Nyní už ale pracuje na dalších projektech, a to nejenom těch herních.
Kreativní ředitel finského studia Remedy zavítal do podcastu The Game Business novináře Christophera Dringa a rozpovídal se o vývoji her i své budoucnosti. Velká pozornost samozřejmě stále patřila dosud nejnovějšímu titulu Alan Wake 2, který sice vyšel už v říjnu 2023, ale v průběhu loňského roku obdržel dvě příběhová rozšíření, a teprve před pár měsíci se konečně plně zaplatil vývoj a marketing.
Lake v podcastu říká, že tvorba dlouho očekávaného pokračování ho stála opravdu hodně úsilí. Kromě psaní scénáře se staral o celkovou režii, spolurežíroval live action pasáže, psal texty písní a také si sám několik rolí zahrál.
„Když začne běžet takhle velká produkce, není to postavené okolo jednoho člověka. Takže pokud chcete dělat tohle všechno, musíte být flexibilní, musíte se přizpůsobit, a musíte pracovat jako šílenec, abyste toho dosáhli,“ uvedl v podcastu Lake. „Stálo to za to, ale bylo toho hodně. Vždy se naskytnou problémy s kreativní vizí, produkčními skutečnostmi, časovým plánem, rozpočtem a rozsahem. Ke konci jsem dlouhou dobu pracoval spoustu nocí a víkendů.“
Přesto Lake svého úsilí nelituje a říká, že by nic nezměnil. Je hrdý na to, co dokázali vytvořit. „Ale musel jsem si vzít dovolenou. Byl jsem pryč asi půl roku. A teď se cítím mnohem lépe.“
Známý finský tvůrce ale určitě nehodlá nikam zmizet, a to i přesto, že nedávno obdržel cenu za celoživotní dílo na GDC. Není samozřejmě jediným kreativním ředitelem v Remedy, na Controlu 2 pracuje Mikael Kasurinen, a na AW2 dělal spolu s Kylem Rowleym, přesto má ale pořád velké slovo ve všech projektech.
Momentálně má největší radost ze spolupráce s Annapurnou, která byla dohodnuta loni v létě. Americká firma se loni zavázala částečně financovat vývoj Controlu 2, zatímco sama získala práva na filmové, seriálové a další audiovizuální adaptace her v Remedy Connected Universe. Není žádným tajemství, že již nějaký projekt v rámci této spolupráce vzniká, jen zatím přesně nevíme, o co jde.
Samotné Remedy pak dokončuje kooperativní střílečku FBC: Firebreak, jež dorazí 17. června, a pokračuje v pracích nejenom na zmíněném Controlu 2, ale také remacích prvního a druhého Maxe Paynea. V rané fázi vývoje se pak nachází zcela nový, dosud neoznačený projekt.