Před několika lety tým z Ubisoftu pracoval na enginu pro nového Drivera, který měl nabídnout otevřený svět, kde jste mohli vystoupit z auta a dělat jiné věci.
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak vlastně vývojáře napadlo začít pracovat na Watch Dogs? Prezident americké pobočky Ubisoftu nastínil, jak to vlastně všechno začalo. Jejich tým před časem pracoval na novém dílu z dříve populární série Driver, z něhož nakonec vznikla hackerská akce Watch Dogs.
"Watch Dogs nebylo ze začátku Watch Dogs. Tým před lety pracoval na enginu pro závodní hru, pracovali na něčem jiném s licencí Drivera. Pak jsme si ale uvědomili, že to není ono. Nebyla to hra, kterou bychom chtěli. Tak jsme ji zrušili a restartovali celý projekt," prozradil pro IGN Laurent Detoc.
"Z počátku bylo Watch Dogs další hrou. V určitém okamžiku se to ale změnilo. Jsou to nejméně tři roky, kdy jsme začali pracovat na Watch Dogs a využili jsme při tom některé věci z enginu Drivera."
Detoc vysvětlil, že nová hra s licencí Drivera nebyla pokračováním předešlého dílu. Mělo jít o titul s otevřeným světem, kde jste mohli vystoupit z auta a dělat různé jiné věci. Pak se ale rozhodli vše přeorganizovat. Do týmu přišel nový kreativní ředitel a další lidé, kteří začali dělat na nové hře.
"Neřekl bych, že se z Drivera stalo Watch Dogs, protože to není pravda. Využili jsme hotový engine pro jiný projekt."
Tak to vidíte, takhle nějak přišlo Watch Dogs na svět. Kdyby se Ubisoftu zamlouval nový Driver, tak bychom teď čekali nejspíš právě na něj. Nemohu se ale zbavit dojmu, že Driver měl být jakousi verzí Grand Theft Auto s tím rozdílem, že by byl zaměřen více na závodění, třeba kradení aut apod. Nakonec tu ale máme Watch Dogs, hackerskou akci v otevřeném světě, která je plánovaná jako série, a nejspíš zaujme mnohem více lidí, než Driver.
Watch Dogs se očekává ve druhém čtvrtletí 2014 pro PC, PlayStation 4, PS3, Xbox One, X360 a Wii U.