Nightdive Studios naštěstí konzultovalo změny s vývojáři původní hry.
O novinkách v připravovaném System Shocku se rozpovídal komunitní manažer Karlee Meow z Nightdive Studios. V první řadě vysvětluje důvody k přechodu z Unity na Unreal Engine 4. Karlee tvrdí, že Unity je skvělý engine. Pro Unreal se nakonec rozhodli proto, že jim prý umožní dosáhnout jejich cílů mnohem snadněji a tím pádem zefektivní jejich práci. Dalším důležitým aspektem pro toto rozhodnutí bylo, že Unreal Engine 4 dosahuje lepších výsledků nejen na PC, ale i na konzolích. Pokud vás tato věta polekala, nebojte se. Karlee nás ujišťuje, že primární platformou, na kterou se System Shock chystá, je PC, takže by se nemělo jednat o žádný konzolový port. Řeč přišla i na ostatní platformy. Kromě Windowsu se tedy stále počítá i s OSX a Linuxem. Na otázku vydání hry pro nové Nintendo Switch Karlee odpověděl: „Těžko říci v tento moment. Záleží, jaká po tom bude poptávka“.
Tak a teď k té důležitější části novinky. Karlee Meow totiž mluvil také o jistých změnách. Při oznámení remaku System Shocku z roku 1994 a jeho vypuštění na Kickstarteru měli lidé z Nightdive Studios v plánu přinést nám System Shock co možná nejvěrnější své předloze. Tomu napovídala i vydaná gameplay videa. Relativně brzy si však uvědomili, že se jim naskytla šance přinést tuto hru nové generaci hráčů a tak musí přijít určité změny. Naštěstí se vývojáři nepustili do bezhlavého překopávání celé hry, ale před tímto rozhodnutím proběhlo jednání s tvůrci původního System Shocku. Toto jednání se vedlo v duchu „Co byste udělali jinak, kdybyste měli k dispozici dnešní technologie?“. Nejvtipnější odpovědí prý bylo „Určitě bychom zredukovali množství typů granátů“. Z tohoto sezení nakonec vyplynulo, že samotní autoři původní hry by toho sami změnili mnoho. Takže co všechno bude jinak? Změny se dotknou nejen hratelnosti a level designu, ale velmi mírně i příběhu. Jednotlivé části hry se budou tematicky držet předlohy, ale rozložení mapy se dozná velkých úprav. Hratelnost by měla být jiná, ale měla by mít svou hloubku.
Nám v současné době nezbývá, než Nightdive Studios držet palce a doufat, že změny budou jen k lepšímu.
System Shock by měl vyjít ve druhém kvartálu roku 2018.