Recenze únikové trilogie Sluneční ostrov
Speciály Článek Recenze únikové trilogie Sluneční ostrov

2

Jasná volba pro fanoušky hutných adventur.

Dosud jsem tu prezentoval primárně deskové a karetní hry. Dnes tu však mám něco pro fanoušky point and click adventur, jimž zkrátka RPG, na štěstí zaměřené kousky ani strategie moc nesedí. I na ty totiž autoři děl, k níž nepotřebujete řádné PC nebo konzoli myslí. Sluneční ostrov je trilogií složenou ze tří pevně provázaných kapitol. Zda stojí za pozornost vám poví následující řádky.

• Počet hráčů: 1 – 8
  • Herní doba: 90 minut
  • Cena: 355 Kč (Tlama Games)
  • Věk: 18+

Příběh únikové detektivní hry Sluneční ostrov váš pošle do pekla

Už samotný pohled na první z krabiček, v nichž se nachází jednotlivé díly série Sluneční ostrov jasně naznačuje, že se nebude jednat o žádné pohádkové vyprávění. Patrná je tato skutečnost také z toho, že celek je doporučeno hrát až od 18 let. Hlavní hrdinkou celého příběhu je Sigrid, která se po rozbalení tajemné krabice od své sestry vydává na ostrov Bornholm. Proč právě tam? Je to totiž místo, kde její sestra Gro prováděla spolu se svými kolegy výzkum. Něco se však zvrhlo. Sestra se neozývá. Nezbývá vám tedy nic jiného než zamířit za ní ve snaze jí zachránit.

Jistě vás asi nepřekvapí, že se první kapitola únikovky Sluneční ostrov nezaměřuje na nic jiného než na cestu za sestrou, která zůstala v laboratorním komplexu. Hráč během ní čelí různým hrozbám a překážkám. Neporadíte si s nimi však pouze za pomoci karet. K dispozici potřebujete také nějaké chytré zařízení, s jehož pomocí pracujete s dalšími stopami, které vám tato hra nabízí. Ano, je to tak. Bez mobilu, tabletu, či jiné chytré pomůcky se daleko nedostanete. Jedná se o prostředky, do nichž zadáváte své výsledky z řešení hádanek.

Hádanky jsou založené často na sbírání „předmětů“ a logice. Rozhodně nelze říci, že by některý z nabízených kousků nedával smysl, nebo jej nešlo za žádných okolností rozluštit. To rozhodně nikoliv. Jejich obtížnost mi přišla po většinu času adekvátní je však nutno říci, že občas se přeci jen našel nějaký ten „hrot“ nutící mě svou náročností sáhnout po nápovědě. Nebylo jich však takových mnoho, takže jsem si hraní i jako méně zkušený hráč tohoto žánru užíval. Rébus si navíc nemusíte nechat ihned odhalit celý.

Vždy se můžete těšit na čtyři nápovědy. Úplně úvodní rada je většinou hodně jednoduchého ražení. Tvůrci vás zkrátka směřují opravdu jen mírně. Na stejné bázi je i druhá nápověda. Skutečně zásadní pro stále tápající může být až třetí pošťouchnutí. Nu a když sáhnete ke čtvrtému je rozřešeno. Dost zajímavé mi pak během hraní jednotlivých kapitol Slunečního ostrova přišlo „tahat“ sebou karty z různých fází hry. Nikdy totiž nebylo jisté, zda je v následujících minutách nebudu potřebovat. Někdy jejich užití vedlo k dosti zábavným momentům.

Sluneční ostrov však není dílem pouze o rébusech, nýbrž také o příběhu. Ten vám při opravdu slušném tempu řešení hádanek zabere něco okolo čtyř až pěti hodin, což je slušné. Vyprávění mi přišlo silné, celé navíc graduje, takže rozhodně nepočítejte s tím, že jakmile jednu kapitolu odstartujete jen tak od ní odběhnete. Vždy jí budete chtít dokončit, protože vás bude zajímat co se bude dít. V rámci jedné partie se mi dokonce stalo, že se parta do děje ponořila natolik, že nebyla schopná se od hraní odtrhnout až do momentu, než bylo celé vyprávění u konce. Osobně bych ale komplet kvůli temnosti jeho vyprávění přejmenoval spíše na Temný ostrov.

Ponurá atmosféra na vás ze Slunečního ostrova vyloženě čpí

Sluneční ostrov je výbornou detektivní únikovkou, která dokáže velmi efektivně pracovat s představivostí hráčů. Tvůrci tak nějak od počátku počítají s tím, že máte už nějaký podobný kousek za sebou, musíte tím pádem trošku počítat, že ne vždy vám bude odpověď vystavena na odiv, ale někdy zkrátka budete nuceni opravdu hluboce dumat nebo dokonce použít nápovědu. Jakožto celek však minimálně za sebe mohu tuto trilogii označit za hodně povedený zážitek, z něhož vyloženě dýchá hutná severská atmosféra. Pokud vás už omrzely hry na PC nebo zkrátka hledáte něco u čeho s kamarády pořádně zavaříte své mozkové závity, tak tohle je ideální kousek.

Za poskytnutí kopie hry Sluneční ostrov děkujeme českému distributorovi, společnosti Albi.