Zrušená válečná akce se dočká reinkarnace.
Herní průmysl někdy píše jen těžko uvěřitelné příběhy. Jeden takový se začíná rodit s opětovným oznámením v minulosti zrušené hry Six Days in Fallujah.
Six Days in Fallujah byla na první pohled nesmírně zajímavá válečná akce z pohledu třetí osoby, která měla zpracovávat druhou bitvu o Fallúdžu (operaci Phantom Fury), která byla součástí války v Iráku.
Autoři ze studia Atomic Games při vývoji spolupracovali s vojáky, jež se samotných bojů účastnili a podle svých slov se maximálně snažili o věrné a historicky přesné zpracování bitvy i samotné války. Vydavatelem hry bylo Konami, takže i po finanční stránce se zdálo být vše zajištěno.
Po oznámení hry v roce 2009 však přišla vlna kritiky od médií, některých válečných veteránů a protiválečných hnutí jako například Stop the War Coalition. Je potřeba dodat, že samotná bitva se uskutečnila v roce 2004, takže šlo i v roce 2009 o poměrně čerstvé a ožehavé téma.
I přes snahu vývojářů, kteří v různých rozhovorech vysvětlovali, že rozhodně neplánují samotný válečný nijak oslavovat či obhajovat, se Konami rozhodlo vývoj hry dále nefinancovat. Nějaký čas vývojáři z Atomic Games pokračovali ve vývoji sami, ale po marné snaze o nalezené nového vydavatele museli vývoj hry zrušit a samotné studio zavřít.
O hře už však nyní nemusíme mluvit v minulém čase, protože se i přes výše zmíněnou nepřízeň osudu dočká reinkarnace. Hru vyvíjí studio Highwire Games, které v minulosti vydalo VR hru Golem. Jde o relativně nově zformované studio tvořené řadou zkušených vývojářů.
Za pozornost stojí třeba herní designér Jaime Griesemer, který se z pozice herního designéra podílel na vývoji Halo, Destiny nebo Infamous Second Son. Další známé jméno je Marty O’Donnell, jenž složil hudbu pro první Destiny a několik dílů Halo. Na nové Six Days in Fallujah se však podílí i část vývojářů zrušené verze.
Na rozdíl od původní hry půjde o akci z pohledu první osoby. Ostatní ingredience by však měly být zachovány. Vývojáři spolupracují s více než stovkou vojáků i civilistů, kteří bitvu zažili na vlastní kůži.
Právě prostřihy dokumentárního charakteru a výpovědi skutečných osob by mají být nedílnou součástí zážitku, což jen dokazuje, že by i nové Six Days in Fallujah mělo klást důraz na historickou přesnost a autentické zpracování. Každá mise má být vyprávěna reálným účastníkem bitvy, zatímco vy budete kráčet přesně v jeho šlépějích a kopírovat jeho osud. Kromě vojáků si zahrajeme i za civilisty.
Six Days in Fallujah vyjde ještě v průběhu letošního roku na PC a konzole. Těšíte se?
Hru si už nyní lze přidat do wishlistu na Steamu. Navštívit můžete rovněž její oficiální stránky.