S Mafií 4 v Las Vegas to nevyšlo, Hangar 13 se měl přesunout na BioShock
Novinka S Mafií 4 v Las Vegas to nevyšlo, Hangar 13 se měl přesunout na BioShock

S Mafií 4 v Las Vegas to nevyšlo, Hangar 13 se měl přesunout na BioShock

Michal Burian

Michal Burian

33
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Pojďme se podívat do zákulisí studia, které vytvořilo neúspěšnou Mafii 3. Na starost teď mají mít nový BioShock, ale v mnohem menším týmu.

Reklama

Kalifornské studio Hangar 13 pod vedením Hadena Blackmana (americký spisovatel, autor několika Star Wars komiksů, vedoucí vývoje Star Wars: The Force Unleashed a scénárista Unleashed 2) ve spolupráci se zbytky 2K Czech mělo zajistit znovuzrození oblíbené Mafie. Třetí díl ale nedopadl podle představ a pro fanoušky šlo o zklamání. Spokojeni nebyli ani recenzenti, což se odrazilo na průměrném hodnocení, které na Metacriticu skončilo na 60procentech. Vedení vydavatelské společnosti 2K Games, potažmo Take-Two, ale očekávalo hodnocení 80 nebo dokonce 85 procent. Z toho důvodu se razantně sáhlo na odměny a tým Hangar 13 se dostal do velké nejistoty.

Tahle nejistota měla vyvrcholit problémy, kdy studio zkoušelo všechno možné, aby zaujalo a získalo peníze na svůj další projekt. Jedním z nápadů byla Mafie 4, která by se odehrávala v Las Vegas během 70. let. Inspirována měla být filmem Casino. Druhým titulem špionážní hra v Berlíně během 80. let v kůži ruského zvěda. Pracovní označení měla Rhapsody. Od Take-Two ale dostali podmínku, že se musí soustředit pouze na jednu z těchto her. Kupodivu to vyhrála zbrusu nová značka, která ale neměla dlouhého trvání. Není tak divu, že budoucnost byla nejistá a mnoho zaměstnanců Hangaru 13 dalo výpověď, další byli propuštěni nebo jim byl nabídnut přesun do jiných studií s nižším platem (Brno a anglický Brighton, kde nejsou takové náklady, ve srovnání se San Franciscem) a zbytek se měl zavřít v novém a tajném studiu, kde potichoučku a s menším rozpočtem pracují na něčem skutečně velkém.

Ptáte se na čem? Novým titulem pod vedením Hadena Blackmana má být nový BioShock, což by dávalo smysl. V listopadu 2015 se generální ředitel Strauss Zelnick k BioShocku vyjadřoval jako o značce, která je permanentní. To stačilo k tomu, aby fanoušci začali doufat, že po skvělém BioShock Infinite z roku 2013 dostanou další díl, a to navzdory absence studia Irrational Games. Ken Levine, šéf Irrational Games, se totiž rok po vydání Infinite „zbláznil“ a nechal tým rozpustit a ve spolupráci s 2K Games vytvořil nové a značně menší Irrational Games, aby udržel rozpočet v přijatelných mezích a mohl se soustředit na vývoj a ne finance atd.

V jeho šlépějích podle zdrojů serveru Kotaku šel i Blackman. Nový BioShock má vznikat pod kódovým označením Parkside a na starost ho má mít jen hrstka vývojářů, aby se studio nedostalo do finančních problémů a nemuselo zavřít krám. Výhodou je menší riziko neúspěchu. Pokud finance skutečně udrží pod kontrolou, tak nová hra nebude muset prodat tolik kusů, aby se zaplatila. Zároveň si ale tímto způsobem bude chtít tým vydělat peníze na budoucnost, aby se třeba jednoho dne mohli vrátit ke svým rozpracovaným projektům, kupříkladu k oné Mafii IV.

Otázkou zůstává, na čem pracuje ten zbytek, respektive ti, co se přesunuli do jiných poboček Hangaru 13. Možná dostali druhou šanci a třeba je tou šancí Mafie 4 nebo špionážní Rhapsody. Ať už to dopadne jakkoli, podle Kotaku je nový BioShock skutečností, i když vývoj je ještě v plenkách. Blackman by měl ale mít své místo jisté, šéfové Take-Two ho mají vidět jako silného kreativního vůdce, podobně jako Kena Levina. Doufejme, že BioShock dopadne lépe než Mafie III.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama