Splinter Cell: Blacklist – vítejte v Echelonu
Preview Splinter Cell Článek Splinter Cell: Blacklist – vítejte v Echelonu

Splinter Cell: Blacklist – vítejte v Echelonu

Michal Maliarov

Michal Maliarov

38

Sam Fisher se vrací ve svém novém dobrodružství, aby spojil to nejlepší z celé série a odvyprávěl další příběh moderní války.

Reklama

Špionážní série Splinter Cell patří mezi nejoblíbenější akční adventury herního průmyslu, to bez debat. Stejně jako vše ostatní však musí i hry držet krok s dobou a modernizovat své mechanismy, což v případě Sama Fishera nedopadlo zcela ideálně. Conviction byl i přes své nesporné kvality akčním odklonem od stealth hratelnosti předchůdců a množství fanoušků vzývalo k Ubisoftu, aby se vrátil do dob Chaos Theory. Nyní nás poctily přítomností první záběry z nejnovějšího dobrodružství Sama s názvem Blacklist a ačkoliv k návratu ke kořenům můžeme zapomenout, určitá naděje tu je.

Arabové nedají pokoj

Možná se to zdá jen mě, většina teroristických hrozeb moderních válečných konfliktů ale pochází povětšinou ze zaprášených arabských zemí, kde ženy dělají sendviče s plastickou výbušnou šunkou a chlapi řežou hlavy za špatně zaparkované vozy. Irák a kolegové jsou ale holt dneska ti zlí a do podobné sféry se vydá i Splinter Cell. Minimálně tedy v jádru příběhu.

Ten se má odehrávat šest měsíců po událostech v Conviction (což tedy vylučuje spekulace o tom, že by se mělo jednat o prequel) a zaměří se na několik znepřátelených zemí, které vyhlásí USA ultimátum. Buď stáhnou svá vojska z jejich území, nebo budou čelit krvavým následkům. Výhružky jsou navíc podpořeny černou listinou – seznamem cenných informací o vysoce postavených lidí, která se nemůže dostat do nepovolených rukou. To si vláda samozřejmě nemůže dovolit, a tak se obrátí k jedinému člověku, který to vše může napravit, Samu Fisheru. Ten ve hře sestaví nový tým 4th Echelon (byli však přislíbeni i staří známí) a vydá se na nerovnou válku proti teroristům.

Ano, máme tu starého dobrého Fishera s pořádným technologickým zázemím, rudovlasou Grim na drátě a nočním viděním na kebuli.

Jak už jste asi pochopili, osobní problémy máme za zády a příběh se opět vrací do koryta starších dílů, což rozhodně vítáme. Na základně, která se originálním způsobem nachází na palubě dopravního letadla, tak budeme společně se Samem plánovat naše další kroky, skládat střípky příběhu a starat se o přátelská vojska. Ano, máme tu starého dobrého Fishera s pořádným technologickým zázemím, rudovlasou Grim na drátě a nočním viděním na kebuli.

Klasicky, ale nově

Z první ukázky, kterou jsme měli možnost na E3 spatřit bylo jasné, že je plazení ve stínech fuč, tedy alespoň ve většině případů. Systém a hratelnost byla kompletně převzata z akčněji laděného Conviction, Ubisoft ale naštěstí udělal rozumný krok a vrátil do série některé velmi důležité prvky, díky čemuž novinku nehodláme hned zatracovat.

Sam se nyní může v prostředí pohybovat rychle a dravě, přeskakovat a podjíždět překážky a při tom všem střílet do stran a lámat vazy.

Vrací se nám tedy intuitivní krytí a interaktivní prostředí, stejně jako systém Mark & Execute, kdy si označíte jednotlivé cíle a pak je stiskem jediného tlačítka odpravíte. K tomuto systému se nyní přidává plynulý pohyb po světě, zjevně inspirovaný sérií Assassin’s Creed. Sam se nyní může v prostředí pohybovat rychle a dravě, přeskakovat a podjíždět překážky a při tom všem střílet do stran a lámat vazy. To je samozřejmě na hon vzdáleno tomu, u čeho jsme v sérii zvyklí, vývojáři to však popisují jen jako jednu z možností. Dostali jste se do úzkých? Tak prostě vytasíte AK47 a všem ukážete, kdo je tu špičkový agent a nestárnoucí frajer. Navíc bylo ovládání zjevně vypipláno, díky čemuž budeme mít hlavního hrdinu mnohem více „v rukou“.

Pak ale přichází prvky, které se vrací z původních dílů. S radostí vítáme žabikuch, který opět poslouží k podřezávání hrdel a jak bylo možné vidět v ukázce, také pro tichý průchod prostředím v určitých místech. Pokud totiž hráč chce, stále může postupovat pomalu opatrně, vyhledávat si jednotlivé cíle, lákat je do krytu, házet kamerky a šokery a hrát více takticky. Série však jde s dobou a ať se snažíte sebevíc, stejně neuniknete epickým momentům a brutálním výslechům.

Třešničky na dortu

Ano, další zábavná součást Conviction je zpět, čímž máme na mysli brutální výslechy s využitím ostrého humoru Sama a ostrých rohů stolu, auta, toustovače a vůbec čehokoliv jiného. Taktickou a plíživou část hry tedy doplňují výslechy a samozřejmě pořádná akce, kde nyní navíc budete mít pomocnou ruku ve sluchátku. Grim totiž může povolat letecký útok a nabídnout i další podporu, takže se konečně budete opět cítit jako součást týmu.

Velkým potleskem byl uvítán návrat pořádně našlapaného multiplayeru, kde nebude chybět ani propracovaný kooperační režim, ani návrat zábavného módu Spies vs. Mercenaries, který jsme tak milovali ve druhém dílu.

Určitou obměnou prošlo také grafické zpracování, které sice silně připomíná předchozí díl, na druhou stranu jsou ale vidět ostřejší textury, vypracovanější postavy a skvělá práce světla a stínů. Prozatím se neví, jaký engine je ve hře použit, upřímně ale doufáme, že to Unreal 2 nebude. Naopak je jisté, že hra využije Kinectu a jeho hlasového senzoru, takže v určitých situacích budeme moci použít povely. V ukázce byla vidět možnost odlákat nepřítele či povolat leteckou podporu.

V Ubisoftu zůstává Ironside jako konzultant, tak nějak ale nechápeme, na co bude dabérovi potřeba.

Velkým zklamáním je zjištění, že se na hlasu Sama Fishera již nebude podílet vynikající Michael Ironside, který byl nejen jeho hlasem, ale i duší. V Ubisoftu sice zůstává jako konzultant, tak nějak ale nechápeme, na co bude dabérovi potřeba. Že by ho učil, jak správně mluvit chrapákem? Zkrátka se jedná o úder do ledvin, který fanoušci jen těžce rozdýchají. Nejlepší ale bude si počkat na další ukázky a doufat, že to nováček zvládne ukočírovat.

Již od samého začátku byl nový Splinter Cell označován jako návrat ke kořenům a všichni doufali v Chaos Theory 2. První ukázka nás sice ještě nepřesvědčila, je ale už nyní jasné, že se Ubisoft snaží o co největší zkloubení základů série a nových, akčnějších prvků, které moderní doba vyžaduje. Splinter Cell: Blacklist se připravuje na jaro příštího roku pro PC, PS3 a Xbox 360 a my doufáme, že nás do té doby ještě přesvědčí o svých kvalitách.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama