Zrnění a nestabilní obraz, některé hry s PSSR vypadají hůř než na PS5
i Zdroj: Respawn Entertainment/EA
Star Wars Jedi: Survivor Novinka Zrnění a nestabilní obraz, některé hry s PSSR vypadají hůř než na PS5

Zrnění a nestabilní obraz, některé hry s PSSR vypadají hůř než na PS5

Jan Urbančík

Jan Urbančík

15
Platformy PlayStation PlayStation 5

Upscaling od Sony je zatím dvousečnou zbraní.

Reklama

Konzole PlayStation 5 Pro už je na trhu více než týden a za tu dobu už jsme my i řada dalších redakcí a hráčů stihli otestovat velkou porci her, ať už těch, které obdržely patch, nebo těch, které z vyššího výkonu profitují pasivně. Tím zdaleka nejzajímavějším a nejpůsobivějším prvkem nicméně není ani tak výkon, jako spíš nový upscaling PSSR od Sony, který se většina vývojářů rozhodla do svých her implementovat místo FSR či jiných alternativ. Postupně se však začíná ukazovat, že ne všude to musí být dobrý nápad.

Některé hry z nové technologie těží poměrně masivně, je to například Stellar Blade, The Last of Us Part 1 a Part 2 Remastered či Final Fantasy VII Rebirth. I u nich jsme ale v testování narazili na zrnění, které upscaling produkuje a může kazit jinak solidní kvalitu obrazu.

Bohužel jsou ale tituly, ve kterých je zrnění ještě horší. Je to například Alan Wake 2 (náš rozbor zde), Silent Hill 2 Remake, Dragon Age: The Veilguard či Star Wars Jedi: Survivor. Právě na poslední zmíněnou hru, kterou provází technické problémy už od samotného vydání, se podívali Alex Battaglia a Oliver Mackenzie z Digital Foundry.

Zjistili, že frame rate je sice stabilní a interní rozlišení je o něco vyšší, ale výsledný obraz je prakticky ve všech ohledech horší než na základní PS5. Při nehybné kameře, kdy by měl být obraz velmi stabilní, se objevuje již zmíněné zrnění, ještě horší je to ale v pohybu. Ten způsobuje extrémní nestabilitu obrazu, konkrétně velmi nepříjemný shimmering či vyloženě problikávání, nejvíc je to vidět na vegetaci. Hráči na původní PS5 si tak paradoxně mohou užít sice ne bezproblémový, ale výrazně stabilnější a čistší obraz.

Závažnost nedostatků a jejich míra, v jakých se vyskytují, je docela zarážející. Ať už je problém na straně implementace, nebo přímo v upscalingu, doufejme, že co nejdřív dojde k opravě. Dokud se tak nestane, možná by bylo pro vývojáře na zvážení dát hráčům, alespoň dočasně, možnost hrát v původních PS5 režimech.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama