespoň virtuálně.

Dnešní doba je plná paradoxů. O pandemiích jsme se ještě před 2 roky mohli tak nanejvýš dočíst v historických knihách nebo se s nimi setkat v katastrofických filmech a v reálu jsme s nimi zápasili při hraní deskovek. To co bylo dávno zapomenutou nepříjemností, nebo pouhou fikcí, se stalo dennodenní skutečností. A stejně tak to, co jsme ještě loni brali jako samozřejmost, se teď pomalu přesouvají do oblasti nereálna. Třeba i obyčejné kempování je teď pro mnohé pouhým snem a i já mám strach, že naše obytné dodávky zůstanou letos zaparkovány u baráku a stany vytáhneme pouze abychom je vyvětrali a naimpregnovali.

Pro milovníky jedniček a nul naštěstí existuje ještě jeden prostor, do kterého lze z nudné všední reality uniknout, a to ten virtuální. Dovolenou v Japonsku jsem pro letošní rok také odpískal, ale nepohrdnul jsem pozváním studia Gemdrops a s chutí si postavil stan na břehu jezera Motosu tak, abych se mohl kochat pohledem na horu Fudži. Škoda jen, že byl ten výlet tak krátký.

• Platforma: PlayStation 4, Nintendo Switch (recenzovaná verze), PC (Steam), Oculus Quest, iOS a Android
  • Datum vydání: 3. března 2021
  • Výrobce: Gemdrops, Inc.
  • Distribuce: Clouded Leopard Entertainment Inc.
  • Žánr: simulace, adventura
  • Dat ke stažení: 211 MB (Switch verze)
  • Herní doba: ¾ hodiny
  • Přístupnost: 3+
  • Prodejní verze: Digitální
  • Cena: 479 - 555 Kč (podle platformy)

VR hra Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu je jedním ze dvou titulů, které nám hodlají zprostředkovat zážitek z kempování dvojice dívek v Japonsku. Hlavními hrdinkami jsou Nadeshiko a Rin, které se společně vydávají do kempu a chtějí spolu prožít jeden den a jednu noc mimo město.

V tomto prvním dílu se zhostíte role Nadeshiko a z jejího pohledu si prožijete výlet u jezera Motosu. V plánovaném pokračování se role prohodí a z pohledu Rin zakotvíte v kempu Fumoto. Holky jsou vcelku povahově rozdílné, takže Nadeshiko je nadšená prakticky z úplně všeho, Rin je spíše tím klidným typem, který celý výlet prosedí zabalená v dece na židli u ohně a čte si.

Laid-Back Camp - Virtual - Lake Motosu jsem nejprve zkusil celou VR prostředí a musím uznat, že přes nízké rozlišení Switche vypadá nádherně. Vše, od modelů postav, které jsou prostě oživlé postavy z anime, až po zvolenou reálnou lokalitu, vytvořenou ve VR ze skutečného pobřeží jezera Motosu. Navíc měla konzole celou dobu absolutně dostačující výkon a obraz byl naprosto plynulý a stabilní.

Obě postavy jsou navíc plně nadabovány, ale protože jde o japonštinu, bylo nutné si zapnout titulky. Ty fungovaly taky skvěle a v obrazu vůbec nevadily a nerušily. Není proto problém nechat se vtáhnout do vytvořené domácí atmosféry, která vyloženě působí jako byste byli někde v kempu s kamarádem, prohlíželi si okolí a sem tam se spolu pobavili.

Přes nízké rozlišení Switche vypadá vše nádherně.

Ovládání je velmi jednoduché a intuitivní. Některé objekty Nadeshiko dokáže okomentovat, což poznáte podle ikony s vykřičníkem. Ta vyskočí právě jen při pohledu na danou věc nebo i objekt. Některé reakce se začnou časem opakovat, třeba komentáře jezera nebo hory Fudži, ale třeba s Rin se dokáže bavit překvapivě dlouho a rozhovory nebo reakce Rin se začnou opakovat až po delší době.

Samozřejmě se můžete projít k jezeru nebo si vzít mobil a pořídit pár fotek. Některé pošlete svým kamarádkám, které je začnou promptně komentovat, jindy si fotky pouze prohlédnete a uslyšíte pouze Nadeshičin vždy nadšený komentář. Několik věcí nabízí i rozšířenou interaktivitu, takže si pohledem na hrníček uvaříte kafe nebo čaj s mlékem. Jiné pak posunou děj příběhu dál.

Je velmi dobré poznamenat, že i když jedná o VR titul, má v sobě Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu implementovaný režim bez VR a dokonce i režim bez využití gyroskopů. Díky tomu je hra dostupná také ty hráče, kteří nemají žádnou VR soupravu. Toto je důvod proč můžeme vývojáře bez skrupulí pochválit, protože opravdu hodně VR her prostě nemá režim bez VR. Bohužel jsou zde aktivity, a tím pádem celá interaktivita, dost omezené. Rozhlížení se po okolí jezera je kouzelné, ale nevydrží vám na dlouho. Procházka k jezeru je vyřešena skokově a tak je největší zábavou pořizování fotek a otravování Rin, která focení moc ráda nemá.

I když jedná o VR titul, má v sobě hra implementovaný režim bez VR a dokonce i režim bez využití gyroskopů.

Po dokončení hry, což vám zabere asi dobu jednoho dílu anime, tedy cca půl hodiny, jsem zkusil i režim bez VR. Díky Joy-Conům Switche je rozhlížení se parádní. Konzoli jde jakkoli otáčet, což můžete zjistit z přiložených screenshotů. Obraz se navíc také nijak neseká, jen je vůči VR režimu daleko ostřejší. V TV režimu je pak ovládání celkem zvláštní a nemůžu říct, že by mi nějak zvlášť sedělo. Ale Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu není primárně vytvořena pro ovládání pomocí gamepadů.

Za mne je ale Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu rozhodně příjemně odpočinkovým, ke kterému se možná vrátíte jen proto, že budete zkoušet, co všechno ještě můžete provádět. Třeba úplnou náhodou jsem se při típání screenshotů podíval na noční oblohu spustil zajímavý rozhovor, týkající se mimozemšťanů. Takže než byste měli sedět doma, můžete sedět také v kempu Motosu Lakeside Campground s výhledem na nádhernou horu Fudži.

Apple iOS
Android Android

Laid-Back Camp -Virtual- Lake Motosu je roztomilý a příjemný zážitek, který si asi fanoušci anime užijí o něco víc. Tvůrci hry také dostali patrně za úkol oslovit co nejširší publikum, takže hra vyšla současně na šesti různých platformách.Problémem je docela krátká herní doba, která viditelně slouží jako náhrada za další epizodu anime. Rozhodně se ale těším na další výlet, tentokrát do kempu Fumoto.

zvolené prostředí
plynulost hraní a obrazu
kompletní dabing