Zpět na článek

Diskuze: Tvůrci Squadron 42 chtějí konkurovat GTA VI

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mijen
Mijen
Level 21 Level 21
Hlavní platforma: PC
2. 9. 2025 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, jestli jsem jediný, ale já právě patřím k těm, který není rád, když se do hry berou tak známé osobnosti jako právě tady. Protože jsem četl víc článků o tom, jaké tam jsou hvězdy než o hře jako takové 🤔

Jan Chvátal
Jan Chvátal
Level 1 Level 1
2. 9. 2025 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jen teda doufám, že u S42 proběhne nějaká optimalizace. Ta v SC teď naprosto zoufale chybí. Jinak je to ale solidní simulátor a nutno říct, že ten feel který to má a to jak to vypadá je prostě hodně paráda. A konkurence s GTA se bát nemusí. Jsou to extrémně jiné hry.

Eduard Sykora
Eduard Sykora
Level 1 Level 1
2. 9. 2025 01:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

drazí hejtři. Vyzkoušejte to. SC není nic virtuálního a pro nás amatérské kosmonauty je to naprostá povinost která nemá alternativu. Vždycky když lootuju sestřelenej Caterpilar a traktor beamem prehazuju kontejnery do svy lodi a pod sebou vidim hluboko planetu vzpomenu si na vesmírnou odyseu jak přechází z leonova do discovery. Už teď je to skvělá hra a jestli to bude leší tak to fakt bude prvni AAAA hra (a to i ve chvíli kdy už GTA VI nebude dávno nikoho zajímat)

TorontoTom
TorontoTom
Level 38 Level 38
1. 9. 2025 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Kromě GTA 6 je ostatně Squadron 42 pravděpodobně hra s dosud největším rozpočtem" podle toho kolik do toho lidi naházeli za ty roky peněz a není skoro nic na oplátku tak je to docela smutný. Nekonečný vývojový cyklus kterej se možná někdy dokončí ale pravděpodobně v early accessu. Herci co v tom hrajou už pravděpodobně zapomněli co to vlastně je, protože to odehráli roky zpátky. Až ta hra vyjde tak stejně dostane bídu, protože to očekáváná který si hřejou na prsou nikdy nesplní. Ale proč ne, lasery dělají pew pew

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
1. 9. 2025 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TorontoTom @TorontoTom Ono to nejspíš dopadne jako Starfield, že to bude pro někoho graficky pěkný filmečkový simulátor, a pro někoho docela průměrná zastaralá hra, která nemá hloubku a rychle se ohraje a spoléhá jenom na ty zdlouhavé filmečky, které jsou ale sotva víc než béčkový klišoidní film.

TorontoTom
TorontoTom
Level 38 Level 38
1. 9. 2025 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ristan @Ristan Máš pravdu ale se Starfieldem tohle srovnání nemá nic moc společnýho. Já si taky nějakou takovou hru občas zahraju, viz nová Mafia, ale tohle mě teda zatím neoslovilo.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
1. 9. 2025 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím redakci, aby přestala vydávat propagaci stále probíhajícího finančního podvodu, který se skrývá pod různými názvy a značkami. Jako například: Cloud Imperium Games, Star Citizen, Squadron 42. Prosím, nepodílejte se na šíření lží hlavního účastníka podvodu Chrise Robertse a jeho rodiny. Jen tím zvětšujete počty jeho obětí. Děkuji.

Michal Čížek
Michal Čížek
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
2. 9. 2025 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Laddys @Hubert v hubertusu U insideru platí , že každou informaci kterou vypustí, musíš spojit s informací z venku, aby si měl dvě perspektivy,. Až je máš, můžeš hodnotit.

Eduard Sykora
Eduard Sykora
Level 1 Level 1
2. 9. 2025 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu @Hubert v hubertusu no jenom letos sem v tom podvodu strávil pár set hodin (a chrisovi poslal pár set dolarů / přesně 260) a podvedenej se necítím, můžeš mi to nějak vysvětlit....

Michal Čížek
Michal Čížek
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 12:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Např. teď nové Onyx Facilities pro Star Citizen. 600 hráčů na shard.

Boris Biro
Boris Biro
Level 1 Level 1
1. 9. 2025 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Haha určitě. To říkali i o Paradise a mindseye a jak to dopadlo haha

Pan Císař
Pan Císař
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boris Biro @Boris Biro Ale Mindseye cíleně sabotoval Rockstar. Jinak by... xDDD

Forspy777 Forspy777
Forspy777 Forspy777
Level 26 Level 26
1. 9. 2025 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry ale na světě neexistuje a asi dlouho nebude existovat něco co by se dákazalo jen přiblížit GTA hype. To ví i muj táta, že má vyjít a to v životě nehrál ani hru na mobilu...

Michal Čížek
Michal Čížek
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forspy777 Forspy777 @Forspy777 Forspy777 No člověk by ani nemusel být Chris Roberts, aby si myslel, že casting může udělat větší halo effekt. Pokud se marketing udělá dobře, tak to může mít slušný dosah do různých komunit. Tam pak jde jen o to , aby se to setkalo se skvělou hrou, jinak by to byl docela fail.

tonda mikopele
tonda mikopele
Level 24 Level 24
1. 9. 2025 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forspy777 Forspy777 @Forspy777 Forspy777 no ono až bude mít Star Citizen reálnější vydání tak to budeme mít stejný hype jako GTA 6 .. už čisté z důvodu jak se to dělá dlouho a kolik penez už to stalo a co všechno tam bude možný

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 9. 2025 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Star Citizen jsem nikdy nehrál a o tomhle slyším poprvé. Na pohled pěkné a vesmírné téma je taky fajn. Ale doufám, že prachy nenacpali do herců a grafiky a zbytek by byl nějaký průměr. Plus se srovnávat s R*, který se párá i s malými detaily, mají větší rozpočet a zkušenosti taky není úplně ideální. Sice dělají na obrovské hře, ale nic ještě nevydali na 100%. Budu tomu fandit, jen doufám že vydání není zase v horizontu několik let. A jestli to vyjde, tak doufám v mod, kde Gary Oldman bude mít podobu Zorga z Pátého Elementu. :D

Michal Čížek
Michal Čížek
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie No hodně úsilí cpaly do enginu. Původně začínali na CryEnginu , pak mezitím co na to začali vyvíjet dvě hry, tak to CryEngine začaly silně modifikovat. Takže během tohoto procesu museli zajistit kompatibilitu mezi novými a původními částmi enginu, tak mezi enginem oběma hry. Tohle je v současnosti hlavní důvod neefektivity, která se dá prokázat. Předtím to byl i CR, kdy jako CEO zastával roli managera. Asi bych to přirovnal ke stavbě domu, kdy nejprve vypracuješ plán a další náležitosti. Potom vybuduješ základy, potom nosnou konstrukci a potom stěny a střechu, elektřinu, potrubí a vybavíš dům. Co dělá CIG je vlastně, že dělá všechno najednou. Důvod byl jasný, ea co nejdříve, aby projekty mohli být zafinancované ale za cenu obřího tech dluhu. Ten se jim ale nakonec podařilo z větší časti odstranit u SC a SQ42 přiblížit k vydání.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 9. 2025 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Čížek @Michal Čížek Díky za zasvěcení. Ono to i dává smysl a fandím tomu. Kdyby to fakt klaplo, tak tu máme fakt super hru. Ale nic není jisté dokud to nevyjde, tak snad jednou. :D

tonda mikopele
tonda mikopele
Level 24 Level 24
1. 9. 2025 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie neřekl bych že GTA by mělo nějak monstrózně vyšší náklady na vývoj.. však už star Citizen stal skoro miliardu dolarů

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 9. 2025 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda mikopele @tonda mikopele No, mluví se že GTA VI rozpočet má být kolem 2 miliard dolarů. Nejsou to oficiální informace, pravděpodobně to řekl někdo z "leakerů" a můžeme se o tom jenom dohadovat, ale tu miliardu bych jim v pohodě věřil. Ti jsou pod takovým tlakem, že musí fakt předvést super kousek, protože vědí, že když uspějí, tak jsou za vodou na dalších x let dopředu.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Jako, o tom jestli tahle hra fakt nekdy vyjde by se dalo polemizovat asi hodiny a hodiny.

Ale pred mnoha a mnoha lety, jsem si tam dve lodicky zakoupil a vyzkousel a musim rict, ze me to ohromilo. Myslim si teda, ze u me dost toho nadseni dela nostalgie, protoze jsem vyrustal na Wing Commanderu 1+2 a tohle ma presne tu atmosferu, kterou jsem tenkrat zral.

Ale i tak, ten letovy model je tak nekde na tom spravnem pomezi mezi simulatorem a arkadou, takze ovladani se necha naucit a zaroven neni uplne brnkacka a jdou tam delat ruzny skopiciny typu zachovani trajektorie letu a pritom se celou lodi otocit dozadu a zamerit se predkem na sveho nepritele, ktery te pronasleduje a palit na nej a pritom plnou rychlosti "couvat". A plno dalsich vychytavek, na ktery jsem urcite ani neprisel.

A to (silene dlouhe) video, ze samotneho uvodu: https://www.youtube.com/watch?v=1H-0x4xk2Xk bych si klidne dal libit jako cely film. Rozhodne doporucuju zkouknout a pokud to s tebou nic neudela, tak pak nema cenu hru kupovat, nebude pro tebe.

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
1. 9. 2025 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto bude buď totální úspěch nebo totální neúspěch. Podle traileru to vypadá na obstojný CGI scifi film, záběr z "hraní" trval asi 3 sekundy. Vydělat zpět žádné peníze nepotřebují že? Když už mají od lidí vybrané.

Michal Čížek
Michal Čížek
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 @KRoman47 Tam je problém, že si autoři samy zvyšují laťku, co bude považováno za úspěch a co za zklamání. Jinak bitvu o Vega II považuji za úvod, možná i za tutoriál. Po této bitvě by se děj měl přesunout do systému Odin a konflikt z Vanduul by se měl na nějakou dobu opustit. Od tohoto bodu bude pak asi záležet na poměru gameplay vs filmečků a cutscén. Trochu mám obavy z dlouhého úvodu, protože mezi Vegou a Odin se toho musí docela dost stát. Myslím , že úvod měl Bishopa ukázat na vrcholu, aby s ním později tvůrci mohli lépe pracovat.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
1. 9. 2025 13:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 @KRoman47: Situace je ještě horší než popisuješ: Oni nejen, že nepotřebují vydělat peníze, oni především nepotřebují hru ani dodělat a vydat. Peníze jim totiž vydělává ono samotné "dělání". Celé mnohaleté působení Cloud Imperium Games (rodina a blízcí přátelé kolem Chrise Robertse) má příznaky post-moderní sekty a sektářství. Paralel s náboženskými aspekty různých církví a sekt je více než dost -- čekání na mesiáše, příslib jeho příchodu a spasení, komunita příznivců, kruhy zasvěcení, atd. Jen je třeba si místo pojmů jako ráj, bůh, věčný život, spasitel a podobně dosadit pojmy jako "život v úžasné simulaci", "dokonalý herní zážitek", "obrovské množství herních prvků a mechanik" atd.

Michal Čížek
Michal Čížek
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
1. 9. 2025 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu @Hubert v hubertusu Osobně s čím souhlasím , tak SC má hodně zainteresovaných na obou krajích spektra. Můžou vytvářet echo komory na obou pólech. :-D

Reklama
Reklama