Zpět na článek

Diskuze: Recenze Mafia: Domovina – zrod organizovaného zločinu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
16. 8. 2025 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná recenze. Musím určitě vyzdvihnout, že obsahuje vše podstatné, velmi dobře se čte a to je důležité. Je tam ale pár míst, kde bych se určitě nebál ve stejném duchu víc rozkecat a třeba i porovnat. Na čtivost by to i tak nemělo vliv, tedy ne pro nás staré čtenáře. :) Chápu však dobře, že každé psaní recenze má své rozpoložení.

A teď k Mafii, ač jsem k ní byl skeptický, tak musím uznat, že se určitě povedla oproti trojce. Do teď mám v živé paměti to hrabání auta.😄 Určitě ji jednou pořídím a sám zahraji ale díky rychlím kamarádům už teď vím, jak to skončí a to mě sere! No, aby jim antivirus kleknul. Farfala Vendeta.😅

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já to zatím nemám dohraný, ale napíšu sem moje dojmy. Pěkná a relativně velká mapa, ale kromě městeček celkem prázdná. Baví mě příběh, zasazení, baví mě docela i gunplay a českej dabing je taky velmi dobrej. Teďka už spíše k mínusům. Grafika je sice pěkná, ale má svý slabší stránky. Třeba architektura je krásná, ale tráva v přírodě divně stutteruje. Když se člověk na mnoha místech více zaměří na samotný textury, jsou velmi často lowres. Tím se dostáváme k optimalizaci, která není nic moc. Já nevím jestli je ten Unreal Engine 5 opravdu tak strašně těžkej na optimalizaci nebo na to ta studia serou. Každopádně nechápu proč nezůstali u předchozího enginu, který má taky svý mouchy, ale remake Mafia 1 vypadá pořád krásně a jede svižně. Tuhle hru není RTX 4070 ve full HD s DLSS na Quality schopná udržet stabilně na 60 FPS. Lítá to pravidelně někam k 50 FPS, podle situace. Dál bych zmínil divnej pohyb postavy, která se zasekává o kde co a neumí skákat, občasné hru neovlivňující grafické glitche apod. Kromě jednoho. Policejní stanice na náměstí mi před misí v ní umožnila jít dovnitř, ale už zvenku bylo vidět, že uvnitř nejsou textury a když jsem tam vlezl, spadl jsem dolů a umřel. Animace už jsou taky mnohdy za zenitem. Dalo by se toho napsat víc, ale i přes všechnu tu kritiku to není špatná hra. Her jako tahle moc nevychází a jako celek je to nějakých 7/10. Rozhodně to není frustrující zážitek, ale docela zábavná a originální hra.

Dion
Dion
Level 43 Level 43
12. 8. 2025 00:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @ShelbyGT500 to je dost špatný s výkonem. S 4070 a HD a ještě DLSS ? Si stojím za tím že si moderní hry ten vizuál a výkon neobhájí . Nedávno jsem "upragoval" na geforceNOW a mám stále nvidia980 ... což je 5 generací karet zpátky. Nevím jestli ten stream ztratí nějakou kvalitu ale spíš ani ne že jsem zkoušel porovnat stejnou hru na mém hw a stream a rozdíl v obrazu jsem neviděl . Chi říct - spousta z Vás asi upraguje plynuleji než já . Čekal jsem upřímě že mi spadne brada mnohem víc z grafiky ... když porovnám jak mi třeba na tej staré kartě běhá a vypadá Doom Eternal (high) a Dark Ages na epic tak těch 5 generací rozdílu v HW tam nevidím. Bych mohl pokračovat ...

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
12. 8. 2025 02:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dion @Dion Tak na GeForce now ti stačí moderní integrovaná grafika, tam jde hlavně o rychlý a stabilní internet. V podstatě jenom stahuješ a posíláš data. Ten Unreal Engine 5 je asi fakt bída nebo já nevim. Buďto je nevhodný na určitý typ her (podobně jako Unity) nebo s tím ta studia prostě neumí pracovat. Protože ty technický problémy jsou spíš pravidlo než výjimka. Co se týče grafiky (vizuálu) obecně, už pár let jsme podle mě prakticky na vrcholu a není moc kam dál postupovat. Psal jsem to tu už několikrát, ale budoucnost je podle mě v takových těch detailech typu zničitelnost prostředí, díry po kulkách, luxusní animace atd. Takový ty detaily, který masivně přidávají na vtáhnutí do hry. Některý hry to uměly už před 20 lety, některý to neumí ani dnes. Nenamlouvejme si, že to takhle nebylo vždycky (bylo), ale dneska je z mnoha důvodů ten vývoj her tak dlouhej a drahej, že to mnohdy prostě vydají v jakýmkoliv stavu. Každý studio k tomu přistupuje jinak, každý má jinej rozpočet, jinej management, jinak schopný vývojáře i firemní kulturu. Výsledky vidíme no. Třeba takový AC Shadows má podle mě naprosto luxusní poměr grafiky a náročnosti. Ta hra je dnešní grafická špička a má skvělou optimalizaci, ale zase mě na poměry Ubisoftu hodně zklamali se světem, který tradičně mívají špičkový. Když to shrnu, nemyslím si, že jsme dneska dramaticky jinde než jsme byli dřív, jen tady někteří nostalgicky vzpomínají na staré dobré neexistující časy. Všechny tyhle problémy tu byly vždycky, akorát dneska jsou asi víc vidět a každý rád hejtuje.

Dion
Dion
Level 43 Level 43
14. 8. 2025 01:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dion @ShelbyGT500

Naprosto s Tebou souhlasím. Hlavně ta část kdy zmiňuješ řadu detailů (fyzika,animace,ai atd ) zvládaly některé hry lépe před i 20ti lety ... ale třeba i zvuk ... proč i dnes má řada her mizernej audio mix, by to mohla být už rutina ? Člověk čekal že řada věcí bude tak nějak běžná a vůbec není. Máte také pravdu že nostalgie je trochu zrádná ale některá fakta jsou neprůstřelná :o) Třeba ta fyzika. Také je pravda že ale hry vypadají dostatečně pěkně už hodně let. A to je super . Kdysi dávno bylo peklo hrát 2 roky starou hru. Nebo "jen" aa hru :o)

QU5 mě dost zklamal a to jsem se těšil ho vidět v akci. Jak píšeš Ubi má skutečně špičkové engines,také Capcom, engine na kterém jede Death Strending , Rockstar,ID . Když Vám jede tahle Mafia tak jak píšete tak to je prostě špatně. Vždyť v HD by Vám mělo všechno jet jak po másle a bez upscale. Počítám že KCD2 nebo CP2077 a zmiňovaný Assasin Vám jede v klidu a co všechno okolo tyhle hry počítají s porovnáním koridorů ... Nedávno jsem dohrál Robocopa který je také znám mizernou optimalizací a já se ptám jestli si dělají vážně srandu. Hra mě bavila ale z jiných důvodů než U5 . Nemám problém s koridory ba naopak ale ta hra by prostě měla lítat . Grafika úplnej normál. Kaluže jak zrcadlo a dost častý loadingy na miniaturních mapách. To samé Dead Island 2 . Ten sice neměl tak mizernou optimalizaci ale - žádnej zázrak . Jsem se musel smát recenzím . Prý polootevřený svět . Časté loadingy po pár metrech . A level design že i venku vím že támhle nesmím (ambulance blokující cestu ) a "venku" jsem se tedy necítil . Zkoušel jsem Avowed a to jsem vzdal . Tak vlnící se obraz jsem snad neviděl. Všechno U5 :o) Jinak vím že na geforcenow mohu hrát i na šlupce :o) Nejsem až tak marnej. Mimochodem na HD mi stačí i 4g mobilní hotspot . Jsem dost v pohybu a bez mobilu bych si často nezahrál s dostupnou hotelovou nebo jinou wifi. Já to psal jen kvůli tomu abych objasnil můj názor že hry jedou fakt blbě vzhledem k vizuálu a gameplay. . Jako ten Robocop třeba. Jako hráč co konečně po pár letech může hrát novinky na max . A první hru co jsem hrál (Dark Ages) se mi zdálo že by obraz mohl být ostřejší. Tak proto jsem pak zkoušel jinou hru jet ze streamu a na mém hw se ubezpečit že je to tak jak to má být. Jinak můj laptop s 980 je nejlepší stroj co jsem kdy měl. Spoustu let jsem výkon vůbec neřešil :o) Druhá věc jqe že tenkrát jsem za to dělo dal 50k ... kolik stojí laptop s 5080 dneska :o( A já boužel desktop mít nemohu a i tak je hw drahý no . Mafii si teď koupím protože vím že si jí užiji a dohraji Krátké přímé jednodušší hry jsou ideální pro 40+ chlapíky. Také chci podpořit Hangar. Za mě remake jedničky super a trojka mě také bavila hodně moc. Taky bych řekl že ty odlesky kapoty a mokrá vozovka vypadaly lépe na jejich in-house engine než co předvádí spousty her dneska s "mocným" U5 a raytracing. Kaluže špinavý vody na silnici naleštěný zrcadlo fakt neni a je mi jedno že ty vlastní odlesky mohou být víc realisticky počítaný.

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proč není mínus i nesmyslné HW nároky ? Když jsem o tom psal, jaká je to prumerná hra, tak spousty lidi remcalo ... Takže jsem měl opet pravdu.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FildasCZ @FildasCZ Protože to hrála na PS5 kde to kromě extrémních případů nejde poznat.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 16:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terry Diky za recenzi, z textu jsem mel pocit, ze je recenze psana objektivne a s nadhledem, bez nahypovanych bryli.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
11. 8. 2025 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lobo Připojuju se.
I když hru vidím v o něco pozitivnějším světle, s recenzí se ve většině bodů ztotožňuju. A jsem ráda, že i někdo další válčil s interakční ikonkou podobně jako já. 🥲

Terry
Terry
Level 35 Level 35
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka @Lobo @Lenka Jsem ráda, že se recenze líbila :) A také ráda slyším, že ta ikonka nebyla zaujatá jen vůči mě 😁

Michaela Bartošová
Michaela Bartošová
Level 1 Level 1
11. 8. 2025 20:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka @Terry Pod to se taky podepíšu. S ikonkami interakce jsem několikrát taky bojovala, až jsem si říkala, jestli nejde o bug 😄

lobbycek
lobbycek
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PlayStation
11. 8. 2025 13:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě je to citelně nadprumerna hra, uz jenom její výpravou. Moc nechápu všechny negativa vůči combatu, který je prostě v pohodě. Nejvíc mě mrzí, že na to jak je ten svět relativně velký, je hrozně málo co dělat. Příběh hrozně rychle odsýpá a já od 9 kapitoly cítím, že už bude konec a moc mě toho dalšího nečeká přesto, že jsem světem sotva prošel. No a nakonec se ted nejvíc bojim toho že hře jako takový se nepovedlo oslovit dostatek lidí, bude se prodávat mizerně i přes její nízkou cenovku a my nikdy nedostaneme další Mafii. Tenhle kousek je za mě určitě 8/10, ale je dost možná to poslední co jsme dostali a jako poslední hra je to moc smutné a nedostatečné rozloučení.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 14:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lobbycek @lobbycek Jak jsi přišel na to, že hra oslovila málo hráčů? Naopak, neoficiální čísla jsou třeba na Steamu hodně slušná.

Vindaloo
Vindaloo
Level 39 Level 39
11. 8. 2025 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry @Repry Nevíme jaké očekání měli vývojáři, ani jak se to prodává na konzolích, ale čísla na Steamu bych jako slušná úplně nenazval. All time peak měla trojka skoro 48k hráčů, Domovina má 35k. Nepodařilo se překonat ani remake prvního dílu (36k).

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
11. 8. 2025 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry @Repry Gamesradar k tomu vydal i článek. Ale taky nemyslím, že to bude nějakej strašnej finanční propadák.

Andrion
Andrion
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jelikož jsem patřil mezi ty skeptické lidi, kteří tomu moc nevěřili, tak jsem dal na okolí a hru si obstaral a za víkend s několika hodinovými přestávkami dokončil. Rád bych zde napsal své dojmy. Už od začátku oznámení jsem měl strach z nezáživného zasazení na Sicílii, což se mi potvrdilo.

Mapa je malá, což by ani tak nevadilo, ale je prostě plná prázdných planin, kopců, stromů a plevele. Sem tam nějaká ruina nebo dům. Naprosto nudné prostředí. Myslím si, že je na vině použitý Unreal engine 5, který se momentálně naprosto nehodí na open world a nasázet tam komplexnější města by už asi nešlo rozchodit vůbec. To se dostávám k optimalizaci, která je prostě špatná. Naprosto nerozumím tomu, proč sáhli po Unrealu a nepoužívali nadále starý, třeba nějak modifikovaný engine. Remake první mafie na něm vypadá stále skvěle ještě dnes a také skvěle jede.

Hra samozřejmě vypadá hezky, ale abych měl zapnuté DLSS a FG a dostal se se 4080 SUPER jen na 125fps při QHD rozlišení je přinejmenším zvláštní. Neměl jsem problémy s plynulostí jako takovou, ale optimalizace by šla udělat myslím lépe, když se pohybuju takřka pustou planinou bez života.

Abych nebyl jen negativní, tak mě příběh držel až do konce a jeden bod bych dal i za dabing, který se mi líbil. Hratelnost je sice naprosto stupidní (o tom se rozepisovat nechci, protože by to bylo moc nadlouho), ale na víkendovku se to dá zkousnout. Co zkousnout nejde je cena, která je sice menší než obvykle, ale rád bych ji viděl ještě nižší u tak krátké hry s takřka nulovou znovu hratelností.

7/10 je naprosto adekvátní a jsem rád, že to nedostalo o dva stupně více jenom proto, že to má český dabing. Takový mám totiž pocit z ostatních recenzí. Sám bych tomu dal sedmičku a to je tam u mě jeden bod navíc jen za tu češtinu. Pokud se odprostím od názvu MAFIA, tak se bohužel jedná o krátkou a na dnešní poměry průměrnou hru s hezkou grafikou.

speed_dominic66
speed_dominic66
Level 35 Level 35
Hlavní platforma: PC
10. 8. 2025 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na hře oceňuji kvalitní dabing, povedenou atmosféru, zajímavé postavy a střílení, u kterého bylo znát zlepšení oproti Mafii 3, šlo o příjemný posun vpřed.
Prostředí je krásně zpracované s množstvím detailů, ale svět na mě ve volné jízdě působil prázdně a bez života. Velkým mínusem byl repetitivní souboj s nožem, který se opakoval i ve finále po Enzově smrti což mi zničilo celkový dojem, mohli si dát více záležet s koncem Isabeli a né abych 3x stealhem bodnul Tina ze zadu, scénář mi ke konci hry přišel už pokulhávající.

Na první průchod dobrý, ale že bych si to zahrál znova jako Mafii 1, 2 to asi už ne.
Cena 50 € mi přijde přemrštěná, přijatelnější by byla spíše 40 €.

Medvěd
Medvěd
Level 31 Level 31
11. 8. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@speed_dominic66 @speed_dominic66 cena 1299 Kč za novou hru, navíc v cz dabingu,mi přemrštěná opravdu nepřijde.

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
10. 8. 2025 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Publikováno pomocí GIPHYTerry a recka na Mafii? Hustý 😉😂 Díky 👍

niky_14586
niky_14586
Level 40 Level 40
10. 8. 2025 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pouceni zni jaky?:)))))

Lasman
Lasman
Level 40 Level 40
10. 8. 2025 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi. Kvůli intenzivní reklamní kampani, českému dabingu a snížené ceně jsem byl opravdu blízko si hru koupit a jsem rád že jsem tak neudělal. Úplně jsem zapomněl, že tohle studio udělalo Mafii 1 remaster, což byla ukázkově podprůměrná hra. Bez původních tvůrců toto studio nemá šanci udělat pokračování, které by se přiblížilo výjimečnosti prvních dvou her. Tohle je takový Mafia Veilguard.

Ardis
Ardis
Level 20 Level 20
10. 8. 2025 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lasman @Lasman Víš že Vávra ty dvě první hry neudělal sám, že? Protože velká část lidí z jedničky či dvojky pořád v Brně je, a jak na remaku, tak tady zastávali velmi důležité pozice.

Lasman
Lasman
Level 40 Level 40
11. 8. 2025 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ardis @Ardis Hádám že lead writing to ale nebyl

AdamsCzech
AdamsCzech
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
10. 8. 2025 21:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím sám přiznat že sem té hře křivdil brzo a bezdůvodu. Příběh je hodně chytlavý, jen škoda že se dá lehce předpovídat, a gameplay, leč je na něm cítit pořád trochu Mafie 3 tak je vylepšený a má vlastní kouzlo. Střílení se zbraněma má váhu a je to zábava. Stealth je teda až moc jednoduchej ale taky zábvnej. Koně taky a auta ikdyž jezdí na tu dobu rychle tak jsou taky fajn. Celkově mě to baví i víc jak remake jedničky. S hodnocením 9/10 určitě souhlasím.

Pan Císař
Pan Císař
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
12. 8. 2025 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Císař @AdamsCzech Dobře, čtenáři 9/10. Mezitím hráči na Steamu: 70% = 7/10 (8000).

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
10. 8. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Priznám sa, že ma prekvapilo, že to recenzovala práve Terry, ktorá tu má na starosti úplne iné žánre. Prečo? Na jednej strane som rád, že je tu vcelku kritická recenzia a známku si v texte obhájila, ale akurát pri tejto hre by sa mi šiklo to okienko „druhým okom kolegu“.

niky_14586
niky_14586
Level 40 Level 40
10. 8. 2025 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to super ale az na mafia 1 mafia domocina redko cyberpunk 2077 stejny jmenovatel!

MARTAS SK
MARTAS SK
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
10. 8. 2025 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak novú Mafiu mám prejdenú a som veľmi spokojný. Takto sa to robí ✌️

Martens.Senna@seznam.cz
Martens.Senna@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 8. 2025 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za 3 dny cela hra dohrana

Medvěd
Medvěd
Level 31 Level 31
10. 8. 2025 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna už druhý den hraju a baví mě to hodně, rozhodně jsem zatím příjemně překvapen,jak dobrá ta hra je. Jediné co mě v té hře nebaví, tak jak to jen říct..bossfighty na nože? To kdyby tam nebylo, vůbec by mi to nevadilo. Co musím pochválit,tak rozhodně Český dabing, který je vynikající a děkuji Hangaru 13, že se na to nevykašlali a můžeme si jej užít..Za mně 8/10 a jsem rád, že to není průser.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
10. 8. 2025 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Medvěd @Medvěd Souhlas s duely s noži - kdyby to tam bylo jednou nebo dvakrát, řeknu si, že je pěkný, že tam tyhle tradiční souboje cti zařadili. Ale když už to přišlo popáté, těšila jsem se, až to budu mít za sebou… A ještě navíc už tak nepříliš záživnej combat okořenili myslím úplně zbytečnýma QT eventama.

Medvěd
Medvěd
Level 31 Level 31
10. 8. 2025 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka @Lenka ano,1-2 by to stačilo,je to otravné

MARTAS SK
MARTAS SK
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
11. 8. 2025 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka @Medvěd Mňa to zasa bavilo v pohode by som prijal ešte ďalšie dva aspoň.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
11. 8. 2025 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Doslechla jsem se, že QTE by měly jít v nastavení vypnout, tak aspoň že tak. Neověřovala jsem to, ale pokud by to někoho otravovalo podobně jako mě, zkuste kouknout do nastavení.

Reklama
Reklama