Resistance 3 – apokalypsa nanečisto
Speciály Resistance 3 Článek Resistance 3 – apokalypsa nanečisto

Resistance 3 – apokalypsa nanečisto

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

3

Chiméra si z lidského pokolení udělala vlastní děvku a veškeré naděje nyní leží na bedrech zelenáče, Josepha Capelliho. Zajímá vás jaké je to v jeho kůži?

Reklama

Nás taky! Jenže z dema se dozvíme pouze tolik, že být vyvoleným není záviděníhodná pozice. Většinou to totiž znamená život v osamění, těžká rozhodnutí (za něž vás bude vždycky někdo nesnášet) a katastrofální lékařskou péči, což, vzhledem k tomu, že vám jde po krku téměř každý, je dost možná klíčové. Zvlášť ve světě, který si podmanily karikatury s rozšklebeným úsměvem, a v němž jste (pozor SPOILER!) museli zabít bývalého hlavního hrdinu, převzít jeho místo a zamávat na rozloučenou své ženě i dítěti. Ne, být vyvolený vážně není výhra, a to dokonce ani v demoverzi, kterou proběhnete během deseti, patnácti minut.

Na konci Resistance 2 se toho stalo opravdu hodně, škoda jen, že víc než v ději se fanoušci vyžívali v kamenování studia Insomniac Games za změny v hratelnosti, které se nesetkaly s dvakrát vřelým přijetím. A jelikož uspokojení ve veřejném lynčování může nalézt jen vážně narušený jedinec, začali vývojáři dělat vše pro to, aby si ve třetím pokračování alespoň částečně napravili reputaci. Světe div se, podařilo se. Jak vyplývá z hratelné ukázky, do gamesy se vrátilo nejen tzv. weapon wheel, ale rovněž health packy, které definitivně vystrnadily automatické léčení.

S Capellim, novou postavou, jež původnímu hrdinovi prohnala kulku hlavou poté, co odstartoval pářící rituály s Chimérou, a doktorem Malikovem se tak pokusíte zachránit ty zbytky lidstva, které dobyvatelům ještě nezačaly lízat prach z podrážek. Cesta to bude dlouhá, nebezpečná a dost často houpavá. Celé demo se totiž odehrává na palubě jedné kocábky, s níž se snažíte dostat na otevřené moře a pryč od všech potvor s divně zbarvenou kůží a víc než jedním párem očí. Úkol to není nikterak snadný, leč po čase lehce stereotypní. Kdyby tvůrci prokázali trochu víc invence, vůbec bychom se nezlobili.

Jediným vaším úkolem, po zhlédnutí úvodní cut-scény, totiž je pobíhat po palubě a odrážet dotírající emzáky. Ať už jde o Grimmy, nebo Shock Drony. Činit tak můžete na třech obtížnostních úrovních – Casual, Normal, Difficult – avšak na všech mi to přišlo tak nějak stejně náročné. Tedy skoro vůbec. K dispozici totiž máte krásných pět zbraní – Rossmore, Auger, Bullseye, Magnum a Marksman – a nekonečnou zásobu nábojů i lékárniček. Pravda, místy vás nepřátelé dokží pěkně pocuchat, ale až do doby, kdy se na scéně objeví Goliáši, jde většinou jen o marné snahy.

S pětačtyřicet metrů vysokými parchanty na třech nohách se bojuje o poznání hůř a jen málokoho tak překvapí, že po pár přesných zásazích skončíte i s Malikovem hezky pod hladinou. V té chvíli naneštěstí skončí i demoverze a vám tak zůstanou pouze rozpačité pocity. Celkově hra nevypadá vůbec špatně a návrat k několika starým, ověřeným postupům je fajn, na druhou stranu vývojáři nepředvedli v podstatě nic co bychom z dřívějška neznali. Na jakákoliv recenzoidní prohlášení je tak skutečně ještě velice brzy a v září se holt budeme muset všichni nechat překvapit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama