Recenze přídavku Outriders Worldslayer - pro hardcore fanoušky
Outriders Recenze Recenze přídavku Outriders Worldslayer - pro hardcore fanoušky

10

Malý velký nášup pro fanoušky původní hry.

Původní hra Outriders během svého vydání rozdělila hráče na dva poměrně vyhraněné tábory: sváteční hráči poněkud klouzali po povrchu a proklínali hru za neschopnost zvládnout přetížené servery (pravděpodobně díky souběžnému vydání hry v Game Pass předplatném "zdarma"). Hardcore fanoušci looter-shooter žánru nicméně byli vyloženě nadšení z hratelnosti, lootu a rozsáhlých "buildcraft" možností v endgame hry po projití příběhové kampaně. Osobně jsem byl navíc příjemně překvapen rozmáchlou výpravou a místy i zábavně cynickým příběhem hry. Nemá ale cenu zavírat oči před skutečností, že pro drtivou většinu veřejnosti problematické servery (schopné občas i smazat postup hráče) zlomily hře vaz. Přídavek Worldslayer tak těžko zaujme kohokoliv kromě hardcore fanoušků žánru a původní hry.

• Platforma: PS5 (recenzovaná), XSX|S, PC, PS4, X1
  • Datum vydání: 28. 6. 2022
  • Výrobce: People Can Fly (Polsko)
  • Žánr: Looter-shooter
  • Multiplayer: až pro tři, online
  • Dat ke stažení: 100 GB (včetně původní hry)
  • Herní doba: 10+ hodin
  • Cena: 999 Kč (Steam)

Pěkná ale krátká kampaň

První "polovinu" přídavku tvoří nová kapitola příběhu, navazující na konec původní hry (pokud jste ji nedohráli nebo nemáte postavu na potřebné úrovni, je možné se nechat "boostnout" a začít hrát rovnou přídavek). Anomálie řádící na planetě se dále rozrůstá a ukazuje se, že je možná ještě nebezpečnější, než se mohlo zdát původně. Zároveň se objeví vůdkyně nové frakce, která ničivou anomálii vzývá jako jedinou správnou možnost pro další evoluci lidské rasy - s ohledem na její mutagenní efekty. V roli svého Outridera z původní hry se tedy budete muset vypořádat s oběma hrozbami - najít obranu proti sílící anomálii i zlikvidovat agresivní novou protivnici s její armádou.

Potřebné odpovědi a nástroje samozřejmě skrývají mimozemské ruiny, které budete muset dobýt a prozkoumat. Nedostanete se ale až do jejich centra - tuto část si hra schová jako lákadlo na speciální endgame obsah. Přesto už během kampaně není možné než opět nezatleskat grafikům, kteří opět vytvořili místy až absurdně působivé lokace i výhledy, připomínající hry kalibru Elden Ring. Samozřejmě jsou tyto lokace jen pozadím pro citelně lineární spletenec uliček a nádvoří k přestřelkám, ale to nic nemění na tom, jak působivě hra opět místy vypadá. Bohužel slabší je to s příběhem, který se během své zhruba dvouhodinové délky nemá šanci příliš rozjet a nepředvede ani příliš z onoho svérázného cynismu, který mne tak bavil v některých pasážích původní hry.

Grafici opět vytvořili místy až absurdně působivé lokace i výhledy.

Pokud jste (do)hráli původní hru, nejspíš máte tak odladěné vybavení (zbraně, brnění i schopnosti postavy a vzájemnou sladěnost toho všeho), že kampaní projedete jako nůž máslem - obzvláště pokud si snížíte "Apocalypse Rank" neboli obtížnost. Na to úplně nejnižší nastavení nebudete v takovém případě potřebovat ničí pomoc a nepřátele budete kosit po desítkách, aniž by měli šanci vám ublížit. Stejně jako v případě původní hry je ale úplně jiná situace na vyšší obtížnost, kde je hra citelně optimalizovaná na spolupráci dvou nebo ideálně tří hráčů. A tím se dostáváme k druhé polovině přídavku: endgame.

Citelně obohacená endgame

Endgame novinky lze rozdělit do čtyř kategorií: jednu představuje kompletně nová lokace/aktivita jménem "Trial of Tarya Gratar", druhou přídavek nových Apocalypse ranků k překonání, třetí nový doplňkový strom vylepšení vlastností vaší postavy a konečně čtvrtou hromada nového vybavení, jak zbraní, tak brnění. Nové vybavení je samozřejmě vždy zábavné objevovat a testovat, ale navíc je zde ještě skutečnost, že kompletně všechny předměty ve hře nyní mají šanci padnout v nové "třídě" s jedním perkem navíc (doteď mohly mít zbraně i brnění jen dva perky, nyní jsou tři). To v praxi znamená, že i ten nejsilnější build z původní hry lze nyní poskládat zhruba o třetinu ničivější/účinnější.

Pokud patříte mezi hráče, kteří jsou "buildcraftingem" ve hrách jako Destiny nebo Diablo schopní strávit stovky hodin, tohle samo o sobě pro vás bude dostatečný důvod Worldslayer pořídit. Ve vaší snaze vytvořit dokonalý build a překonat nejvyšší stupnice Apocalypse Ranku vám pomůže také skutečnost, že Trial aktivita nabízí cílené farmení předmětů - určité místnosti garantují určitý typ vybavení, např. helmu nebo brnění. Trial zároveň představuje nejzajímavější přídavek do lore celé hry, kdy na konci celé aktivity dojde k určitým odhalením o povaze anomálie i vesmíru, ve kterém se hra odehrává. Pokud se ale do endgame ponoříte hlouběji, narazíte na určité nevyváženosti distribuce lootu, kdy například získat nové zbraně je docela složité a helmy padají citelně častěji, než jiné části vybavení. Dobrá zpráva každopádně je, že fanoušci originálu se budou bavit stejně dobře jako u původní hry a servery jsou již zcela stabilní.

Outriders

Krátká příběhová kampaň je spíše předkrmem pro hlavní chod v podobě nové endgame aktivity, podpořené mnoha vylepšeními a přídavky. Fanoušci žánru a původní hry se tak mohou v co-opu opět ponořit do zábavného mixu akce a grindu. Pokud mezi ně ale nepatříte, tento přídavek na tom rozhodně nic nezmění.

Rozšířená endgame
Krátká, ale zábavná kampaň
Místy působivá výprava