Splatterhouse - a hon může začít
Preview Splatterhouse Článek Splatterhouse - a hon může začít

Splatterhouse - a hon může začít

Pavel Charbuský

Pavel Charbuský

2

Namco Bandai se rozhodlo udělat remake arkádového trháku Splatterhouse. I když hra nese stejný název, odvažuji si tvrdit, že jméno „Slaughterhouse“ by k této řezničině sedělo o něco lépe. A vypadá to dobře, dokonce moc dobře.

Reklama

Někteří z nás si pamatují stejnojmennou arkádu z 80. a 90. let minulého století, kde jsme se jako Rick Taylor v začarované hokejové masce vydali po stopách unesené přítelkyně. Nový Splatterhouse je remake této staré arkády, zachoval si stejnou hlavní postavu i příběhovou linii. A charakter hry se nezměnil ani v nejmenším.

Kde má lásko jsi

Opět se tedy jako zdánlivě obyčejný vysokoškolský student vydáme zachránit přítelkyni, kterou unesl podlý padouch dr. West. Společníka bude Rickovi dělat jeho maska, zvaná Mask of Terror. Nejen, že maska vládne vlastní osobností a radí Rickovi, jak co nejsadističtějším způsobem zabít nepřátele, ale také z onoho obyčejného studenta učiní vskutku neobyčejně nabušeného bijce s několika dalšími zvláštními schopnosti (viděli jsme z Rickových rukou vyjíždět dvě dlouhé čepele, kterými cupoval démony na kousky).

Již z názvu se dá poznat, že Splatterhouse nebude intelektuálně zaměřený. Naopak, bude to jedna z nejbrutálnějších akčních bitek, jaké kdy spatřily světlo tohoto světa. Jako Rick budete běhat z místnosti do místnosti, či z lokace do lokace, a tam budete zabíjet desítky a stovky ze všech stran nabíhajících bizarních démonů. Pamětníci v některých nepřátelích rozpoznají staré dobré potvory z původní hry, samozřejmě patřičně inovované. K zabíjení budou sloužit hlavně Rickovy paže, kterými budete mlátit, trhat, lámat, házet, drtit a kdo ví, co ještě. Jako oživení bude sloužit interaktivní prostředí a sem tam nějaká klasická zbraň, třeba baseballová pálka, motorová pila, brokovnice a kdyby okolo nic nebylo, tak prostě utrhnete ruku nějakému kolemjdoucímu. Žádná z těchto zbraní ale nevydrží dlouho, takže největší zábava čeká milovníky pěstních bitek. Kombinací bude opravdu mnoho, a aby toho na hráče nebylo hned ze začátku příliš, bude je Rick odemykat v průběhu hry.

Krev, kam se podíváš

Ke hře tohoto typu dnes samozřejmě patří moderní grafika, která nám poskytne velkolepou podívanou na létající končetiny, vyhřezlé vnitřnosti a záplavy krve. Sem tam dokonce něco vlétne až na obrazovku. Ani Rickovo tělo nebude ušetřeno, a tak dost často uvidíte spoustu tržných nebo sečných ran, svalů oddělených od kosti a podobně, aspoň dokud Ricka jeho maska neuzdraví. No a vzhledem k tomu, že hlavním tahákem Splatterhouse bude brutalita, tvůrci zákonitě museli přijít s něčím, co ji ještě umocní: s takzvaným „Splatter kill“. Když Rick svého protivníka pochroumá, dostane možnost ho nějakým sadistickým způsobem dorazit. V tomto směru měli vývojáři rozhodně dost fantazie.

Od stereotypu by nás mělo chránit několik herních prvků. Prvním z nich je přepínaní do klasického 2D pohledu starých hopsaček. K tomu dojde v případě, že budete muset přejít přes nějaké překážky, které by ve 3D byly zřejmě nepřehledné. Druhý prvek je jakýsi náznak puzzle…pokud se tak ovšem dá nazvat naražení čtyř démonů na čtyři bodce. Zhruba každých 20 minut by nás měla čekat bitva s bossy. Jak už to tak poslední dobou bývá, bossové budou celkem velcí, i když ne tolik, jako třeba ve Vanquish nebo „starém dobrém“ Painkillerovi.

Kromě odemykání nových kombinací bude hra obsahovat ještě nějaké lehké RPG prvky. Jediné, co zatím víme je, že by měl Rick mít možnost postoupit na další úroveň po sebrání dostatečného množství „krve“ ze zabitých nepřátel. Nový Splatterhouse také bude obsahovat originální tři typy hry, které budeme muset postupně odemykat. A kdy se konečně dočkáme masakru? Vypadá to, že ke konci listopadu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama