War for the Overworld – průměrná reinkarnace
Recenze War for the Overworld – průměrná reinkarnace

War for the Overworld – průměrná reinkarnace

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

5

Podaří se vzkřísit Dungeon Keepera?

Reklama

Je to už skoro šestnáct let od momentu, kdy simulátor správce kobky Dungeon Keeper II spatřil světlo našich obrazovek. Za dobu své existence si dokázal získat řadu fanoušků. Po jeho stopách se vydala řada klonů, které většinou nebyly moc vydařené. Vývojáři ze studia Subterranean Games se rozhodli, že se stejně jako mnoho jiných pokusí jít ve šlépějích legendy. Na jejich cestě jim hodně pomohla kampaň na Kickstarteru, kde jim milovníci série DK přispěli více než 210 tisíc liber. Práce jim trvala skoro dva roky. Díky nim se ale nyní můžete stát vládcem říše zla i vy.

Impérium zla

Jelikož se žádná říše nestala gigantem přes noc, i zde budete muset své impérium zla budovat prakticky z ničeho. Kampaň vám v počáteční fázi nabídne jen pár impů, goblinů a mágů. Po absolvování několika misí se k vaší armádě přidají i výraznější monstra, s jejichž pomocí znovu získáte plnou moc nad Podsvětím. Na cestě za mocí se budete potýkat s hrdiny, kteří touží získat v temných dungeonech bohatství a slávu, jenž jim dle nich po právu náleží. Vaše protivníky však netvoří jen odvážní rekové, do opozice se občas postaví i některý z kluzkých pánů podzemí, kterým se prostě nelíbí vše expanze.

„Kampaň se i přes malou variabilitu misí velmi povedla.“

Mise jako takové vám poskytnou řadu rozličných primárních i sekundárních úkolů. Většinou bude ale vaší prioritou likvidace protivníka. Když se zadaří, dostanete za úkol obranu či osvobozování vězňů vykázaného pána dungeonu, který prostě nebyl schopen vzdorovat hordám nepřátel stejně dobře jako vy.

Kampaň se i přes malou variabilitu misí velmi povedla. Tvůrci z toho, co měli, vytvořili zajímavou kombinaci map, která rozhodně nenudí. Lokace jsou krásně okořeněny příběhem. Ten sice není extrémně výrazný, ale nabízí podobný styl vyprávění jako třeba druhý Dungeon Keeper. Stejně jako jeho spirituální předchůdce, má i War for the Overworld perfektní dabing, který určitým způsobem vylepšuje celkovou herní atmosféru. Když si budete chtít odpočinout od příběhu, je možné si odskočit k volné hře či k soubojům s AI. Sandbox se vyvedl. Bitvy s AI jsou na tom ale o poznání hůř, počet map totiž není zrovna pestrý.

Srdce kobky

Centrem vašeho dungeonu je jeho srdce. Okolo něj následně postavíte síť chodeb a místností, v kterých budou monstra spát, jíst a cvičit. Jednotlivé světničky budou vždy vyžadovat určitý prostor, na oplátku vám ale pokaždé nabídnou jiný typ netvora či služby. Budovy, monstra a kouzla se otevírají časem díky postupovému stromu, v kterém nakupujete za výzkumné body. Ty vytvářejí vaši čarodějové. Osobně jsem si nejvíce oblíbil vězení a kryptu. Místo posledního odpočinu po jeho postavení, přivábí nekromancery, kteří si z mrtvých těl vytvoří armádu ghoulů, jenž jsou bezmezně oddaní a na rozdíl od ostatních obyvatel kobky nevyžadují peníze či výraznější pozornost.

Váš dungeon neobývá však jen nekromancer a jeho služebníci. Krom něj, jsou tu i jiná monstra bojující za svůj život v blahobytu. Inteligentní druhy zde zastupují goblini, mágové, trollové, upíři a spousta dalších. Nemyslící tvory reprezentují zvířata, která na rozdíl od první skupiny nepotřebují pro svou existenci peníze a ke štěstí jim stačí jen maso a krev jejich nepřátel. Pestrost osazenstva je ve War for the Overworld prostě zaručena.

„Celkově hře schází určitá hravost.“

Proti dobyvatelům dungeonu se však nepostaví jen vaši služebníci. V cestě jim budou stát i účinné pasti, které disponují unikátními dovednostmi na likvidaci odvážných hrdinů. Smrtící překvapení mají dvě rozdílná nastavení. Automatické a ruční, které oproti automatice nabízí lepší moment překvapení. Necháte projít menší partu dobrodruhů a hned při průchodu další skupinky past spustíte, takže se vám možná povede zabít víc nepřátel, kteří to jednoduše nečekají. Škoda jen, že velká část nástrah vyžaduje k chodu magickou energii.

Tu totiž, krom pastí, využívají pro svůj chod také impové a kouzla. Magie jako taková tu nemá moc pestré zastoupení. Možná právě proto je ještě podepřena rituály, které provádí mágové. Mimo to, tu ještě skřeti vaří lektvary, fungují podobně jako kouzla či rituály. Nejvýraznější dovedností, kterou tvůrci WftO převzali z Dungeon Keepera II, je posednutí určitého monstra. Díky tomu ho budete mít plně pod kontrolou. Na rozdíl od své předlohy nevidíte svět z pohledu první osoby, kamera je umístěna nad hlavou posednutého. Zde ale tento aspekt moc nefunguje, takže je k ničemu.

„Zásadním problémem War for the Overworld je stejně jako u jiných Early Access titulů předčasné vydání.“

War for the Overworld rozhodně netrpí nedostatkem zajímavých budov, monster, pastí a magie, oproti původní předloze je ale celek hodně nevýrazný. Neříkám, že modely nejsou pěkné, ale kouzlo, které ve mně vzbudil například prdící démon či hazardní sál, v kterém šlo nastavit, jestli příšerky vyhrají či prohrají, prostě měli svůj půvab. Ten zřejmě nebude minimálně v mých očích nikdy plně překonán. Celkově hře schází určitá hravost, která prostě k titulům zastupující tento žánr do jisté míry patří.

Horská dráha

Zásadním problémem War for the Overworld je stejně jako u jiných Early Access titulů předčasné vydání. Hra totiž není optimalizovaná a obsahuje řadu bugů, s kterými se budete muset při hraní potýkat. Nejvíce mě asi iritovala skutečně nulová optimalizace. FPS si tu totiž počíná jako na horské dráze, když už si myslíte, že je vše v pořádku, čeká vás ostrý sešup o pár desítek fps. Někteří lidé říkají, že prvek framu není ve strategiích tak výrazný jako jinde. Zde je to ale stejně zásadní aspekt, jako třeba u stříleček z pohledu první osoby. Vaše monstra totiž v průběhu boje léčíte, takže stačí zásadnější propad a pracně vytrénovaný služebník je po smrti.

Tvůrci si naštěstí uvědomují to, že hru nedodělali. Veřejně se omluvili a snaží se jejich projekt dostat do normálního stavu. To, jestli se jim to povede, uvidíme časem. Zatím je ale War for the Overworld spíše betou, nežli hotovým produktem.

Nevydařený start

War for the Overworld jsem sledoval již od vstupu na Kickstarter. Kampaň jsem podpořil a následně se těšil na to, co vývojáři z peněz fanoušků Keeper série vytvoří. Už od začátku jsem měl ale jistotu, že hůř než současný Dungeon Keeper od EA rozhodně tento projekt dopadnout nemůže. Po čase ale vývojářům došli finance a byli nuceni vydat hru předčasně. A to nebyl zrovna ideální krok. Jak jsem již zmínil, autoři si naštěstí svůj přešlap uvědomují a na svém díle nadále pracují. Otázka je, jak dlouho jim jejich snaha a píle vydrží. Prozatím ale War for the Overworld nemohu už kvůli jeho nedodělanosti plně doporučit.

War for the Overworld – průměrná reinkarnace

Verdikt

Po řadě nevydařených klonů tu máme konečně hru, která se v mnoha směrech podobá legendě, která hráče oslovila před šestnácti lety. I přes celkem slušnou podobnost, však nedosahuje kvalit své předlohy, což je rozhodně škoda. Příště snad bude líp.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

snaha jít ve stopách Dungeon Keepera 2
vydařený dabing
pestrá paleta příšer
povedená kampaň
nedodělaná hra (fps, bugy)
absence určité hravosti
nesplněné sliby z Kickstarter kampaně
malý startovní počet skirmishových map
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama