Spider-Man 2 dostane na PS5 Pro RT stíny a ambientní okluzi
i Zdroj: Insomniac Games/SIE
Spider-Man 2 Novinka Spider-Man 2 dostane na PS5 Pro RT stíny a ambientní okluzi

Spider-Man 2 dostane na PS5 Pro RT stíny a ambientní okluzi

Jan Urbančík

Jan Urbančík

6
Platformy PlayStation PlayStation 5

Podobných vylepšení se dočká také Ratchet & Clank: Rift Apart.

Reklama

Vydání PS5 Pro se pomalu blíží a spolu s ním vycházejí patche pro hry, které se na nové konzoli dočkají určitých vylepšení. Mezi nimi jsou i hry od Insomniacu, tuhle generaci suverénně nejproduktivnějšího studia v rámci PlayStation Studios, jež nám během tří let přineslo tituly Marvel's Spider-Man Remastered, Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart a Spider-Man 2. Právě dvě poslední hry se dočkají poměrně zásadních vylepšení, a protože PS5 Pro patch už vyšel a spolu s nimi i patch notes, můžeme se podívat, co všechno si vývojáři připravili.

V první řadě je to režim Performance Pro, o němž jsme už nějakou dobu věděli. V obou titulech nahrazuje Performance režim s ray tracingem, zachovává jeho nastavení, ale díky upscalingu PSSR cílí na kvalitu obrazu Fidelity režimu, samozřejmě při 60 FPS. Tento režim bude na PS5 Pro nastaven defaultně.

Nicméně Insomniac nakonec pro obě hry připravil ještě jeden režim, o němž jsme dosud nevěděli, a to je Fidelity Pro, v rámci něhož se můžete těšit na nové RT efekty. V Ratchetovi jsou to lepší odrazy (plné rozlišení místo polovičního) s plynulejšími animacemi, ale také RT ambientní okluze, která se objevila loni v PC verzi. Ve Spider-Manovi 2 k tomu přibudou ještě „RT Key Light Shadows“, které mají pokrýt stíny pocházející ze slunečního světla a nahradí tak dosavadní řešení v podobě kaskádových shadow map.

Velkým ústupkem je samozřejmě frame rate, protože Fidelity Pro v základu míří na 30 FPS, nicméně díky širokým možnostem nastavení nejste nutně limitovaní na tuto hodnotu. Pokud vlastníte zobrazovací zařízení s refresh ratem 120 Hz, bude hra cílit na 40 FPS, a pokud váš displej podporuje VRR, můžete si snímkovou frekvenci úplně odemknout. Vývojáři navíc umožnili si jednotlivá nastavení ray tracingu upravovat, takže můžete dosáhnout kompromisu mezi frame ratem a množstvím RT efektů.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama