FSR 4 je prvním výsledkem spolupráce AMD a Sony.
Řada grafických karet Radeon RX 9000, která dorazila na trh před pár dny, s sebou přinesla také novou verzi upscalovací technologie v podobě FSR 4. Ta představuje obrovský skok vpřed oproti FSR 3.1, jak jsme psali v dřívějším článku. Nyní jsme se však díky Digital Foundry dozvěděli, že čtvrtá verze FSR, která poprvé využívá strojové učení, není pouze zásluhou AMD.
Richard Leadbetter totiž oslovil hlavního architekta konzolí PS4 a PS5 Marka Cernyho, který pro DF potvrdil, že FSR 4 je prvním výsledkem loni oznámeného projektu Amethyst, který představuje úzkou spolupráci AMD a Sony.
FSR 4 je zatím dostupné pouze na kartách RX 9000, neboť spoléhá na akceleraci FP8, kterou starší karty nemají. I přesto Cerny prohlásil, že se majitelé PS5 Pro mohou těšit na novou verzi upscalingu PSSR, jež má vycházet právě z FSR 4.
Půjde v podstatě o reimplementaci této technologie, na které už tým Cernyho pracuje, ale ještě nějaký čas zabere. Znamená to tedy, že dorazí až příští rok, zatímco letos se ještě vývojáři a hráči budou muset spokojit s původním PSSR.
Není to každopádně jenom upscaling, na který se projekt Amethyst zaměřuje. Cerny už dříve naznačoval, že se chce obecně zaměřit na strojové učení a ray tracing, přičemž nedávné tech demo od AMD ukazuje první takové neuronové technologie, včetně denoisingu podobném tomu od Nvidie (Ray Reconstruction). Kdy ale tyto technologie vyjdou, zatím nevíme.