Six Days in Fallujah po dvanácti letech ožívá
Six Days in Fallujah Novinka Six Days in Fallujah po dvanácti letech ožívá

Six Days in Fallujah po dvanácti letech ožívá

Daniel Jarocký

Daniel Jarocký

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Zrušená válečná akce se dočká reinkarnace.

Reklama

Herní průmysl někdy píše jen těžko uvěřitelné příběhy. Jeden takový se začíná rodit s opětovným oznámením v minulosti zrušené hry Six Days in Fallujah.

Six Days in Fallujah byla na první pohled nesmírně zajímavá válečná akce z pohledu třetí osoby, která měla zpracovávat druhou bitvu o Fallúdžu (operaci Phantom Fury), která byla součástí války v Iráku.

Autoři ze studia Atomic Games při vývoji spolupracovali s vojáky, jež se samotných bojů účastnili a podle svých slov se maximálně snažili o věrné a historicky přesné zpracování bitvy i samotné války. Vydavatelem hry bylo Konami, takže i po finanční stránce se zdálo být vše zajištěno.

Po oznámení hry v roce 2009 však přišla vlna kritiky od médií, některých válečných veteránů a protiválečných hnutí jako například Stop the War Coalition. Je potřeba dodat, že samotná bitva se uskutečnila v roce 2004, takže šlo i v roce 2009 o poměrně čerstvé a ožehavé téma.

I přes snahu vývojářů, kteří v různých rozhovorech vysvětlovali, že rozhodně neplánují samotný válečný nijak oslavovat či obhajovat, se Konami rozhodlo vývoj hry dále nefinancovat. Nějaký čas vývojáři z Atomic Games pokračovali ve vývoji sami, ale po marné snaze o nalezené nového vydavatele museli vývoj hry zrušit a samotné studio zavřít.

O hře už však nyní nemusíme mluvit v minulém čase, protože se i přes výše zmíněnou nepřízeň osudu dočká reinkarnace. Hru vyvíjí studio Highwire Games, které v minulosti vydalo VR hru Golem. Jde o relativně nově zformované studio tvořené řadou zkušených vývojářů.

Za pozornost stojí třeba herní designér Jaime Griesemer, který se z pozice herního designéra podílel na vývoji Halo, Destiny nebo Infamous Second Son. Další známé jméno je Marty O’Donnell, jenž složil hudbu pro první Destiny a několik dílů Halo. Na nové Six Days in Fallujah se však podílí i část vývojářů zrušené verze.

Na rozdíl od původní hry půjde o akci z pohledu první osoby. Ostatní ingredience by však měly být zachovány. Vývojáři spolupracují s více než stovkou vojáků i civilistů, kteří bitvu zažili na vlastní kůži.

Právě prostřihy dokumentárního charakteru a výpovědi skutečných osob by mají být nedílnou součástí zážitku, což jen dokazuje, že by i nové Six Days in Fallujah mělo klást důraz na historickou přesnost a autentické zpracování. Každá mise má být vyprávěna reálným účastníkem bitvy, zatímco vy budete kráčet přesně v jeho šlépějích a kopírovat jeho osud. Kromě vojáků si zahrajeme i za civilisty.

Six Days in Fallujah vyjde ještě v průběhu letošního roku na PC a konzole. Těšíte se?

Hru si už nyní lze přidat do wishlistu na Steamu. Navštívit můžete rovněž její oficiální stránky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama