Red Faction: Armageddon - zpátky na Mars
Preview Red Faction Článek Red Faction: Armageddon - zpátky na Mars

Red Faction: Armageddon - zpátky na Mars

Pavel Charbuský

Pavel Charbuský

3

Příběh se vrací do podzemí. Důmyslný krok, nebo THQ plánují „Cestu do pravěku“? To zjistíte v našem preview.

Reklama

Jak jistě víte, třetí díl série Red Faction s podtitulem Guerrilla se odehrával na rozsáhlých vnějších prostorách s plně zničitelným prostředím. Vývojáři se ale rozhodli, že se ve čtvrtém díle, který pojmenovali Armageddon, vrátíme zpět do podzemí Rudé planety, což se při dnešním směru vývoje her zdá být krokem zpět. Věřte ale, že tvůrci Armageddonu mají pár es v rukávu a rozhodně žádný krok zpět neplánují.

Zpátky do díry

Příběh hry nás zavede do doby zhruba padesát let od skončení původních bojů, kdy lidé z Red Faction vyhráli svou válku. Ale místo toho, aby byl klid a lidé si mohli žít, se probudí neznámá mimozemská rasa, dřímající v srdci planety a bude prahnout po vyhlazení lidské rasy. Povrch planety bude neobyvatelný kvůli nepředvídatelným bouřím, a tak uprchlíci nemají kam uniknout. Naštěstí jste tu vy, vnuk Aleca Masena, Darius Masen, abyste společně s Red Faction zasáhli a znovu zachránili lidstvo na Marsu. Víc informací k příběhu bohužel není známo.

Jak už jste pochopili, hra se bude odehrávat zejména v podzemních prostorách Rudé planety. Nemělo by se ale jednat o žádný krok zpět ve vývoji, protože podzemí by mělo být dost rozlehlé a rozmanité na to, aby nás nepřestalo bavit. Navíc, jak se sami vývojáři chlubí, s uzavřenén podzemí existuje jen jedna cesta vpřed a jedna zpět. Odpadá tedy bloudění nebo dlouhé cestování, abychom se dostali k nějaké akci. Co se týče rozmanitosti, měli bychom se dostat do zamrzlých jeskyní, prostor plných mimozemské zeleně (možná modři, kdo ví?) a také do míst, kde teče lávová řeka. Sem tam se podíváme i na povrch planety, kde nás budou ohrožovat hlavně výše zmíněné bouře.

Co nás všechny určitě potěší je fakt, že hra bude obsahovat nejméně stejnou úroveň zničitelnosti prostředí, jako předchůdce. A jeskynní prostory toho nabídnou víc, než se na první pohled zdá. Vysoké kamenné stěny poskytují dost místa na vytvoření budov, továren a nějakých mimozemských nesmyslů, takže rozhodně bude co bořit.

Nano-mraveniště na Marsu

Darius by také měl mít v inventáři jednu velmi zajímavou zbraň – něco jako „Magnet gun“. Na první pohled se jedná o podobnou zbraň, jako je v poslední době oblíbená odnož gravity gunu, ale liší se hned v několika detailech. Pomocí Magnet gun si hráč nemůže nic přitáhnout k sobě, aby později zamířil kam chce a odhodil to. Magnet gun prostě vystřelí pulz směrem, kterým míříte, a odpálí téměř vše, co stojí v cestě. Klidně tou zbraní můžete zbořit celý dům.

Kromě Magnet gunu bude mít Darius schopnost „nanoforge“ - opravovat a ničit věci kolem sebe. Částečně se tato schopnost podobá té z Guerrilly, ale proběhl na ní slušný upgrade. I těm, kdo Guerrillu nehráli musí být již podle názvu jasné, že nanoforge bude využívat ty populární mikroskopické mršky, které opravily slavného zabijáka ve snímku Jason X. Titanového borce s mačetou si pomocí nanoforge sice nesestrojíme, ale i tak bychom měli mít spoustu možností, jak nanoboty využít, a to jak ofensivně, tak i defensivně. Například kdyby se vám opravdu líbilo odpálit ten obrovský krápník pomocí magnet gunu na hordu nepřátel, tak proč si trochu nepomoct tím, že ho s nanoforge trochu nahlodáte? Nebo když utíkáte před nepřáteli, můžete udělat díru do zdi, zdrhnout skrz ní a pak ji zase zacelit. S trochou fantazie a pikslou nanobotů se dá dělat opravdu spousta věcí. Další nová schopnost nanoforge je vytvoření stázového pole, v němž můžete na krátkou dobu uvěznit nepřátele a dělat si s nimi, co se vám zlíbí. Třeba je umlátit, zastřelit, nebo na ně hodit barák. Za zmínku rozhodně stojí ještě jedna zbraň, a tou je Singularity Canon, který vytvoří malou černou díru, nasaje do ní vše okolo a vyplivne to zpět v takové podobě, že by to nesložil ani mistr světa v puzzle.

Už nikdy nebudeme sami

Budeme mít k dispozici spoustu zbraní, které budeme moci (a muset) různě kombinovat při zabíjení mnoha vetřelců. Už jsem zmínil, že hra bude obsahovat i multiplayer? Tak vězte, že bude, ale detaily o něm ještě neznáme. Stejně tak nevíme nic o postranních misích nebo o vozidlech. Snad jedinou výjimkou je exoskelet vybavený rotačákem. Neměl by být problém s ním běhat skrze zdi, jako kdyby byly z papíru. Red Faction: Armageddon by měl sice vyjít až v květnu (zřejmě 25.), ale již brzy bychom měli obdržet nové informace. Zůstaňte s námi!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama