Cyberpunk 2077 Novinka Vývojáři hry Cyberpunk 2077 vysvětlují Path Tracing a DLSS 3

Vývojáři hry Cyberpunk 2077 vysvětlují Path Tracing a DLSS 3

Jan Urbančík

Jan Urbančík

18
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Podívejte se, jak fungují nové technologie.

Reklama

Vývojáři ze studia CD Projekt Red natočili zajímavé video, v němž rozebírají nové technologie, které do hry implementovali. Tou první je DLSS 3, respektive přesněji generování snímků, jež do hry přibylo v lednu. Zatímco DLSS 2 funguje pouze jako upscaling z nižšího rozlišení do toho cílového, DLSS 3 dokáže na základě dat o obrazu vytvořit "falešný" snímek, který je následně vložen mezi dva klasicky vyrenderované snímky. Upscaling pomáhá v situaci, kdy je brzdou grafická karta, generování snímků ale dokáže FPS posunout za hranice toho, čeho je schopný procesor, čímž lze v nejlepších případech dosáhnout až dvojnásobného frameratu.

Nutno říct, že DLSS 3 stále není bezchybné, jednak výrazně zvyšuje latenci, což se snaží Nvidia minimalizovat pomocí automatického zapnutí technologie Reflex. I vývojáři z CD Projektu nicméně přiznávají, že své využití si technologie najde především ve vyšších snímkových frekvencích, kde zvýšený input lag není tak znatelný. Druhým problémem je pak uživatelské rozhraní. Zatímco upscaling upravuje pouze část obrazu, kterou vývojáři určí, DLSS 3 vytvoří nový snímek úplně celý a nelze z něj něco vynechat. To může způsobit artefakty právě například v UI, což nevypadá úplně pěkně. Nvidia nicméně na opravení těchto problémů pracuje.

Druhou technologií, jež do hry teprve přibude, je Path Tracing. Vývojáři nejprve vysvětlují, že v základu hra používá klasickou rasterizaci a s ní několik technik na světlo, které však nikdy nemůže být plně realistické a přesné. Proto byla ve hře možnost zapnout Ray Tracing, jenž umožňuje jednotlivé paprsky světla sledovat v reálném čase, díky čemuž je výsledek mnohem přesnější a celkově hezčí. Technologie je to velmi náročná a dosud měl Cyberpunk 2077 pouze tzv. hybridní formu Ray Tracingu, vývojáři tak jednoduše vybrali několik oblastí, kde ho chtěli použít, jako například stíny či odlesky. Path Tracing jde ještě o krok dál, je to totiž Ray Tracing ve své plné podobě. Dokáže sledovat všechny paprsky světla, které míří na povrch (přímé nasvícení), ale také všechny, jež se následně odrazí (nepřímé nasvícení). Výsledný obraz je tak velmi realistický a všechna světla vrhají stíny.

Neobejde se to ale bez daně. Vývojáři sami upozorňují, že jde o "Technology Preview". Path Tracing je podle nich budoucnost renderování her a tohle je pouze ukázka toho, co tato technologie dokáže. Proto předem říkají, že se mohou objevit nějaké chyby, a především bude velmi náročné Cyberpunk 2077 s Path Tracingem rozjet. Budete potřebovat silnou grafickou kartu a zapnout upscaling i generování snímků, abyste se vůbec dostali na nějaké hratelné hodnoty FPS. Výkon GPU jde nicméně neustále dopředu a je velmi pravděpodobné, že za pár let už si hry s Path Tracingem zahrajete i na běžné grafické kartě.

Režim Ray Tracing: Overdrive dorazí na PC 11. dubna jako součást širšího updatu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama