Zpět na článek

Diskuze: Recenze Like a Dragon: Infinite Wealth - parta čtyřicátníků na Havaji

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V médiích jsem se před vydáním dozvídal, že ve hře by měl být i jakýsi real-time soubojový systém, který se používá, když se hraje za Kazumu. Je to tak? Recenze se o tom vůbec nezmínila.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
24. 1. 2024 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Něco takového tam opravdu je, ale pro jistotu to schovám do odděleného textu. Jako poslední/ultimátní schopnost (tedy rozhodně ne od začátku hry) Kazuma odemkne schopnost prostě realtime několik vteřin "boxovat" do nepřátel mlácením do tlačítka ze strany hráče, je to velmi účinný a zábavný útok, ale není nijak extra složitý/komplexní a dostupný je jen jednou za čas, když se nabije jeho ukazatel.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Děkuji. Je to zajímavá mechanika a o to víc se na novou "Yakuzu" těším.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obávám se, že Martin v první kapitole recenze prozradil zápletku Like a Dragon Gaiden. Já to nevěděl, Gaiden jsem ještě nehrál, ale protože jsem opakovaně slyšel, že závěr Gaiden může fanoušky až rozplakat, tak je to asi ... to. Že?

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
24. 1. 2024 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Nemoc hlavního hrdiny "prozradila" Sega v oficiálních upoutávkách na hru. Konec Gaiden je ale dojemný z úplně jiného důvodu (o nemoci tam není ani zmínka).

Gurp 18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A je tam ještě tolik náhodných soubojů jako v minulém dílu? Jako hra me to docela bavilo, ale ty souboje na ulici doslova každou minutu stále s těmi stejnými nepřáteli mi to tak otravili, že jsem to ani nedohrál

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
24. 1. 2024 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gurp 18 Předpokládám, že stejně jako v Yakuza Like a Dragon, tak i zde bude předmět, který eliminuje nepřátelé na ulicích.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
24. 1. 2024 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks Akorát tam ten item byl docela pozdě, až v Sotenbori. Ale potěšil. Yakuza aspoň dává šanci se náhodným soubojům vyhnout, tím že jdou nepřátelský skupinky vidět na mapě (narozdíl od spousty jiných, hlavně starších, jrpg).

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
24. 1. 2024 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Což buďto dává nebo nedává smysl podle toho, jak se na to hráč podívá. Z jedné strany dává smysl, že to jde vypnout až po odehrání určitého času nebo v bodě, kdy to může začít trochu lézt krkme, například po dohrání příběhu, kdy hráč už dělá jenom vedlejší aktivity a nechce tohle řešit. Na druhou stranu se na to dá podívat jako snížení obtížnosti a tím pádem by to mohlo být k dispozici už od začátku hry, protože stejně tyhle boje dávají minimum zkušeností. Asi se stavím k první možnosti, protože to dává smysl i z pohledu příběhu, že si ty jednotlivé rodiny/gangy/nevímco chrání svoje území a hledají toho jednoho člověka, kterého mají zneškodnit.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
24. 1. 2024 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks Já bych se vlastně asi taky spíš klonila k první možnosti - co píšeš, dává smysl. Ale dala bych za pouliční bitky víc zkušeností a možná trochu snížila jejich četnost. Bavím se o sedmičce, jak je to v Infinite Wealth nedokážu říct, ale předpokládám, že to bude obdobný. Náhodný souboje (který tady teda až tak náhodný nejsou, jak píše Martin) jsem vždycky ve hrách brala jako prostředek k expení, jenže tady za ně bylo tak málo expů, že mě to později už spíš otravovalo a jakmile jsem získala zmíněnej amulet, už jsem ho nesundala. A expit jsem raději chodila do "dungeonů" (stoky, Sotenbori aréna aj.).

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
24. 1. 2024 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Jinak pokud se nepletu, tak ten amulet jsem zahlédl i tady, ale vůbec jsem ho nekupoval/nenasadil. Přišlo mi snadné buď nepřátele obíhat a nebo více výhodné/zábavné je zabíjet tou jednou ranou, když už jsem byl silnější (mám tendence schválně přehnat grind v dungeonech, abych se pak v příběhu nezasekával).

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
24. 1. 2024 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gurp 18 Souboje nejsou náhodné, protivníky vidíte na ulici již z dálky a můžete je obejít. Nepřišlo mi, že by jich bylo příliš mnoho - když jsem zrovna chtěl řešit jen příběh, bez problému jsem se bojům vyhýbal úplně (vynahradil jsem si to pak záměrně v těch generovaných dungeonech).

Gurp 18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Jj, vidíte, myslel jsem spíš náhodně generované. Ale hlavně jich v minulé yakuze bylo tolik, že obcházet je zase strašně trvalo. Což byl problém vzhledem k tomu, že se tam pořád běhá tam a zpátky. Když člověk poprvé prozkoumaval novou čtvrt na začátku aktu s novými nepřáteli, bylo to zajímavé, ale zbytek každého aktu už utrpení. Asi holt zase takhle yakuza nic pro mě.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
23. 1. 2024 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Znamená ta "Naprosto mimořádná výprava" že už tam je konečně normální dabing, nebo tam na sebe furt postavy žvatlaj dementní mimino zvuky jak v Yakuze 0?

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
23. 1. 2024 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Některé méně důležité rozhovory jsou stále bez dabingu.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
24. 1. 2024 02:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Absurdní. Ale holt Sega je malá garážová indie firmička, tak co čekat.

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
24. 1. 2024 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul EDIT: Všechno mažu, nemám náladu se dnesk hádat :-D

Paul
Paul
Level 32 Level 32
25. 1. 2024 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks Tak jako tady není o čem se hádat, je absurdní omlouvat absenci plnýho dabingu u 3D AAA hry od tak velkýho korporátu jako je Sega. A to se bavíme jenom o japonskym, anglickej nebo nedejbože českej tam fakt nevyžaduju.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Prosím o odkaz na ukázku těch dementních mimino zvuků. Nepletete si to s nějakou úplně jinou hrou? Některé dialogy nejsou v Yakuza hrách namluvené. Text se jen postupně objevuje ve spodní části obrazovky a při tom se přehrává zvuk (snad) podobný psacímu stroji.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
25. 1. 2024 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Já hrál Yakuzu 0 asi 5 hodin (dvakrát), prostě tam stojej postavy naproti sobě, dělá to ten ťukací zvuk textu co se zobrazuje dole, a do toho postavy dělaj občas nějakej žvatlací zvuk. Mě to totálně ničilo jakoukoliv immersion, fakt nechápu co je tak nemožnýho na tom tu hru normálně nadabovat. Mnohem menší firmy to zvládaj i u mnohem větších her. Zdejší minusovací fanboyové by měli od Segy chtít víc, místo omlouvání zbytečnejch nedostatků.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul No na druhou stranu jim pak netrvá realizovat pokračování 5+ let, nekrachují při tom a nezavírají studia. Dabing celé hry by byl fajn, ale asi jsem nenáročný hráč (nebo jsem si za ty roky hraní JRPG už zvykl) a jeho absence mi osobně nevadí. Ale chápu.

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
25. 1. 2024 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Je známo, že RGG velice rádi recyklují starý obsah a šetří kde se dá (například animace z třetího dílu z roku 2009). Jestli absence dabingu znamená větší počet vedlejších questů nebo pokračování v hvězdné obsazení do dabingu postav, tak jako tomu bylo do teď, a jak níže Huber zmínil rychlé vydávání dílů, nemám s tím problém. Popravdě jsem se nad tím nikdy ani nepozastavil a vlastně to beru spíš jako pozitivum. Člověk si může dialogy například interpretovat vlastním tónem, stejně jako v knize, a navíc, kdyby měli každý dialog a vedlejší quest nadabovat, pravděpodobně by jich nebylo tolik, takže zase jsem raději pro jeho absenci. Taky to může dopadnout jako s Falloutem. New Vegas nemá nadabovaného protagonistu a díky tomu má člověk mnoho možností odpovědi v každém rozhovoru. Pak přišel Fallout 4, kde všechno tohle šlo do kopru, protože Bethesda chtěla mít všechno nadabované. Čili né vždycky se dabing=lepší. Tohle je prostě JRPG věc a buďto ti to vadí nebo ne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 34 Level 34
23. 1. 2024 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

9/10 :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Medvěd
Medvěd
Level 31 Level 31
23. 1. 2024 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paráda!! Jak já se nemůžu dočkat až hra dorazí 🤗 v minulém díle jsem utopil dost hodin i platina cinkla,tenhle díl je pro mně nejočekávanější hrou tohoto roku💪 a jsem rád, že je to opět pecka, díky moc za recenzi.

justicoat

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ráda bych si hru zahrála. Vypadá to jako příjemné oživení neustále recyklovaných lokací a miniher, jako ve starších dílech. Co ale absolutně nemůžu vystát je JRPG soubojový systém (týmové souboje na tahy). Mlátičky taky nejsou zrovna můj žánr, ale dalo se to přejít. Prý by měla mít hra auto battle, tak počkám jestli někde najdu jak na tom je a jestli se to s ním dá dohrát.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
23. 1. 2024 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@justicoat "Auto battle" pokud vím funguje pouze pokud máte citelně vyšší úroveň, než protivník (pak je možné zabít všechno na obrazovce stisknutím jednoho "zkratka" tlačítka). Nicméně hra obsahuje různá nastavení obtížnosti a na tu nejnižší vás prakticky nikdo nedokáže zastavit, takže se to s ní hraje skoro jako vizuální novela (žádná výzva, pokud jde o boje).

Reklama
Reklama