Stávka herců pokračuje, spory o využití AI přetrvávají
i Zdroj: AI/Zing
Novinka Stávka herců pokračuje, spory o využití AI přetrvávají

Stávka herců pokračuje, spory o využití AI přetrvávají

Filip Svoboda

Filip Svoboda

2
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Dohoda je stále velmi daleko.

Reklama

Videoherní herci stávkují od půlky loňského roku, od října opětovně jednají se zástupci herních studií a vydavatelství o pravidlech pro využití umělé inteligence při vývoji. Odborová organizace SAG-AFTRA prozrazuje, že strany se dohodě výrazněji nepřiblížily, a odhaluje detaily.

„Přestože jsme od loňského zahájení stávky dosáhli pokroku a dohod o některých opatřeních, poslední návrh vyjednávací skupiny [herních společností] je stále plný znepokojivých mezer, kvůli nimž jsou naši členové vystaveni riziku zneužití umělé inteligence,“ říkají Duncan Crabtree-Ireland a Sarah Elmaleh, zástupci odborů při jednání. Odbory poslaly protistraně upravený návrh, na tahu jsou aktuálně vývojáři.

Hercům nejvíce vadí požadavek společností, aby nová pravidla platila až pro výkony po podepsání dohody. To by znamenalo, že by firmy mohly využít starší materiály jako zdroje pro umělou inteligenci. „Chtějí, aby replika [herce] fungovala během případné budoucí stávky, ať už se vám to líbí, nebo ne. A jakmile dáte konkrétní souhlas s tím, jak může být vaše replika použita, odmítnou vám sdělit, jak přesně s ní naložili,“ dodávají představitelé SAG-AFTRA.

Pro podložení svých tvrzení přikládají odbory rozsáhlý dokument, který porovnává poslední návrh herních firem s novým návrhem herců. Z něj lze například vyčíst, že se strany shodly na vyplácení odměn umělcům za využití jejich generované repliky podle počtu hodin, které by si odpracoval živý herec. Vývojáři ale nechtějí sdílet „objektivní data“, která by částky určovala.

V kontrastu k pomalému jednání s velkými společnostmi si odbory chválí rostoucí počet dohod s menšími studii. Za dodržení speciálních podmínek ze strany vývojářů pracují stávkující herci už více než na 160 projektech. Patří mezi ně například Last Sentinel nebo ARK 2. Stávka mezitím ovlivňuje třeba Call of Duty nebo hry Kojima Productions.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama